Finał konkursu Biedronki „Piórko 2020”
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
O tym marzy każdy pisarz: wejść do sklepu i zobaczyć na jego półce książkę z własnym nazwiskiem na okładce. To marzenie właśnie spełniają Agnieszka Syczyło i Magdalena Starowicz. Pisarka i ilustratorka mogą od teraz oglądać ksiażkę własnego autorstwa w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. Wszystko za sprawą zwycięstwa w konkursie „Piórko” .
Jak wygląda droga do takiej wygranej? Wszystko zaczyna się od pomysłu, potem przychodzi czas jego realizacji: momenty przypływu weny i spadku formy. Ważne, by dopracować dzieło przed zamknięciem zgłoszeń w konkursie. Następnie jest czas oczekiwania na werdykt Kapituły. W końcu kolejno dwóch laureatów dowiaduje się o zwycięstwie w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” i otrzymuje nagrodę w wysokości 100 000 zł każdy. Od 2015 roku Biedronka przekazała zwycięzcom w ten sposób już 1,2 mln złotych.
W tegorocznej, 6. edycji laur zwycięstwa trafił właśnie do Agnieszki Syczyło, autorki historii Malwiny. Najlepszą kreską mogła pochwalić się Magdalena Starowicz. Fragment książki w czerwcu odczytała podczas transmisji live Beata Tadla, a zwycięska okładka została wyjawiona w październiku w postaci muralu. Teraz nadszedł czas, aby debiutancka książka trafiła na półki w sieci Biedronka.
Historia Malwiny to opowieść o tym, jak pomaganie innym może być zaraźliwe. Ta historia mogła się wydarzyć w każdym polskim mieście czy miasteczku, ale dzięki pobudzającym wyobraźnię ilustracjom przenosi czytelnika w miejscu i czasie.
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i juror Piórka
Przenieś dziecko do świata „Piórka”
Konkurs „Piórko” to autorska inicjatywa największej sieci handlowej w Polsce, wspierająca czytelnictwo wśród najmłodszych oraz wspólne czytanie w rodzinie. W ramach pięciu edycji konkursu sprzedanych zostało już około 235 tys. ich egzemplarzy.
W tym roku sieć Biedronka ma dobrą informację dla wszystkich fanów konkursu – obecnie można znów nabyć zwycięskie książki z zeszłych lat: Szary Domek autorstwa Katarzyny Szestak („Piórko 2015”), Córka bajarza Moniki Radzikowskiej („Piórko 2016”) i Nieustraszony Strach na Wróble Grzegorza Majchrowskiego („Piórko 2017”), Mały Saj i wielka przygoda Magdaleny Wiśniewskiej („Piórko 2018”) oraz O królewiczu, który się odważył, Katarzyny Wierzbickiej („Piórko 2019”).
Seria książek dla dzieci od Biedronki znalazła uznanie nie tylko wśród najmłodszych czytelników. Szary Domek, pierwsza z wydanych w konkursie „Piórko” książek, doczekała się adaptacji scenicznej na deskach Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku. Natomiast „O królewiczu, który się odważył” otrzymało wyróżnienie w konkursie Świat Przyjazny Dziecku (w kategorii Książki) organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Książki z poprzednich edycji konkursu
Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa. Honorowy patronat nad inicjatywą od pierwszej edycji objął Rzecznik Praw Dziecka. Patroni medialni: Onet i Radio ZET.
Szczegóły konkursu znajdują się na stronie: piorko.biedronka.pl

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.