Edukacyjny startup Novakid zamknął rundę finansowania o wartości 29,4 mln EUR
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
karolina.kapusta|goodonepr.pl| |karolina.kapusta|goodonepr.pl
+ 48 796 996 211
www.goodonepr.pl
08/05/21
Edukacyjny startup Novakid zamknął rundę finansowania o wartości 29,4 mln EUR
Novakid – innowacyjny startup z branży EdTech specjalizujący się w nauce języka angielskiego dla dzieci w oparciu o nowoczesne technologie – zamknął rundę inwestycyjną serii B. Firma, dla której Polska jest jednym z wiodących rynków, przeznaczy pozyskane 29,4 mln EUR na innowacje produktowe, kontynuację globalnej ekspansji i umocnienie pozycji na obecnych rynkach.
Novakid Inc. to internetowa szkoła językowa założona w 2017 roku w Stanach Zjednoczonych, która pomaga dzieciom w wieku 4-12 lat w nauce języka angielskiego online. Program nauczania łączy interaktywne ćwiczenia z indywidualnymi lekcjami na żywo, podczas których uczniowie i nauczyciele native speakerzy posługują się wyłącznie językiem angielskim. Komunikacja na platformie opiera się o metodę pełnego fizycznego reagowania (tzw. total physical response), która polega na użyciu gestów i mimiki i odpowiada procesowi przyswajania języka ojczystego. Proces nauczania wzbogacony jest m.in. o wirtualną rzeczywistość (wirtualne wycieczki online) i grywalizację, aby zapewnić dzieciom pełne zaangażowanie i atrakcyjne przyswajanie wiedzy. Rdzeniem platformy jest zautomatyzowana metoda oceny postępów ucznia za pomocą uczenia maszynowego, oparta na ponad 900 parametrach, testach oraz innych komponentach wielkoskalowych, pozwalających na uzyskanie precyzyjnych wskaźników efektywności uczenia się.
Potencjał dostrzeżony przez inwestorów
Runda finansowania serii B została przeprowadzona przez Owl Ventures, największy na świecie fundusz venture capital skoncentrowany na rynku technologii edukacyjnych oraz Goodwater Capital, firmę venture capital skupiającą się na technologiach konsumenckich. Do rundy dołączyli również dotychczasowi inwestorzy serii A: PortfoLion, TMT Investments, Xploration Capital i LearnStart, a także inwestorzy zalążkowi: LETA Capital i BonAngels. Przedstawiciele firm zgodnie podkreślali zadowolenie z decyzji o wsparciu finansowym Novakid, zwracając przy tym uwagę na prężny rozwój startupu, zdolności ekspansji i innowacyjny program nauczania.
Przeznaczenie pozyskanych funduszy
– W Novakid chcemy wspierać komunikację prawdziwie bez granic, opartą na języku angielskim, społecznie traktowanym jako język międzynarodowy. Popularność nauki angielskiego online rośnie wykładniczo, m.in. przez ogromne zapotrzebowanie na pracowników działających w międzykulturowym środowisku i skok technologii edukacyjnych w trakcie pandemii. Wszystkie prognozy wskazują na to, że branża EdTech będzie stale się rozwijać. Dlatego też zebrane fundusze wykorzystamy na ekspansję geograficzną i kolejne innowacje produktowe. Dzięki inwestorom zrealizujemy nasz cel wprowadzania nowatorskich metod nauki angielskiego dla dzieci, jednocześnie osiągając wysoką satysfakcję użytkowników i wysoki wskaźnik retencji – mówi Max Azarov, współzałożyciel i dyrektor generalny Novakid.
Novakid przeznaczy pozyskane fundusze na ekspansję na nowe rynki, szczególnie azjatyckie, wzmocnienie pozycji firmy na istniejących rynkach (Europa, kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej), działania marketingowe, opracowanie nowatorskich treści edukacyjnych, hiperpersonalizację ścieżki nauczania, rozwój technologii gamingowych i dalszą współpracę z laboratoriami lingwistycznymi.
Dynamiczny rozwój platformy
Obecnie Novakid świadczy usługi dla uczniów z ponad 30 krajów, w tym Polski, Rosji, Hiszpanii, Niemiec i Turcji. Podczas gdy na całym świecie szkoła posiada bazę 50 tys. stale aktywnych użytkowników, to w Polsce suma ta przekracza 11 tys. dzieci. Wszyscy uczniowie mają do dyspozycji ponad 1700 anglojęzycznych nauczycieli, dla których język angielski jest ich językiem ojczystym (native) albo drugim ojczystym (near-native). W przeprowadzonym w tym roku badaniu “English Language Learning Market, 2021. ESL for Kids: Online-Schools and Trends” eksperci J'son & Partners dokonali przeglądu rynku szkół, które nauczają języka angielskiego metodą ESL. Szkoła Novakid otrzymała wówczas najwyższe noty.
W 2021 r. tempo wzrostu aktywnej bazy klientów Novakid wyniosło prawie 700 proc. r/r, przy wzroście miesięcznym na poziomie 14,8 proc. Liczba zajęć prowadzonych przez Novakid przekroczyła w czerwcu 2021 r. 2,2 mln, osiągając liczbę ponad 410 tys. nowych zarezerwowanych zajęć miesięcznie. Startup szacuje, że do końca 2021 r. kadra dydaktyczna osiągnie 3 000 rodzimych użytkowników języka angielskiego. Obecnie 80 proc. klientów firmy pochodzi z Europy, 15 proc. z regionu MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna), a z obszaru Azji Pacyficznej – 5 proc. Polska zajmuje jedno ze strategicznych miejsc na biznesowej mapie Novakid.
Novakid to internetowa platforma edukacyjna ESL (English as a Second Language – angielski jako drugi język), oferująca dzieciom w wieku 4-12 lat indywidualne lekcje z certyfikowanymi native speakerami. Szkoła Novakid jest zarejestrowana w USA i posiada uczniów na całym świecie. Podstawą edukacji na platformie jest komunikacja i metoda pełnego fizycznego reagowania (tzw. total physical response), polegająca na użyciu gestów i mimiki i odpowiadająca tym samym przyswajaniu języka ojczystego. Proces nauczania wzbogacony jest m.in. o wirtualną rzeczywistość i technologie gamingowe. Platforma wykorzystuje też naukę maszynową do tworzenia i personalizacji lekcji dla każdego ucznia.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.