18 lat Fundacji E.ON w Polsce
Założona w 2005 roku Fundacja E.ON w Polsce właśnie osiągnęła „pełnoletność”. Mimo to wciąż poszukuje nowych możliwości skutecznej pomocy potrzebującym. Prowadzi działania charytatywne, edukacyjne i prozdrowotne głównie na terenie Warszawy. Aby skutecznie realizować swoje cele, współpracuje z organizacjami miejskimi i pozarządowymi.
Już pierwsze programy Fundacji E.ON w Polsce opierały się na analizie potrzeb społeczności z najbliższego sąsiedztwa. Jeden z nich, „Oświecona Warszawa”, powstał w odpowiedzi na raport „Warszawska Mapa Bezpieczeństwa” przygotowany przez Komendę Policji i Urząd Miasta. Wskazał on, że oświetlenie jest jednym z najważniejszych czynników, jakie wpływają na poczucie bezpieczeństwa. W badaniu opinii publicznej aż 85% mieszkańców stolicy stwierdziło, że czułoby się pewniej w miejscach gdzie są latarnie. Dlatego Fundacja w 10 lokalizacjach stolicy zamontowała 100 latarni.
Sport i edukacja
Od początku działalności Fundacji E.ON w Polsce ważnym obszarem jest wsparcie rozwoju dzieci i młodzieży oraz wyrównywanie ich szans. Prowadzone przez wiele lat projekty cieszą się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą konkretne dane. Jedną z takich inicjatyw był program „Orliki”. W jego ramach nieprzerwanie przez 7 lat około pół setki uzdolnionych piłkarzy z najuboższych rodzin otrzymywało co roku wsparcie w postaci sprzętu sportowego i dofinansowania do wyjazdów wakacyjnych.
Fundacja z sukcesem realizuje również programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży dotyczące bezpiecznego i efektywnego korzystania z energii. Z pomysłem debiutanckiej inicjatywy „Bezpieczna energia”, która trwała aż do 2012 roku, wyszli pracownicy pogotowia technicznego. Podczas pierwszej edycji projektu, w roku szkolnym 2005/2006, Fundacja przeprowadziła ponad 340 lekcji na temat bezpiecznego korzystania z elektryczności w około 100 warszawskich szkołach podstawowych. Projekt cieszył się doskonałymi opiniami, czego dowodem była nie tylko jego popularność, ale także nagrody tj. Złoty OTIS 2009, nominacje w konkursie „Złote spinacze 2008” czy „SABRE 2008”.
W kolejnych latach Fundacja opracowywała i realizowała nowe działania edukacyjne. W pięciu edycjach programu „Power Box”, prowadzonego we współpracy z Centrum Nauki Kopernik, wzięli udział nauczyciele z ok. 450 szkół. Natomiast w 250 warsztatach „Liczę się z energią”, które współtworzyła Krajowa Agencja Poszanowania Energii, wzięło udział łącznie ok. 4900 uczniów i nauczycieli.
Zaangażowani w pomoc
Znaczącym obszarem działań Fundacji jest pomoc potrzebującym.
Historia naszego zaangażowania społecznego zaczyna się w roku 2009 – mówi Joanna Kępczyńska, członkini Zarządu Fundacji E.ON w Polsce, od lat promująca ideę wolontariatu pracowniczego. – Wówczas wraz z Centrum Wolontariatu zorganizowaliśmy pierwszą akcję. Odnowiliśmy pomieszczenia Domu Samotnej Matki na ul. Szymanowskiego i właściwie powołaliśmy Program Companius, w którym to pracownicy spółek z Grupy E.ON zgłaszali projekty na dofinansowanie ważnej z ich perspektywy inicjatywy.
W 2020 roku, w związku z pandemią COVID-19, działania wolontariackie zostały dostosowane do bieżących potrzeb. Skoncentrowały się m.in. na wsparciu szpitali, fundacji oraz dostarczaniu pomocy dla seniorów i osób potrzebujących. Dziś Fundacja E.ON w Polsce aktywnie reaguje na bieżące wydarzenia, jak choćby wojna w Ukrainie czy klęski żywiołowe. Przekazuje na rzecz poszkodowanych środki finansowe i organizuje zbiórki rzeczowe.
Klimat na wsparcie i opiekę
W czasach, gdy kwestie środowiskowe i zmiany klimatu stają się coraz bardziej istotne, Fundacja E.ON w Polsce planuje stopniowo rozwijać działania w tych obszarach. Nie zapomina jednak o ciągłym wsparciu dla tych, którzy tego potrzebują. Jej opieką obejmowani są podopieczni takich instytucji, jak Powiślańska Fundacja Społeczna, Stowarzyszenie Serduszko dla Dzieci czy Ośrodek Wsparcia dla Kobiet z Dziećmi i Kobiet w Ciąży „Etezja". Wolontariusze Fundacji organizują dla nich okolicznościowe wydarzenia, przygotowują wyprawki szkolne i pomagają im zmagać się z codziennymi wyzwaniami.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.