Rogatek powraca na ekrany!
Rogatek powraca na ekrany!
Kampania Kolejowe ABC startuje w kolejnej, nowej odsłonie. Ruszyła emisja spotów z głównym bohaterem akcji – nosorożcem Rogatkiem. Już niebawem ukażą się nowe odcinki programu „Twoja Kolej” w TVP ABC oraz animacji „Myszka w Paski i podróże koleją” w Mini Mini+. Do współpracy zaproszono także nowych vlogerów, którzy opowiedzą o bezpiecznym zachowaniu na obszarach kolejowych.
Kolejna odsłona Kampanii Kolejowe ABC rozpoczęła się w marcu i potrwa do maja 2020 r. W telewizji, kinach i w internecie będzie można obejrzeć krótkie spoty edukacyjne – animacje 3D z udziałem głównych bohaterów kampanii, którzy pokażą, jak zachowywać się na dworcu i peronie. Oprócz spotów na ekranach telewizorów pojawią się nowe odcinki programów edukacyjnych. Dla najmłodszych widzów przygotowano dwie propozycje.
Pierwsza z nich to nowa seria kilkuminutowego programu „Twoja Kolej”, którego bohaterami są rodzeństwo Pola, Krzyś oraz nosorożec Rogatek. Czy można się bawić w pociągu? Co oznacza żółta linia na peronie? Co zrobić, gdy się zgubimy? Jakie są rodzaje wagonów? Na te i inne pytania dotyczące bezpieczeństwa kolejowego odpowie dzieciom nosorożec Rogatek. Na widzów czekają także interaktywne zadania do wykonania przed telewizorem. Emisja nowego odcinka programu „Twoja Kolej” odbędzie się już 7 marca o godzinie 18.30 na antenie TVP ABC.
Drugą propozycją dla najmłodszych widzów jest „Myszka w paski i podróże koleją” na kanale Mini Mini+. W programie tytułowa bohaterka opowiada o tym, jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowych, na dworcu czy w pociągu. W każdym odcinku odbiorcy wprowadzani są w tematykę bezpieczeństwa kolejowego w ciekawy i angażujący sposób.
W nowej serii programu zostanie wyemitowanych pięć kilkuminutowych odcinków, z których dzieci dowiedzą się, jak powinien zachować się kierowca na przejeździe kolejowym, dlaczego nie wolno bawić się w pobliżu torów, jak umilić sobie czas, czekając na pociąg i jak zachowywać się w pociągu, który wjeżdża na stację. Pierwszy odcinek z nowej serii programu zostanie wyemitowany na antenie Mini Mini + 15 marca, o godzinie 17.25.
Kampania Kolejowe ABC pojawi się także w nowej formie w internecie. Do współpracy zaproszono młodych vlogerów, których zadaniem jest przekazanie w swobodny sposób najważniejszych informacji dotyczących bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Zaangażowani w kampanię internetowi twórcy łącznie stworzą 16 krótkich filmików, które ukażą się na ich vlogach do października 2020 r.
– Spoty, programy telewizyjne i filmy Kampanii Kolejowe ABC obejrzało do tej pory kilkanaście milionów widzów. Treści w nich zawarte mają walor edukacyjny i są przedstawiane w formie przystępnej dla dzieci. Nieodłączną częścią przekazu jest także postać Rogatka – bohatera kampanii, który budzi ogromną sympatię dzieci. Jestem przekonany, że dzięki temu najmłodsi zapamiętają, jak zachować się w pobliżu torów czy w pociągu, by było bezpiecznie – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Na kanale Youtube „UTK Kolejowe ABC” można znaleźć spoty i odcinki programów telewizyjnych. Więcej informacji na temat działań realizowanych w ramach kampanii można znaleźć na stronie https://kolejoweabc.pl/.
Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.