Komunikaty PR

Employer branding w branży medycznej. Jakie działania warto wziąć pod uwagę?

2024-01-17  |  01:00
Biuro prasowe

W 2022 r. liczba lekarzy mieszkających w Polsce, posiadających prawo wykonywania zawodu, wynosiła 158,9 tys. i była wyższa niż w 2021 roku. Wówczas było to 155,6 tys. osób – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Mimo, że statystyki wydają się optymistyczne, bo wzrostowe, dobry specjalista jest wciąż na wagę złota. Dlatego w branży medycznej należy zwrócić szczególną uwagę na Employer Branding. Tylko co zrobić, by zachęcić personel medyczny do pracy akurat w naszej placówce?

W Polsce jest 16,9 tys. lekarzy do 29 roku życia, 30,8 tys. w wieku 30 do 39 lat i 22,6 tys. lekarzy od 40 do 49 lat. Wśród lekarzy uprawnionych do wykonywania zawodu dominującą grupę – powyżej 20% – stanowiły w 2022 r. osoby w wieku 50–59 lat. Coraz więcej medyków decyduje się na podjęcie zatrudnienia za granicą, a kadra medyczna w Polsce się starzeje. Wiele przychodni boryka się z brakiem rąk do pracy. Co zrobić, by szczęśliwie nie należeć do tego grona?

Istotna jest opinia o firmie

Budowanie wizerunku pożądanego pracodawcy wiąże się z podejmowaniem szeregu aktywności. Istotne jest to, w jaki sposób byli i obecni pracownicy mówią o naszej marce. W związku z tym warto zadbać o komunikację wewnętrzną.

 - Skuteczna komunikacja wewnętrzna odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu atmosfery w firmie i wpływa zarówno na motywację pracowników, jak i ogólną efektywność organizacji. Wewnętrzny przepływ informacji pełni istotną funkcję w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy oraz utrzymywaniu zdolności zespołu do osiągania celów organizacyjnych - wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. - Jednym z kluczowych wpływów komunikacji wewnętrznej jest zwiększenie zaangażowania pracowników. Otwarta, dwukierunkowa komunikacja sprawia, że pracownicy czują się bardziej związani z misją i wartościami firmy. Transparentne przekazywanie informacji na temat celów organizacji, zmian, czy osiągnięć, pozwala pracownikom lepiej zrozumieć swoją rolę i wkład w sukcesy firmy.

Środowisko medyczne jest hermetyczne. Posiadanie dobrej opinii wśród innych osób sprawi, że łatwiej znajdziemy wykwalifikowaną kadrę.

Dla pracowników ważne są także benefity. Z Barometru Rynku Pracy wynika, że do najbardziej pożądanych dodatków należą: bony i rabaty, paczki na święta, imprezy integracyjne i szkolenia językowe.

Buduj swoją pozycję

Kadra medyczna w Polsce ma wiele możliwości zatrudnienia. Pragnie zatem pracować w miejscach, które mają dobrą opinię. Są społecznie odpowiedzialne, dają możliwość rozwoju, a także biorą udział w programach badawczych. W jaki sposób informować opinię publiczną o tym, co robi nasza firma? Świetnie sprawdzą się social media.

Jakie rodzaje postów możemy publikować?

  • Informujemy o sukcesach naszych pracowników. Regularne udostępnianie informacji na temat osiągnięć kadry medycznej, udziału w projektach badawczych oraz sukcesów placówki buduje pozytywny wizerunek firmy jako miejsca, gdzie pracownicy mają możliwość rozwijania swoich umiejętności.
  • Pokazujemy naszą kadrę. Warto mówić o sukcesach i zaangażowaniu pracowników, dzięki którym można podkreślić społeczną odpowiedzialność firmy i zintegrowanie zespołu medycznego.
  • Wspieramy lokalną społeczność. Informowanie o działaniach społecznych, charytatywnych czy inicjatywach na rzecz lokalnej społeczności, co podkreśli zaangażowanie firmy w sprawy społeczne. Mogą to być np. bezpłatne badania dla wybranych grup społecznych.
  • Informujmy o wynikach badań. Informowanie o udziale firmy w programach badawczych, prezentowanie wyników badań oraz innowacji wprowadzanych przez placówkę medyczną buduje jej wizerunek.

Oprócz social mediów warto także pojawiać się w mediach tradycyjnych. Telewizja, radio czy prasa, posiadają ogromny zasięg, docierając do różnych grup społecznych. Udział w tych mediach zwiększa widoczność firmy i przyczynia się do zbudowania jej wiarygodności w oczach potencjalnych pracowników.

Ważna roli komunikacji

Komunikacja wewnętrzna odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu atmosfery w firmie, wpływając zarówno na motywację pracowników, jak i efektywność organizacji. Zaangażowanie pracowników jest kluczowe, a transparentna komunikacja na temat celów i osiągnięć firmy sprawia, że pracownicy czują się związani z misją i wartościami placówki medycznej. W kontekście walki o wykwalifikowaną kadrę, opinia o firmie odgrywa kluczową rolę. Dlatego również benefity stanowią istotny element przyciągający pracowników.

Aby skutecznie informować opinię publiczną o wartościach firmy, warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Publikowanie sukcesów pracowników, pokazywanie zaangażowania kadry, wsparcie lokalnej społeczności oraz informowanie o wynikach badań to skuteczne elementy budowania pozytywnego wizerunku firmy medycznej. Współpraca z mediami tradycyjnymi dodatkowo zwiększa zasięg i wiarygodność firmy.

Warto dodać, że strategia Employer Branding w branży medycznej to kompleksowe działania, które obejmują zarówno komunikację wewnętrzną, jak i efektywną prezentację wartości firmy w mediach społecznościowych oraz tradycyjnych. W ten sposób firmy mogą przyciągać, angażować i utrzymywać najlepszych specjalistów, budując jednocześnie pozytywny wizerunek wśród swojej grupy docelowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.