Komunikaty PR

Port Łódź z kolejną akcją wsparcia dla Ukraińców

2022-07-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

W Porcie Łódź ruszyła kolejna po „Butiku Pełnym Dobra” inicjatywa wsparcia ukraińskich rodzin, które znalazły schronienie przed wojną w regionie łódzkim. „Wakacyjna BezTroska” to akcja zaplanowana z myślą o ukraińskich dzieciach, które wraz z rodzinami przybyły do Łodzi po 24 lutego br. Inicjatywa skierowana jest także do dzieci pochodzących z polskich rodzin, które znalazły się w trudnej sytuacji i potrzebują wsparcia. Dzięki współpracy Fundacji Swim For a Dream, Portu Łódź oraz IKEA Łódź blisko 200 dzieci w wieku od 6 do 12 lat będzie mogło spędzić tegoroczne lato na bezpłatnych turnusach wakacyjnych. Najmłodsi przez 8 godzin dziennie będą mieli zapewnioną opiekę, obiad, tematyczne warsztaty, aktywności sportowe oraz wycieczki po Łodzi. 

W województwie łódzkim przebywa ponad 114 tysięcy Ukrainek i Ukraińców, z czego ponad 18 tysięcy to dzieci (dane Unii Metropolii Polskich), które wraz z rodzicami i opiekunami musiały uciekać ze swojego kraju przed trwającą tam wojną. Port Łódź, IKEA Łódź, Centrum Służby Rodzinie oraz organizacja Humana w marcu br. połączyły siły by na terenie Centrum otworzyć „Butik Pełen Dobra” z bezpłatną odzieżą dla osób potrzebujących wsparcia. Do tej pory z oferty butiku skorzystało już ponad 5 tysięcy osób, którym wydano ponad 10 tysięcy sztuk ubrań i akcesoriów. Teraz w związku z rozpoczęciem wakacji Port Łódź rusza z kolejną akcją, która zapewni beztroskie wakacje przebywającym w Łodzi ukraińskim dzieciom. Inicjatywa dedykowana jest również dla polskich dzieci, których rodzice nie mogą sobie pozwolić na opłacenie wypoczynku czy półkolonii dla swoich pociech. 

Turnusy wakacyjne podzielone zostały na tematyczne tygodnie: sportowe, kreatywne i językowe. Dzieci od poniedziałku do piątku mają zapewnioną opiekę polskich i ukraińskich wychowawców. Najmłodsi uczestniczą w zajęciach stacjonarnych organizowanych w dwóch udostępnionych przez Port Łódź salach, wyposażonych przez sklep IKEA Łódź. Dzieci mają zapewniony codzienny obiad w Restauracji IKEA, a także dodatkowe atrakcje: park linowy na Patio Portu Łódź, salę zabaw Port Łódź Junior oraz Sport Stację na zielonym terenie rekreacyjnym Centrum, gdzie zlokalizowane są boiska do gry w piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę, bulodrom, pole do minigolfa, szachy, stoły do ping – ponga i wiele innych przestrzeni sprzyjających aktywności fizycznej. Każdego dnia zaplanowane zostały też atrakcje poza Portem Łódź: wizyta w Planetarium EC1, wycieczki do Orientarium w ZOO, zajęcia na basenie, ścianka wspinaczkowa, kręgielnia, a także seanse filmowe w kinie Helios. Dzieci poprzez zabawę i integrację będą mogły ponadto nauczyć się lub podszkolić język angielski, polski oraz ukraiński.

- Dla Portu Łódź i IKEA bardzo ważne jest regularne wspieranie lokalnej społeczności, której częścią są Ukraińcy stanowiący obecnie 11%* mieszkańców Łodzi.  Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach organizacja wakacji dla dzieci jest dużym wyzwaniem i organizacyjnym, i finansowym, szczególnie dla rodzin i opiekunów, którzy nie mogą pozwolić sobie na zapewnienie wypoczynku swoim pociechom ze względu na trudną sytuację, w której się znaleźli. Takim rodzinom chcemy pomóc, wesprzeć ich i zaprosić dzieciaki na wakacje do nas, do Portu Łódź, gdzie wspólnie z IKEA i Fundacją Swim For a Dream przygotowaliśmy na tegoroczne lato szereg bezpłatnych atrakcji. – mówi Maria Szwed z Portu Łódź.

Rodzice i opiekunowie już od 18 do 22 lipca będą mogli zapisywać swoje pociechy na sierpniowe turnusy wakacyjne. Rejestracja odbywa się poprzez specjalny formularz dostępny w języku polskim i ukraińskim na stronie Fundacji Swim For a Dream. O przyjęciu dziecka na wakacyjny turnus decydują kwestie formalne zawarte w Regulaminie inicjatywy, a także kolejność zgłoszeń. Organizatorem akcji jest Fundacja Swim For a Dream, inicjatorami i sponsorami projektu są Port Łódź oraz IKEA Łódź. 

 

 *badanie Unii Metropolii Polskich i Uniwersytetu Warszawskiego 

 

OFICJALNA STRONA PROJEKTU:

PL https://swimforadream.com/warsztaty-wakacyjne/

UA www.swimforadream.com./uk/daycamps

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:

PL https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd060cxJ9NPBRQB2ZCGftdH5m_wsfLfKFTM7FuD9VduNJKY9A/viewform

UA https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeLon8fys6aelbQFYR1aNmTl7DgTxdhPQ_RjCemnnrTL7BIpg/viewform

HARMONOGRAM WARSZTATÓW:

PL https://swimforadream.com/wp-content/uploads/2022/07/harmonogram-4-8.07-pl.pdf

UA https://swimforadream.com/wp-content/uploads/2022/06/rozklad-zanyat.pdf

REGULAMIN I ZASADY REKRUTACJI:

PL https://swimforadream.com/wp-content/uploads/2022/06/regulamin-warsztatów-wakacyjna-beztroska-w-porcie.pdf

UA https://swimforadream.com/wp-content/uploads/2022/06/reglament-taboru-bezturbotnij-vidpochinok-v-port-lodz.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.