EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firma otrzymała Brązowy Medal w najnowszej edycji „Sustainability Rating - November 2024” i tym samym została doceniona za aktywność, przejrzystość i zaangażowanie na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw.
EcoVadis jest uznaną na świecie agencją ratingową specjalizującą się w ocenie praktyk zrównoważonego rozwoju, oceniającą ponad 130 000 firm z ponad 180 krajów i 220 branż. Brązowy Medal przyznany Targor-Truck, jest wyróżnieniem, które otrzymało 35% firm na świecie, ocenianych przez organizację w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
- Jesteśmy dumni z dołączenia do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis. To nie tylko potwierdza naszą skuteczność, ale przede wszystkim zaangażowanie i przejrzystość procedur w zarządzaniu zrównoważonymi łańcuchami dostaw – mówi Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck. - Nasza firma regularnie poddaje się audytom, nie tylko EcoVadis ale też Supplier Assurance. To dla nas bardzo ważne, bo oceny i opinie niezależnych ekspertów są istotną wskazówką dla realizacji celów ESG. Dzięki temu możemy odpowiedzieć na współczesne wyzwania odpowiedzialnego biznesu i aktywnie wspierać w tym naszych klientów – podkreśla Agnieszka Wierzbowska.
Kierunek – zeroemisyjny transport drogowy
Targor-Truck, odpowiadając na politykę zrównoważonego rozwoju UE, wymagania rynku i oczekiwania klientów, zobowiązanych do dekarbonizacji własnych łańcuchów dostaw, dąży do rozwoju zeroemisyjnego transportu drogowego towarów. Już dziś jest jednym z największych polskich przewoźników z własną flotą pojazdów zasilanych LNG i BioLNG, a także jednym z liderów w zakresie dynamicznie rosnącego udziału paliw ekologicznych w polskim sektorze transportowym. Już wkrótce, dzięki nowej inwestycji, 150 z 300 samochodów własnych będzie napędzanych paliwem gazowym (BioLNG). Firma podpisała także list intencyjny dotyczący zakupu pierwszych ciągników elektrycznych. Targor-Truck inwestuje nie tylko w transport zeroemisyjny, ale także w cyfryzację rozwiązań transportowych, m.in. rozwój nowoczesnych systemów do zarządzania transportem.
Zakres i oceniane wskaźniki EcoVadis
EcoVadis ocenia wyniki przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju, zapewniając, że przestrzegają międzynarodowych standardów etycznych oraz środowiskowych. Metodologia oceny EcoVadis koncentruje się na ocenie jakości systemu zarządzania zrównoważonym rozwojem w trzech kluczowych filarach: polityce, działaniach oraz wynikach. Opiera się na siedmiu wskaźnikach zarządzania, w tym: Polityce (POLI), Poparciu (ENDO), Środkach (MESU), Certyfikacjach (CERT), Zasięgu (COVE) – wdrażaniu działań, Sprawozdawczości (REPO) oraz ustaleniach z monitoringu 360° (360). Medale i odznaki przyznawane przez EcoVadis stanowią uznanie dla firm, które pomyślnie przeszły proces oceny i wykazały się silnym systemem zarządzania zrównoważonym rozwojem, spełniając rygorystyczne kryteria metodologii EcoVadis.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.