Komunikaty PR

Edukacja ekologiczna jednym z priorytetów Greenman Poland

2023-12-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

Edukacja ekologiczna to dziś jeden z kluczowych elementów strategii ESG centrów handlowych Greenman Poland. Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi od kilku lat realizują działania mające na celu propagowanie zrównoważonego rozwoju. W tym roku wszystkie trzy obiekty umocniły ten kierunek, poświęcając w swoich działaniach jeszcze więcej uwagi działalności proekologicznej, skierowanej do lokalnych społeczności. Pomógł w tym m.in. realizowany w obiektach program „Eco Smart”, który stał się parasolem dla wszystkich aktywności.

– „Eco Smart” to przemyślana kampania edukacyjno-informacyjna, realizowana w mediach własnych centrów, dzięki której systematycznie przybliżamy zagadnienia związane z ochroną przyrody i zwierząt, zmianami klimatycznymi czy dobrymi eko-praktykami, które każdy może stosować na co dzień – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Tylko w tym roku „Eco Smart” miał aż 11 tematycznych odsłon, które przygotowała dla nas Fundacja dla Edukacji Ekologicznej. Poświęciliśmy je np. proekologicznym postawom w domu, roli łąk kwietnych w ochronie pszczół czy zaśmiecaniu oceanów i mórz. Przybliżyliśmy także idee ważnych eko-świąt, w tym chociażby Światowego Dnia Rzek, Międzynarodowej Nocy Nietoperzy, a nawet Dnia bez telefonu – mówi.

Na samych treściach edukacyjnych nie poprzestano. W 2023 roku działania „Eco Smart” zostały wzbogacone kilkunastoma wydarzeniami, które odbywały się pod egidą tego projektu. Dla przykładu: jesienią w Nowych Bielawach zorganizowano sadzenie drzew z udziałem uczniów lokalnych szkół, połączone z eko warsztatami ze Stowarzyszeniem Tilia. Pod okiem ogrodników dzieci mogły dowiedzieć się, jak wygląda ten proces i dlaczego tak ważne jest zielone otoczenie. Oprócz tego uczniowie zostali tu zaangażowani w montaż poidełek na wodę dla ptaków, które rozstawiono wokół toruńskiego obiektu. Wiosną z kolei dzieci wzięły udział w sprzątaniu lasku nieopodal Nowych Bielaw. Wszystko w ramach akcji „Sprzątanie świata”.

W Nowych Czyżynach z kolei zorganizowano wydarzenia wpasowane w globalny eko-kalendarz. W październiku odbyła się tu zbiórka elektrośmieci, za które można było otrzymać rośliny antysmogowe. Dla dzieci z kolei przygotowano eko-warsztaty poświęcone gospodarce obiegu zamkniętego, a dla uczniów krakowskich szkół podstawowych ekologiczny escape room w formie konkursu. Wiosną natomiast centrum wspólnie z „Ubrania do oddania” prowadziło zbiórkę używanej odzieży. Akcja promowała ideę zero waste oraz modę cyrkularną. Podobną akcję zorganizowano też w Nowych Bielawach.

Ponadto we wszystkich trzech centrach działają ogólnodostępne czytelnie, do których każdy może przynieść z domu niepotrzebne już książki. Prowadzone są one wspólnie Biblioteką Łódź, Biblioteką Kraków i Książnicą Kopernikańska. Centra wiele uwagi poświęciły również zdrowemu odżywianiu się jako elementowi zrównoważonego rozwoju. Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny zorganizowały dla dzieci warsztaty zakładania przydomowych i balkonowych ogródków oraz sadzenia i uprawy jadalnych roślin. Obiekty zwróciły także uwagę na los zwierząt, m.in. poprzez akcje propagujące adopcje. Takie wydarzenie na początku 2023 roku zorganizowano w Nowej Górnej w Łodzi razem z Fundacją Izy Milińskiej „Kocia Mama”. Zachęcano w nim do adopcji kotów, w tym kotów które pochodziły z ogarniętej wojną Ukrainy.

– Zróżnicowane działania proekologiczne, mające zarówno wymiar informacyjny, jak i eventowy, są już częścią DNA centrów Greenman Poland, a także jednym z filarów strategii ESG. W ten sposób nie tylko edukujemy lokalną społeczność i popularyzujemy eko-zagadnienia, ale także budujemy relacje z mieszkańcami i licznymi partnerami społecznymi. To dla nas jeden z priorytetów, za którym idą także wielowymiarowe, proekologiczne inwestycje, związane chociażby z oszczędzaniem zasobów, recyclingiem czy ograniczaniem negatywnego wpływu centrów na środowisko. Jest to kierunek, który mamy w planach dalej rozwijać – mówi Marta Drzewiecka.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.