Komunikaty PR

Edukacyjny startup Novakid zamknął rundę finansowania o wartości 29,4 mln EUR

2021-08-05  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Kapusta
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
karolina.kapusta|goodonepr.pl| |karolina.kapusta|goodonepr.pl
+ 48 796 996 211
www.goodonepr.pl

08/05/21

Edukacyjny startup Novakid zamknął rundę finansowania o wartości 29,4 mln EUR

Novakid – innowacyjny startup z branży EdTech specjalizujący się w nauce języka angielskiego dla dzieci w oparciu o nowoczesne technologie – zamknął rundę inwestycyjną serii B. Firma, dla której Polska jest jednym z wiodących rynków, przeznaczy pozyskane 29,4 mln EUR na innowacje produktowe, kontynuację globalnej ekspansji i umocnienie pozycji na obecnych rynkach.  


Novakid Inc. to internetowa szkoła językowa założona w 2017 roku w Stanach Zjednoczonych, która pomaga dzieciom w wieku 4-12 lat w nauce języka angielskiego online. Program nauczania łączy interaktywne ćwiczenia z indywidualnymi lekcjami na żywo, podczas których uczniowie i nauczyciele native speakerzy posługują się wyłącznie językiem angielskim. Komunikacja na platformie opiera się o metodę pełnego fizycznego reagowania (tzw. total physical response), która polega na użyciu gestów i mimiki i odpowiada procesowi przyswajania języka ojczystego. Proces nauczania wzbogacony jest m.in. o wirtualną rzeczywistość (wirtualne wycieczki online) i grywalizację, aby zapewnić dzieciom pełne zaangażowanie i atrakcyjne przyswajanie wiedzy. Rdzeniem platformy jest zautomatyzowana metoda oceny postępów ucznia za pomocą uczenia maszynowego, oparta na ponad 900 parametrach, testach oraz innych komponentach wielkoskalowych, pozwalających na uzyskanie precyzyjnych wskaźników efektywności uczenia się.

Potencjał dostrzeżony przez inwestorów

Runda finansowania serii B została przeprowadzona przez Owl Ventures, największy na świecie fundusz venture capital skoncentrowany na rynku technologii edukacyjnych oraz Goodwater Capital, firmę venture capital skupiającą się na technologiach konsumenckich. Do rundy dołączyli również dotychczasowi inwestorzy serii A: PortfoLion, TMT Investments, Xploration Capital i LearnStart, a także inwestorzy zalążkowi: LETA Capital i BonAngels. Przedstawiciele firm zgodnie podkreślali zadowolenie z decyzji o wsparciu finansowym Novakid, zwracając przy tym uwagę na prężny rozwój startupu, zdolności ekspansji i innowacyjny program nauczania.

Przeznaczenie pozyskanych funduszy

W Novakid chcemy wspierać komunikację prawdziwie bez granic, opartą na języku angielskim, społecznie traktowanym jako język międzynarodowy. Popularność nauki angielskiego online rośnie wykładniczo, m.in. przez ogromne zapotrzebowanie na pracowników działających w międzykulturowym środowisku i skok technologii edukacyjnych w trakcie pandemii. Wszystkie prognozy wskazują na to, że branża EdTech będzie stale się rozwijać. Dlatego też zebrane fundusze wykorzystamy na ekspansję geograficzną i kolejne innowacje produktowe. Dzięki inwestorom zrealizujemy nasz cel wprowadzania nowatorskich metod nauki angielskiego dla dzieci, jednocześnie osiągając wysoką satysfakcję użytkowników i wysoki wskaźnik retencji – mówi Max Azarov, współzałożyciel i dyrektor generalny Novakid.

Novakid przeznaczy pozyskane fundusze na ekspansję na nowe rynki, szczególnie azjatyckie, wzmocnienie pozycji firmy na istniejących rynkach (Europa, kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej), działania marketingowe, opracowanie nowatorskich treści edukacyjnych, hiperpersonalizację ścieżki nauczania, rozwój technologii gamingowych i dalszą współpracę z laboratoriami lingwistycznymi.

Dynamiczny rozwój platformy

Obecnie Novakid świadczy usługi dla uczniów z ponad 30 krajów, w tym Polski, Rosji, Hiszpanii, Niemiec i Turcji. Podczas gdy na całym świecie szkoła posiada bazę 50 tys. stale aktywnych użytkowników, to w Polsce suma ta przekracza 11 tys. dzieci. Wszyscy uczniowie mają do dyspozycji ponad 1700 anglojęzycznych nauczycieli, dla których język angielski jest ich językiem ojczystym (native) albo drugim ojczystym (near-native). ​​W przeprowadzonym w tym roku badaniu “English Language Learning Market, 2021. ESL for Kids: Online-Schools and Trends” eksperci J'son & Partners dokonali przeglądu rynku szkół, które nauczają języka angielskiego metodą ESL. Szkoła Novakid otrzymała wówczas najwyższe noty.


W 2021 r. tempo wzrostu aktywnej bazy klientów Novakid wyniosło prawie 700 proc. r/r, przy wzroście miesięcznym na poziomie 14,8 proc. Liczba zajęć prowadzonych przez Novakid przekroczyła w czerwcu 2021 r. 2,2 mln, osiągając liczbę ponad 410 tys. nowych zarezerwowanych zajęć miesięcznie. Startup szacuje, że do końca 2021 r. kadra dydaktyczna osiągnie 3 000 rodzimych użytkowników języka angielskiego. Obecnie 80 proc. klientów firmy pochodzi z Europy, 15 proc. z regionu MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna), a z obszaru Azji Pacyficznej – 5 proc. Polska zajmuje jedno ze strategicznych miejsc na biznesowej mapie Novakid.


Novakid to internetowa platforma edukacyjna ESL (English as a Second Language – angielski jako drugi język), oferująca dzieciom w wieku 4-12 lat indywidualne lekcje z certyfikowanymi native speakerami. Szkoła Novakid jest zarejestrowana w USA i posiada uczniów na całym świecie. Podstawą edukacji na platformie jest komunikacja i metoda pełnego fizycznego reagowania (tzw. total physical response), polegająca na użyciu gestów i mimiki i odpowiadająca tym samym przyswajaniu języka ojczystego. Proces nauczania wzbogacony jest m.in. o wirtualną rzeczywistość i technologie gamingowe. Platforma wykorzystuje też naukę maszynową do tworzenia i personalizacji lekcji dla każdego ucznia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC kluczem do zrozumienia unijnych standardów ESG Biuro prasowe
2024-05-20 | 10:00

Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC kluczem do zrozumienia unijnych standardów ESG

Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC pomoże specjalistom ds. rachunkowości i finansów wdrożyć unijne standardy sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 01:00

Czy nauka języka angielskiego może być prosta i przyjemna?

Możliwości na rynku jest wiele – od standardowych zajęć szkolnych, dodatkowych zajęć stacjonarnych, po zajęcia online. Trudność jednak pojawia się w momencie wyboru – skąd wiedzieć, które zajęcia będą
Edukacja MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia
2024-05-09 | 12:15

MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia

Tylko 39 proc. menedżerów uważa, że wykładowcami w programach MBA powinna być kadra naukowa polskich uczelni. Zdecydowana większość widzi w tej roli konsultantów i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.