Komunikaty PR

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

2025-04-09  |  10:45
Biuro prasowe
DPD Polska - Market Świeżości DPD

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości produktów sprawiły, że e-grocery stało się jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w polskim e-commerce. Firma DPD dostosowuje swoje usługi do rosnących potrzeb konsumentów rozwijając m.in. Market Świeżości DPD. Liczba partnerów oferujących świeże produkty na platformie przekroczyła już 70 podmiotów, co potwierdza rosnące zainteresowanie tym modelem zakupów.

Rynek e-grocery w Polsce rozwija się w imponującym tempie - jego obecna wartość wynosi około 4 mld złotych (930 mln euro), a prognozy przewidują skok nawet do 14 mld złotych (3,2 mld euro) w ciągu najbliższych trzech lat [1].

Co napędza ten trend? Eksperci wskazują na kilka kluczowych czynników. Po pierwsze, pandemia zmieniła nawyki konsumenckie i przyzwyczaiła Polaków do zakupów online, dzięki czemu zwiększył się także popyt na zakup w sieci artykułów spożywczych. Po drugie, wygrywa wygoda i dostępność - zakupy online eliminują konieczność stania w kolejkach czy noszenia ciężkich toreb, a także umożliwiają dostęp do produktów spoza lokalnych sklepów. Po trzecie, rynek rozwija się dzięki inwestycjom. Coraz więcej platform oferuje sprzedaż żywności online, a nowoczesne technologie e-commerce, takie jak Market Świeżości, ułatwiają ten proces.

„Polska jest liderem w produkcji żywności w Europie, co sprawia, że rynek e-grocery ma ogromny potencjał. Konsumenci nie tylko poszukują wygody, ale też coraz bardziej świadomie wybierają produkty wysokiej jakości – często od lokalnych producentów. Rosnąca popularność tego trendu nie jest przypadkowa. Konsumenci zaczęli szukać alternatywnych sposobów na zakupy i przekonali się, że produkty świeże mogą być dostarczane równie skutecznie, jak elektronika czy kosmetyki” – zauważa Renata Zyśk, kierownik ds. sprzedaży DPD Food.

Rekordowe wzrosty sprzedaży online w sektorze spożywczym

Nie tylko prognozy, ale również najnowsze wyniki sprzedaży wskazują na dynamiczny rozwój e-grocery. Jak wynika z raportu Krajowej Izby Gospodarczej [2], sektor żywności i napojów odnotował wzrost sprzedaży online o ponad 43 proc. rok do roku. Jak podkreślają eksperci, wzrost ten nie wynikał z sezonowości, co pozwala sądzić, że zmiana nawyków zakupowych Polaków może być trwała.

Jak zauważa ekspertka DPD, kluczowym aspektem w rozwoju e-grocery jest nie tylko dostępność produktów, ale również ich jakość.

Produkty spożywcze, szczególnie te świeże, wymagają specjalnych warunków transportu. Konsumenci oczekują, że otrzymają żywność w idealnym stanie – świeżą, pełnowartościową, niemal prosto z gospodarstwa rolnego czy hodowli. To właśnie jakość produktów oraz ich bezpieczny transport są dla wielu osób decydującym czynnikiem przy wyborze zakupów online. Dlatego też inwestujemy i np. rozwijamy technologię, która niezawodnie monitoruje cały łańcuch dostaw – dodaje Renata Zyśk.

Market Świeżości DPD – lokalna żywność na wyciągnięcie ręki

Rozwiązaniami, które wspierają rozwój e-grocery, są internetowe marketplace’y, które zrzeszają lokalnych producentów żywności. Platformy tego typu umożliwiają konsumentom łatwy dostęp do świeżych owoców i warzyw, nabiału, ryb, mięsa czy regionalnych przetworów, które są dostarczane prosto od producenta w idealnym stanie. Jedną z nich jest Market Świeżości DPD, gdzie swoje produkty oferuje już ponad 70 dostawców, a liczba ta sukcesywnie wzrasta. Dzięki podziałowi na kategorie oraz intuicyjnemu systemowi zamówień, konsumenci mogą szybko znaleźć interesujące ich produkty i zamówić je z dostawą pod drzwi w ramach usługi DPD Food. To wyjątkowe rozwiązanie dla osób, które cenią sobie zdrową żywność oraz chcą wspierać lokalne firmy.

Nowa era logistyki żywności

Rozwój e-grocery nie byłby możliwy bez odpowiednich rozwiązań logistycznych, które umożliwiają transport świeżej żywności w kontrolowanych warunkach. Obecnie w zasięgu usług transportu żywności od DPD Food znajduje się już blisko 50 proc. Polaków i jest dostępna m.in. w Warszawie, Łodzi, Trójmieście, Bydgoszczy, Toruniu, Wrocławiu, Krakowie czy Aglomeracji Śląskiej. Rozwój infrastruktury logistycznej, w tym certyfikowanych pojazdów chłodniczych oraz technologii monitorowania temperatury, pozwala na bezpieczny przewóz produktów nawet do odległych lokalizacji. Co ważne, usługa DPD Food jest dostępna zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i indywidualnych konsumentów, którzy chcą zamawiać świeże produkty w niewielkich ilościach np. restauracje – do 20 kg.

E-grocery w Polsce – co dalej?

Eksperci są zgodni: e-grocery ma przed sobą świetlaną przyszłość. Inwestycje w nowoczesne technologie logistyczne, rozwój marketplace’ów oraz zwiększająca się świadomość konsumentów dotycząca jakości żywności sprawiają, że ten segment e-commerce będzie rósł w siłę.

E-grocery to nie tylko wygoda, ale również szansa na poszerzanie i wprowadzanie różnorodności na rynku żywności. Dzięki platformom zrzeszającym producentów oraz nowoczesnym rozwiązaniom dostawczym konsumenci mogą sięgać po produkty najwyższej jakości, które są dostarczane wprost od wytwórców. To zmienia sposób, w jaki myślimy o zakupach spożywczych” – podsumowuje Renata Zyśk.

[1] https://www.trade.gov.pl/en/news/prospects-for-the-development-of-polish-e-commerce-in-2024-2028/?utm_source=chatgpt.com

[2] https://kig.pl/wp-content/uploads/2025/03/Miesiecznik-e-handlu_2025-02-24.pdf

Źródło informacji: DPD Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Żywienie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu

Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.