Ekologia ważną częścią oferty Intermarché
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Intermarché stawia na ekologiczne produkty i rozwiązania, aby poszerzyć ofertę sieci i odpowiadać na oczekiwania klientów. Muszkieterowie wprowadzili do sprzedaży jednorazowe naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Są one w całości biodegradowalne oraz przyjazne środowisku. Ponadto sieć Intermarché posiada certyfikat Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A., który potwierdza, że oferowane eko artykuły zostały wyprodukowane zgodnie z przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego.
W nawiązaniu do strategii Komisji Europejskiej „Od pola do stołu” sieć Intermarché przeprowadziła kampanię edukacyjną pod hasłem „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”, a także wprowadziła do sprzedaży w pełni biodegradowalne, jednorazowe naczynia marki własnej Domedia. W jej asortymencie są talerze papierowe w dwóch rozmiarach, tacki, drewniane sztućce, papierowe kubki oraz słomki. Część z tych produktów została wykonana przy wykorzystaniu biodegradowalnego polimeru, który otrzymuje się z surowców odnawialnych, na przykład mączki kukurydzianej. Z kolei do produkcji sztućców zostało użyte drewno pochodzące z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Co więcej, sztućce mogą być stosowane do spożywania gorących potraw, a kubki – do ciepłych i zimnych napojów.
– Grupa Muszkieterów zwraca szczególną uwagę na dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klientów. Obecnie świadomość ekologiczna Polaków jest coraz większa. Chcemy więc przyczyniać się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz modeli biznesowych – mówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché i dodaje – Dbamy o to, aby oferta naszych marek własnych była przyjazna środowisku i aby jak największa jej część powstawała przy wykorzystaniu odnawialnych surowców, bez obróbki chemicznej.
Pod koniec 2020 roku Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. przeprowadziło kolejny już, coroczny audyt magazynów centralnych Grupy Muszkieterów, które znajdują się w Mysłowicach oraz Swadzimiu. Celem kontroli była ocena poziomu bezpieczeństwa, jakie Intermarché gwarantuje przy obrocie produktami ekologicznymi. Działania sieci zostały pozytywnie ocenione i kolejny raz otrzymała ona certyfikat, który zapewnia, że artykuły z jej oferty zostały wyprodukowane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego. Oznacza to, że są wolne od zanieczyszczeń, takich jak pozostałości środków ochrony roślin i hormonów, a podczas ich produkcji nie stosowano nawozów sztucznych i organizmów zmodyfikowanych genetycznie.
– Zależy nam, aby zapewniać klientom produkty najwyższej jakości w korzystnych cenach. Cieszymy się, że eksperci pozytywnie oceniają nasze zaangażowanie. Wierzymy, że dzięki takim gwarancjom przyczyniamy się do zadowolenia naszych klientów, a także zachęcamy ich do zmiany zwyczajów zakupowych. Chcemy kontynuować te działania i stale poszerzać naszą ofertę o ekologiczne artykuły wysokiej jakości – mówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché.
Obecnie w asortymencie sieci Intermarché jest blisko 500 produktów pochodzących z ekologicznego rolnictwa. W ofercie znajdują się m.in. herbaty, kawy, jaja, produkty mleczne, przekąski, ryby, soki i napoje, przyprawy, sosy, tłuszcze i oleje, owoce, warzywa, a także wyroby piekarskie i cukiernicze.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.