Glovo zdradza trendy konsumenckie z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera
- Polska staje się coraz bardziej wegetariańska – znajdujemy się na szczycie rankingu krajów o najwyższym spożyciu wegetariańskich burgerów. Polska odpowiada za ponad 33% zamówień bezmięsnego burgera w Glovo.
- W ostatnich 12 miesiącach Glovo w Polsce dostarczyło już 6 mln burgerów, co daje nam 4. miejsce w międzynarodowym rankingu Glovo i oznacza, że zamawiamy 11 burgerów na minutę!
- 710 - tyle burgerów w ciągu ostatnich 12 miesięcy zamówił największy polski fan kultowej kanapki wśród użytkowników Glovo.
- W 2021 r. użytkownicy aplikacji Glovo w Polsce zamówili ponad 5,3 mln burgerów, w tym aż 15 819 sztuk w Międzynarodowy Dzień Burgera.
Burgery, choć kojarzą się głównie z kulturą amerykańską, zagościły w menu Polaków na dobre. Ta smakowita potrawa obchodzi swoje święto 28 maja! Czy zeszłoroczny rekord w postaci 5,3 mln zamówionych burgerów może zostać pobity? Kiedy najczęściej decydujemy się na burgery oraz gdzie mieszka największy, polski burger lover? Odpowiedzi znajdziecie poniżej!
Sekret burgera, którego pokochał cały świat, tkwi w prostocie przygotowania, dostępności składników oraz szerokiej gamie możliwych do stworzenia wariantów smakowych. Coraz większą popularność zdobywają właśnie burgerowe wariacje, w których klasyczną wołowinę i dodatki zamienia się na mniej oczywiste składniki. Rośnie zainteresowanie opcjami wege: z kotletem z soczewicy, tofu lub z cieciorki. Na topie są także burgery fit, w których bułka zastępowana jest pieczywem pełnoziarnistym, albo... sałatą lodową. Coraz częściej sięgamy również po tzw. smash burgery oraz te wzbogacone o lokalne produkty, np. regionalny ser. Wszystkie te różnorodne, burgerowe wariacje dostępne są na wyciągnięcie ręki dzięki Glovo - w ciągu ostatnich 12 miesięcy dostarczono w Polsce 6 mln burgerów!
Polska liderem na międzynarodowej burgerowej mapie!
Nasze osiągnięcia pod względem zamawiania burgerów w dostawie są imponujące, bo jesteśmy na 4. miejscu na arenie światowej. Glovo zdradza, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy mieszkańcy Polski zamówili prawie 6 mln burgerów, co daje 11 zamówionych kanapek na minutę! Rekord dzienny przypadł na 24 listopada 2021 r. - wtedy dostarczonych zostało ponad 40 tys. burgerów. Tzw. “złotą minutą” była 17:05 - o tej porze, wspólnie, co sekundę składaliśmy zamówienie średnio na 2,5 burgera. Statystyki Glovo wskazują także, że Polska uwielbia wegetariańskie burgery. Nasz kraj zajął 1. miejsce na światowej mapie dostaw Glovo tego dania w wersji bezmięsnej. Glovo dostarczyło nam ich aż 77 tys. w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co stanowi ponad 33 proc. światowego spożycia wege burgerów doręczonych przez aplikację.
Wieczorna, cheeseburgerowa rozpusta w niedzielę
Glovo podsumowało swoje dane, z których wynika, że Polacy najchętniej zamawiają burgery w niedzielę, która zdecydowanie bije na głowę inne dni tygodnia pod względem liczby dostarczanych kanapek. Czyżby burger był dla użytkowników Glovo posiłkiem idealnym po gorączce sobotniej nocy? A może zyskał już miano rodzinnego obiadu? Największy miłośnik burgerów w Polsce zamówił ich za pośrednictwem aplikacji aż 710 w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dane Glovo pokazują również, że najwięcej zamówień z tym daniem w roli głównej generowanych jest w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.
A jakie rodzaje burgerów najbardziej lubią użytkownicy aplikacji Glovo? Niekwestionowanym królem jest klasyczny cheeseburger z ciągnącym się, żółtym serem. Polacy uwielbiają zamawiać burgery zarówno w restauracjach typu fast-food, jak i w małych, lokalnych knajpkach. Dane Glovo wskazują jednak, że chcemy także sami przyrządzać domowe, gorące kanapki. Dowodem na to jest fakt, że w zeszłym roku dostarczyło do domów użytkowników prawie 20 tys. bułek do burgerów!
Dla miłośników burgerów Glovo przygotowało gratkę na międzynarodowe święto tego dania! Jego data zbiega się bowiem z finałem Ligi Mistrzów. Z tej okazji Glovo przygotowało kod promocyjny “FINAL”, który uprawnia do bezpłatnej dostawy zamówienia z restauracji McDonald’s przy zamówieniu za min. 35 zł. Promocja obowiązuje od 26 do 29 maja. Te wszystkie elementy tworzą idealną okazję do zamówienia kultowej kanapki!

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.