Komunikaty PR

E-hulajnogi Bird wróciły do Krakowa

2020-03-02  |  01:00
Biuro prasowe

Bird zadebiutował w Krakowie w sierpniu 2019 roku jako firma, która dzięki e-hulajnogom chce wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście oraz przeciwdziałać rosnącemu poziomowi zanieczyszczeń powietrza. W pierwszym sezonie funkcjonowania Bird w Krakowie użytkownicy przejechali ponad 350 tys. km. Gdyby tę samą liczbę przejechali samochodem, spowodowałoby to wyemitowowanie do atmosfery ponad 90 tys. kg CO2. 

-Naszą misją jest proponowanie rozwiązań, dzięki którym w miastach będzie żyło się lepiej. Elektryczne hulajnogi Bird są odpowiedzią na wysoki poziom zanieczyszczeń, w Krakowie powodowany przez tzw. niską emisję, czyli pyły i szkodliwe gazy pochodzące z domowych pieców opalanych materiałami niskiej jakości, a także nadmierny ruch samochodowy. E-hulajnogi są przyjazne środowisku i pomagają walczyć z tym problemem. Po pierwszym sezonie funkcjonowania w Krakowie widzimy, że mieszkańcy coraz chętniej korzystają z tego środka transportu. Ciekawostką jest, że użytkownicy naszych hulajnóg aż 7216 razy odwiedzili Smoka Wawelskiego. W tym sezonie pracujemy nad tym, żeby jeszcze bardziej zwiększyć dostępność hulajnóg - mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.

E-hulajnogi to również receptą na problem tzw. “ostatniej mili”, czyli kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne.

Bird na bieżąco będzie monitorował zapotrzebowanie na hulajnogi i regulował ich liczbę na ulicach tak, by żaden pojazd nie stał nieużywany na chodniku, ale mógł był wykorzystywany maksymalnie długo. Według raportu agencji konsultingowej Carbon 4 The Role of e-scooters and Light Electric Vehicles in Decarbonizing Cities żywotność standardowej hulajnogi wynosi ok. 3-4 miesiące. W przypadku hulajnóg Bird może to być nawet 18 miesięcy.

-Wszystkie hulajnogi Bird, które były na ulicach w zeszłym sezonie, przeszły przegląd w naszym serwisie w przerwie zimowej i są gotowe do jazdy - dodaje Mathieu Deloly

W celu skorzystania z e-hulajnogi trzeba mieć dedykowaną aplikację Bird. Wypożyczenie następuje po zeskanowaniu kodu QR. Opłata za odblokowanie wynosi 3 zł, a każda minuta korzystania z niej kosztuje 50 groszy. Krakowianie będą mogli używać pojazdów codziennie przez całą dobę.

Od 2 marca, 10% najlepszych użytkowników Bird z zeszłego sezonu, będzie mogło skorzystać przez tydzień z darmowych odblokowań. Zostaną oni poinformowani o tym za pośrednictwem powiadomienia w aplikacji oraz drogą mailową.

Bird to najpopularniejsza firma tzw. sharingu hulajnóg w USA. Na całym świecie działa już w ponad 100 miastach. W Polsce - oprócz Krakowa - są dostępne również w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-29 | 01:00

Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.