Studenci Politechniki Warszawskiej zgłębiają tajniki druku cyfrowego
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Konica Minolta drugi rok z rzędu zaprosiła studentów Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Warszawskiej do swojego showroomu na praktyczne zajęcia w ramach przedmiotu „Cyfrowe techniki drukowania”. Studenci pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Piłczyńskiej zobaczyli najnowocześniejsze techniki druku cyfrowego, poznali środowisko biznesowe od strony producenta maszyn drukujących, a także dowiedzieli się o innych niż poligraficzne obszarach działalności Konica Minolta.
- „Jako lider rynku urządzeń do druku cyfrowego wyznaczamy trendy w zakresie technologii, a dla studentów Papiernictwa i Poligrafii znajomość trendów jest koniecznością. Organizowane przez nas warsztaty są więc doskonałą okazją do wzbogacenia wiedzy na temat optymalizacji produkcji przy zastosowaniu najnowszych cyfrowych systemów drukujących a także poznania procesu działania firmy produkującej urządzenia. Za nami kolejny owocny dzień ze studentami Politechniki Warszawskiej i już nie możemy się doczekać kolejnego – mówi Łukasz Kurasiński, Business Development Manager Packaging & Commercial Market w firmie Konica Minolta.
W trakcie warsztatów studenci trzeciego roku Papiernictwa i Poligrafii poznali szereg maszyn Konica Minolta. Firma zaprezentowała m.in. urządzenia do druku serii Accurio Press oraz Accurio Label 230, innowacyjne rozwiązania do kontroli jakości wydruku w locie IQ-501 w zestawie z UK-311 wraz z modułami do wykończenia wydruku w linii TU-510. Wisienką na torcie była prezentacja urządzenia do cyfrowego uszlachetnienia wybiórczego MGI JetVarnish 3D One. Konica Minolta przybliżyła także studentom najlepsze przykłady zastosowań technologii druku cyfrowego w postaci sampli produkcyjnych, zarówno z powyższych urządzeń jak i maszyn segmentu Industrial Printing.
W warsztaty zaangażowało się kilka działów firmy
Pełną merytoryki prezentację przeprowadził Michał Pióro, Operator Centrum Pokazowego, skupiając się przede wszystkim na budowie urządzeń drukujących, ich parametrach technicznych, możliwościach zarządzania oraz optymalizacji produkcji. Anastasiya Yavorska, Showroom Coordinator w Konica Minolta, przybliżyła koncepcję i funkcjonowanie środowiska Digital Innovation Square oraz najnowsze trendy w branży poligraficznej i e-commerce, a także przedstawiła wizję przyszłości technologii druku cyfrowego i jego zastosowań. Sara Zych z działu marketingu opowiedziała o innych niż poligraficzne obszarach biznesu Konica Minolta, a także ostatnich inicjatywach i kampaniach marketingowych.
- „Ogromną wartością warsztatów przeprowadzanych przez Konica Minolta dla naszych studentów jest ich kompleksowość. To nie tylko zgłębienie specyfiki urządzeń i procesów, ale też przybliżenie trendów i mnóstwo wiedzy płynącej z doświadczenia ekspertów firmy w branży. To doskonała wiadomość dla kolejnych roczników, że wydarzenie staje się cykliczne i liczymy, że współpraca będzie się rozwijać. Druk cyfrowy to przyszłość przemysłu poligraficznego i chcemy, żeby nasi studenci tę przyszłość współtworzyli, dlatego poznanie najnowszych technologii to konieczność.” – podsumowuje dr inż. Katarzyna Piłczyńskia z Politechniki Warszawskiej.
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską
Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.