Komunikaty PR

Startuje nowy program lojalnościowy – Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY

2024-04-04  |  12:30
Biuro prasowe

Właśnie wystartował nowy program lojalnościowy – Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY. Inicjatywa marki składa się z dwóch filarów: programu społecznego oraz loterii promocyjnej. Członkowie mają szanse na atrakcyjne nagrody, ale również mogą zrobić coś dobrego i przyczynić się do poprawy sytuacji w szkolnych stołówkach w Polsce. To kolejny krok marki WINIARY w walce z marnowaniem żywności.

Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY – zróbmy razem coś dobrego!

Dołączenie do programu lojalnościowego jest bardzo proste, a można wiele zyskać i wiele dać od siebie. Co najważniejsze – wszyscy wygrywają. Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY obejmuje dwa obszary. Pierwszy z nich to gratka dla fanów nagród. Przy zakupie produktów marki WINIARY, wystarczy zarejestrować dowód zakupu na stronie www.klub.winiary.pl[1], aby wziąć udział w losowaniach. Jest o co walczyć – czeka aż 4 tysiące nagród natychmiastowych o wartości 50 zł, a co miesiąc 10 voucherów o wartości 1 000 zł oraz nagroda rzeczowa z kategorii AGD, elektronika, gastronomia. W kwietniu będzie to Thermomix, a w maju grill Weber. Szczegóły dotyczące nagród do wygrania w poszczególnych miesiącach będą dostępne na stronie www.klub.winiary.pl.

Drugim filarem Klubu WINIARY jest program społeczny, który daje możliwość zrobienia czegoś dobrego dla szkół, dzieci i środowiska. Każdy klubowicz kupując produkty WINIARY, oprócz losów otrzyma punkty, które może przekazać na wsparcie szkolnych stołówek w walce z marnowaniem żywności. Dzięki temu, ilość wyrzucanego jedzenia będzie realnie się zmniejszała.

- Cieszymy się, że nasz nowy program lojalnościowy – Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY – oprócz korzyści materialnych i nagród rzeczowych, każdemu z nas daje możliwość dołożenia swojej cegiełki do walki z problemem marnowania żywności. Marka WINIARY od lat podejmuje działania w tym zakresie – edukujemy, tworzymy poradniki, jak planować zakupy, jak przechowywać żywność, inspirujemy kulinarnie tworząc przepisy w duchu zero waste. Wszystko to, aby pomóc Polakom w ograniczaniu marnowania jedzenia w każdym domu. Otworzyliśmy 12 jadłodzielni w Polsce, czyli specjalnych miejsc do sąsiedzkiego dzielenia się żywnością – planujemy tez kolejne otwarcia. Dodatkowo, od kilku lat tworzymy program edukacyjny dedykowany dzieciom, rodzicom i nauczycielom, promujący dobre postawy żywieniowe – „WINIARY Gotuj się na zmiany”. Wsparcie stołówek i personelu szkolnego jest kolejnym krokiem na naszej drodze, dzięki któremu, wyrzucanego jedzenia będzie realnie coraz mniej. Liczymy, że z równie dużą satysfakcją jak my, konsumenci zaangażują się w te działania, które mogą przyczynić się do znacznej poprawy sytuacji podkreśla Szymon Ulkowski, Kierownik ds. e-Business i Komunikacji marki WINIARY.

Dzięki Klubowi WINIARY – mniej zmarnowanego jedzenia i pieniędzy w stołówkach!

Marnowanie żywności w szkolnych stołówkach to duży problem. Nadprodukcja, ograniczony czas na spożycie posiłków i brak odpowiedniego monitorowania sytuacji – to tylko niektóre z przyczyn tego zjawiska. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Tomasza Szubę, dyrektora w firmie Venturis HoReCa[2]:

  • Szkoły marnują rocznie setki tysięcy złotych. Dla przykładu szkoła, która każdego dnia wydaje ponad 900 obiadów, w skali roku wyrzuca nawet 390 tys. zł, a jest to jedynie koszt niepotrzebnie zakupionych surowców.
  • W jednej z badanych szkół wyrzuca się nawet 85 tys. porcji obiadów rocznie. Dla lepszej ilustracji oznacza to, że szkoła ta mogłaby zapewnić ciepły posiłek dodatkowym 472 uczniom w każdy dzień nauki szkolnej.
  • Skala marnowania w szkolnych stołówkach jest zależna od liczby wydawanych obiadów. Zwykle tam, gdzie jest ich więcej, naturalnie per saldo marnuje się więcej żywności. Dla przykładu – szkoła, która każdego dnia wydaje ponad 900 obiadów, w skali roku wyrzuca nawet 45 ton jedzenia. Natomiast ta, która wydaje ponad 160 obiadów – 5,4 tony.

Jak działa wsparcie stołówek?

W Klubie Pomagania i Niemarnowania WINIARY każdy produkt na zarejestrowanym dowodzie zakupu daje konsumentowi jeden punkt, który może przekazać na wybraną stołówkę szkolną. Co miesiąc, na TOP 5 szkół z największą liczbą punktów czekają nagrody o wartości ponad 25 000 zł[3]. Każda z tych szkół otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 15 000 zł, do wykorzystania na różne potrzeby: wyposażenie kuchenne czy sprzęty AGD oraz szkolenia, warsztaty, wsparcie merytoryczne i opiekę partnera o wartości ponad 10 000 zł. Marka WINIARY zaprosiła do współpracy firmę Venturis HoReCa, która analizuje przyczyny marnowania żywności w szkołach, hotelach i lokalach gastronomicznych.

