Elfland S.A. - właściciel ekologicznego parku rozrywki rozpoczął emisję akcji
Elfland to pierwszy park rozrywki należący do spółki Elfland S.A., która planuje stworzyć ogólnokrajową sieć ekologicznych atrakcji dla całych rodzin, bazując na 15-letnim doświadczeniu w budowaniu placów zabaw m.in. we Francji. Pod uwagę brany jest rozwój organiczny, jak i franczyza z partnerami zewnętrznymi, posiadającymi atrakcyjne tereny. W ramach rozwoju, spółka rozpoczęła właśnie emisję akcji przy współpracy z platformą equity-crowdfundingową Beesfund.
Rynek placów zabaw i parków rozrywki od wielu lat prężnie się rozwija, rodziny chętnie spędzają wolny czas na świeżym powietrzu, szczególnie w miejscach, które pozwalają na kreatywną zabawę. Dodatkowo rosnąca świadomość proekologiczna przyczynia się do szybkiego rozwoju wszystkich segmentów rynku eko. Odpowiedzią na ten trend jest pierwszy park rozrywki Elfland, który powstał w miejscowości Nekla w Wielkopolsce i jest w pełni ekologiczny.
Atrakcyjnie i ekologicznie
Park Elfland powstał na działce o powierzchni 3 hektarów, zlokalizowanej blisko Poznania. Został zbudowany z naturalnego drewna robinii akacjowej przez specjalistów mających wieloletnie doświadczenie w budowie placów zabaw w Polsce, Francji czy Belgii. Atrakcje dedykowane są dla dzieci w wieku 3 do 12 lat, dodatkowo stworzone zostały dwa obszary specjalnie dla dzieci w wieku 3-6 i 6-12 lat. W chwili obecnej gotowych jest 8 dużych atrakcji, wybranych spośród najlepszych produkcji ekipy Elfland na rynku europejskim. Pod uwagę wzięto atrakcje, które cieszą się największym sukcesem u dzieci.
Długoterminowe plany rozwoju
W celu realizacji inwestycji w lutym 2021 powstała spółka Elfland S.A., do której został wniesiony aport całości przedsiębiorstwa firmy Actimo Sp. z o.o., działającej na rynku od 2007 roku, a od roku 2011 zajmującej się produkcją placów zabaw. Budowa pierwszego etapu trwała 6 miesięcy i ukończona została w czerwcu br. Park zostanie dostępny dla publiczności już w lipcu 2021 roku. Realizacja drugiego etapu inwestycji - rozwoju placu zabaw - przewidziana jest od września 2021 do kwietnia 2022.
W planach na najbliższe lata jest powstawanie od jednej do dwóch nowych atrakcji rocznie, a także rozwój małej gastronomii. Pierwszy park rozrywki Elfland zakłada zatrudnienie 7 osób i dodatkowych 3-10 pomocników w trakcie sezonu. Filarem zespołu jest Frederic Keller, który od 5 lat współpracuje ze spółką Actimo i w parku Elfland objął stanowisko dyrektora ds. eksploatacji.
- Jako wykonawca przez lata budowaliśmy place zabaw w Polsce, Francji czy Belgii. Teraz tworzymy własny, którego rozwój zaplanowaliśmy na najbliższe lata, a także stworzenie sieci ekologicznych parków rozrywki. W 2024 roku planujemy rozpocząć budowę kolejnych parków w innych częściach kraju, a także w Unii Europejskiej. Model skali zakłada otwieranie nowego parku w dwuletnich odstępach czasowych. Nie wykluczamy, że część obiektów zostanie otwartych w ramach franczyzy, a część pozostanie naszymi obiektami. Dokładna oferta franczyzowa udostępniona zostanie po weryfikacji kosztów i modeli działania - mówi Frederic Keller.
Emisja akcji przy współpracy z platformą Beesfund
Dotychczasowa inwestycja kosztowała 3 mln zł, środki pochodziły w całości z kapitału spółki Actimo.
- Z myślą o dalszym rozwoju rozpoczęliśmy emisję akcji. W przypadku pozyskania przez spółkę środków pieniężnych o wartości mniejszej niż maksymalna wartość założonych celów emisyjnych, zamierzamy je wykorzystać proporcjonalnie na realizację tych samych celów inwestycyjnych - podsumowuje Frederic Keller.
Pozyskane środki w całości zostaną przeznaczone na dalszy rozwój, ulepszenie i upiększenie infrastruktury tego nowoczesnego i w pełni ekologicznego parku rozrywki, który dziennie przyjmie ponad 1300 gości dziennie.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.