Elektronika i święty spokój – jakich prezentów chcą Polacy w 2023 roku
Szczęście, zdrowie i tzw. święty spokój – o takich prezentach marzy 15% Polaków. Natomiast 12% z nich ucieszyłoby się z elektroniki pod choinką (np. telefon czy komputer) lub sprzęt AGD – wynika ze świątecznego badania rankomat.pl.
Grudzień to miesiąc, w którym obdarowujemy swoich bliskich prezentami. Eksperci rankomat.pl – multiporównywarki ubezpieczeń i produktów finansowych - sprawdzili, jakie upominki Polacy chcieliby znaleźć pod tegoroczną choinką oraz jakie podarunki świąteczne wspominamy jako najlepsze w naszym życiu. Preferencje Polaków jeśli chodzi o prezenty mogą być zaskoczeniem. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez rankomat.pl, najważniejsze są dla nas wartości niematerialne: zdrowie, szczęście, miłość i przyjaciele.
Marzymy o zdrowiu szczęściu i elektronice
Polacy pod choinką chcieliby znaleźć dobra, których nie da się nabyć za pieniądze. Choć ankietowani chętnie wskazywali telefony, komputery czy sprzęt AGD (12%) jako prezenty, które sprawiłyby im radość, częściej twierdzili, że szczęście, zdrowie czy tzw. święty spokój byłyby najlepszym prezentem na tegoroczne Boże Narodzenie. Takiej odpowiedzi udzielił prawie co siódmy ankietowany (15%).
Innym pożądanym dobrem na Święta są także wartości takie jak miłość, rodzina i przyjaciele (11%). Prawie co dziesiąty badany ucieszyłby się także z zaplanowanej podróży lub z podarunku w postaci koperty z pieniędzmi.
Najlepszy prezent gwiazdkowy to AGD, miłość i przyjaciele
Jednocześnie rankomat.pl zapytał badanych, jaki otrzymany dotychczas prezent świąteczny uważamy za najlepszy w naszym życiu. Wśród odpowiedzi zdecydowanie dominuje elektronika (ponad 17%), a dokładniej takie urządzenia jak smartfony i tablety (5,4%), komputery i laptopy (4,1%), konsole do gry (2,8%), sprzęt AGD (1,7%), słuchawki i smartwatche (0,7%) czy telewizory (0,6%).
Szerokie grono ankietowanych za najlepszy prezent na Boże Narodzenie uznało wartości niematerialne, do których należą miłość, rodzina i przyjaciele (15,6%). Badani cieszyli się także z biżuterii i zegarków (8,8%), ubrań (6,1%) oraz kosmetyków i perfum (6%).
Ile wydamy na świąteczne prezenty?
Sprzęt elektroniczny czy wycieczki to prezenty, które generują spore wydatki. Polacy biorą pod uwagę ten fakt i starają się realnie zaplanować swoje świąteczne budżety. Według badań przeprowadzonych przez Amazon.pl na świąteczne podarunki w 2023 roku Polacy zamierzają przeznaczyć ok. 650 zł. 24% ankietowanych chce wydać na ten cel od 251 zł do 500 zł, a 21% od 501 zł do 1000 zł.
Jak finansujemy zakup prezentów?
Wysokie ceny skłaniają Polaków do poszukiwania możliwości pozwalających na zakup podarunków za mniejsze pieniądze. Jak wynika z raportu przygotowanego przez Amazon.pl, 31% badanych planuje szukać prezentów na promocji i korzystać z okazji zakupowych. 21% ankietowanych natomiast prezentów poszukuje wcześniej by móc je kupić w niższej cenie. 19% Polaków zamierzało kupić prezenty podczas listopadowych wyprzedaży z okazji Black Friday lub Cyber Monday.
- Zakup prezentów w tym roku Polacy będą finansować głównie z bieżących dochodów i oszczędności. Po kredyt sięgnie wyłącznie wąska grupa osób. Jeśli zabraknie nam funduszy, to prawdopodobnie chętniej niż z tradycyjnego kredytu skorzystamy z możliwości zakupów na raty czy tzw. płatności odroczonych. Wynika to z faktu, że rozwiązania te są dostępne „od ręki” w momencie dokonywania płatności, dzięki temu nie musimy odkładać zakupu podarunków na później, co oszczędza nie tylko nasz czas, ale często też ogranicza stres towarzyszący nam nieraz podczas przedświątecznych zakupów. – mówi Katarzyna Gaweł, ekspertka rankomat.pl

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.