- Placówki, które zdobędą nagrody będą miały wsparcie merytoryczne z naszej strony. Diagnozujemy kluczowe przyczyny marnowania żywności w danej szkole i wspólnie z personelem proponujemy usprawnienia w obszarze zarządzania kuchnią i posiłkami. Czasem problemem może być krótka przerwa, czasem niezgłaszanie nieobecności dzieci, zbyt duża ilość przygotowywanego jedzenia czy zbyt duże porcje. Akcja to szansa, aby poprawić jakość przygotowywanych obiadów, ograniczyć negatywny wpływ na środowisko oraz generować konkretne finansowe oszczędności. Nasze działania prowadzimy w bardzo partnerskiej atmosferze i przy aktywnym współudziale personelu kuchni mówi Tomasz Szuba, CEO Venturis HoReCa.

Rejestracja szkół rozpoczęła się 06.02.2024 r. i trwa do końca bieżącego roku, więc kolejne szkoły mogą ciągle dołączać do akcji. Natomiast z perspektywy konsumentów – okres głosowania na szkoły i dokonywania zakupów premiowanych w promocji trwa od 2.04. do 31.12.2024 r. Klub Pomagania i Niemarnowania WINIARY to inicjatywa pełna zaskoczeń i pozytywnych rezultatów w różnych wymiarach. Dołącz do nas i zróbmy razem coś dobrego! Więcej szczegółów i informacji na temat tego, jak dołączyć do klubu: www.klub.winiary.pl.

***

WINIARY w walce z marnowaniem żywności w Polsce

Wsparcie szkolnych stołówek to nie jedyne działanie marki w walce o niemarnowanie żywności w Polsce. WINIARY od dłuższego czasu angażuje się w działania mające na celu edukację i budowanie świadomości, jak między innymi te podjęte w ramach programu „Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu”. WINIARY oferuje przydatne wskazówki, które pomogą w lepszym planowaniu posiłków, tworzeniu listy zakupów oraz wybieraniu odpowiedniego sposobu ich przygotowania. Na portalu dostępne są też sugestie dotyczące zamienników, które mogą być przydatne w przypadku braku konkretnego składnika. Dzięki temu możemy w pełni wykorzystać zawartość naszej lodówki, unikając konieczności zakupu nowych produktów. A wsparcie w poszukiwaniu interesujących nas dań dostarcza jedyny w swoim rodzaju – chatbot WINIAREK. We współpracy z Fundacją CHOPS aktywowano 12 nowych jadłodzielni w całej Polsce. Znajdziemy w nich specjalnie oznaczone lodówki i szafki rozmieszczone w strategicznych punktach miast, takich jak uczelnie, urzędy, akademiki i bazarki, ułatwiając dostęp do nich zarówno sklepom, restauracjom, jak i zwykłym mieszkańcom. To miejsca, gdzie można pozostawić nadmiar jedzenia, który inaczej uległby zmarnowaniu. Każda z nich posiada swojego dedykowanego opiekuna, który aktywnie współpracuje z lokalnymi dostawcami i władzami, zapewniając regularne uzupełnienie zapasów. Na stronie WINIARY dostępna jest mapa wszystkich jadłodzielni w Polsce oraz dedykowane konsumentom poradniki na temat produktów, którymi można się dzielić. Marka planuje też kolejne otwarcia, o których będziemy informować wkrótce.

 


[1] Pamiętaj, biorąc udział w loterii, zachowaj dowód zakupu i zgłoś go w terminie max. 3 miesięcy od dokonania zakupu. Nagrody rzeczowe zmieniają się w każdym miesiącu trwania loterii, aby sprawdzić jaka nagroda jest aktualnie do wygrania wejdź na www.klub.winiary.pl lub www.uniqueone.pl/regulaminy.

Okres przyjmowania zgłoszeń szkół rozpoczyna się 06.02.2024 r. i trwa do 31.12.2024. Okres głosowania i dokonywania zakupów premiowanych w promocji trwa od 2.04. do 31.12.2024 r. Program dedykowany szkołom podstawowym z własną kuchnią, w której przygotowują posiłki dla uczniów oraz podającym posiłki w pomieszczeniu jednej stołówki. Więcej informacji o zasadach i warunkach udziału na rejestracja.winiary.pl. Organizator: Unique One sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

[2] Źródło: Venturis HoReCa, na podstawie wybranych wyników badań przeprowadzonych w Polsce w 40+ placówkach edukacyjnych różnej wielkości (trzy kategorie: małe do 300 wydawanych obiadów dziennie; średnie do 600 wydawanych obiadów dziennie; duże powyżej 600 obiadów dziennie). Przedstawiane dane dotyczą przykładowych szkół po jednej z wyszczególnionych kategorii.

[3] Łączna wartość nagrody, na którą składają się: kwota na wyposażenie kuchni lub stołówki 15.000 zł oraz szkolenia i warsztaty o wartości ponad 10.000 zł.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.