Komunikaty PR

Eesti Energia: Przychody z działalności operacyjnej przekroczyły miliard EUR

2020-03-03  |  11:30
Biuro prasowe

W 2019 r. przychody z działalności operacyjnej Eesti Energia wyniosły ponad miliard euro przy zysku EBITDA w wysokości  259,8 mln euro i zysku netto na poziomie 23,2 mln euro.

Łączne przychody spółki wzrosły o 120,9 mln euro do 1,02 mld euro (+13%), natomiast przychody ze sprzedaży wzrosły o 81,2 mln euro do 956,4 mln euro (+9%). Zysk EBITDA spadł o 23,4 mln euro do 259,8 mln euro (-8%), a zysk netto spadł o 83 mln euro do 23,2 mln euro (-78%).

- Pod względem przychodów z działalności operacyjnej osiągnęliśmy najlepszy wynik w historii firmy, co świadczy o tym, że zmierzamy we właściwym kierunku, skupiając się na rozwoju w obszarach energii odnawialnej, paliw płynnych i usług zorientowanych na klienta. Nasza rentowność spadła w wyniku głębokiej restrukturyzacji w obszarze produkcji energii na dużą skalę. Musieliśmy zareagować na zmiany zachodzące na rynku, aby umocnić swoją pozycję w dłuższej perspektywie – skomentował Andri Avila, członek zarządu Eesti Energia i dyrektor finansowy.

Avila zwrócił uwagę, że drugim najważniejszym czynnikiem, który miał wpływ na zysk netto, był gwałtowny wzrost kosztów amortyzacji (głównie elektrowni Auvere), które zwiększyły się o ponad 33 mln euro w skali roku.

Eesti Energia wytworzyła około 1,28 TWh odnawialnej energii elektrycznej w 2019 r., z czego  0,7 TWh energii to wynik produkcji farm wiatrowych zlokalizowanych w Estonii i na Litwie.

- Cieszymy się, że nasze intensywne działania, ukierunkowane na rozwój produkcji energii ze źródeł odnawialnych, przynoszą efekty. W ciągu zaledwie kilku lat nasza spółka Enefit Green stała się najbardziej dochodowym podmiotem Grupy – dodał Avila.

W 2019 r., w związku ze znacznym spadkiem w produkcji energii elektrycznej z ropy łupkowej, sprzedaż energii w ramach Grupy wyniosła 5,5 TWh (-39%). Udział energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych i alternatywnych w całkowitej produkcji wzrósł natomiast w ciągu roku z 13% do 36%. Eesti Energia wyznaczyła sobie strategiczny cel wytwarzania 45% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych i alternatywnych do 2023 r.

Eesti Energia obniżyła też o 48% emisję dwutlenku węgla, do poziomu 5,9 mln ton w ciągu roku. W efekcie emisja CO2 w Estonii zmniejszyła się o około jedną czwartą w 2019 r., a Estonia stała się najszybciej redukującym emisje państwem w Unii Europejskiej. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-29 | 01:00

Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.