18 lat Fundacji E.ON w Polsce
Założona w 2005 roku Fundacja E.ON w Polsce właśnie osiągnęła „pełnoletność”. Mimo to wciąż poszukuje nowych możliwości skutecznej pomocy potrzebującym. Prowadzi działania charytatywne, edukacyjne i prozdrowotne głównie na terenie Warszawy. Aby skutecznie realizować swoje cele, współpracuje z organizacjami miejskimi i pozarządowymi.
Już pierwsze programy Fundacji E.ON w Polsce opierały się na analizie potrzeb społeczności z najbliższego sąsiedztwa. Jeden z nich, „Oświecona Warszawa”, powstał w odpowiedzi na raport „Warszawska Mapa Bezpieczeństwa” przygotowany przez Komendę Policji i Urząd Miasta. Wskazał on, że oświetlenie jest jednym z najważniejszych czynników, jakie wpływają na poczucie bezpieczeństwa. W badaniu opinii publicznej aż 85% mieszkańców stolicy stwierdziło, że czułoby się pewniej w miejscach gdzie są latarnie. Dlatego Fundacja w 10 lokalizacjach stolicy zamontowała 100 latarni.
Sport i edukacja
Od początku działalności Fundacji E.ON w Polsce ważnym obszarem jest wsparcie rozwoju dzieci i młodzieży oraz wyrównywanie ich szans. Prowadzone przez wiele lat projekty cieszą się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą konkretne dane. Jedną z takich inicjatyw był program „Orliki”. W jego ramach nieprzerwanie przez 7 lat około pół setki uzdolnionych piłkarzy z najuboższych rodzin otrzymywało co roku wsparcie w postaci sprzętu sportowego i dofinansowania do wyjazdów wakacyjnych.
Fundacja z sukcesem realizuje również programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży dotyczące bezpiecznego i efektywnego korzystania z energii. Z pomysłem debiutanckiej inicjatywy „Bezpieczna energia”, która trwała aż do 2012 roku, wyszli pracownicy pogotowia technicznego. Podczas pierwszej edycji projektu, w roku szkolnym 2005/2006, Fundacja przeprowadziła ponad 340 lekcji na temat bezpiecznego korzystania z elektryczności w około 100 warszawskich szkołach podstawowych. Projekt cieszył się doskonałymi opiniami, czego dowodem była nie tylko jego popularność, ale także nagrody tj. Złoty OTIS 2009, nominacje w konkursie „Złote spinacze 2008” czy „SABRE 2008”.
W kolejnych latach Fundacja opracowywała i realizowała nowe działania edukacyjne. W pięciu edycjach programu „Power Box”, prowadzonego we współpracy z Centrum Nauki Kopernik, wzięli udział nauczyciele z ok. 450 szkół. Natomiast w 250 warsztatach „Liczę się z energią”, które współtworzyła Krajowa Agencja Poszanowania Energii, wzięło udział łącznie ok. 4900 uczniów i nauczycieli.
Zaangażowani w pomoc
Znaczącym obszarem działań Fundacji jest pomoc potrzebującym.
Historia naszego zaangażowania społecznego zaczyna się w roku 2009 – mówi Joanna Kępczyńska, członkini Zarządu Fundacji E.ON w Polsce, od lat promująca ideę wolontariatu pracowniczego. – Wówczas wraz z Centrum Wolontariatu zorganizowaliśmy pierwszą akcję. Odnowiliśmy pomieszczenia Domu Samotnej Matki na ul. Szymanowskiego i właściwie powołaliśmy Program Companius, w którym to pracownicy spółek z Grupy E.ON zgłaszali projekty na dofinansowanie ważnej z ich perspektywy inicjatywy.
W 2020 roku, w związku z pandemią COVID-19, działania wolontariackie zostały dostosowane do bieżących potrzeb. Skoncentrowały się m.in. na wsparciu szpitali, fundacji oraz dostarczaniu pomocy dla seniorów i osób potrzebujących. Dziś Fundacja E.ON w Polsce aktywnie reaguje na bieżące wydarzenia, jak choćby wojna w Ukrainie czy klęski żywiołowe. Przekazuje na rzecz poszkodowanych środki finansowe i organizuje zbiórki rzeczowe.
Klimat na wsparcie i opiekę
W czasach, gdy kwestie środowiskowe i zmiany klimatu stają się coraz bardziej istotne, Fundacja E.ON w Polsce planuje stopniowo rozwijać działania w tych obszarach. Nie zapomina jednak o ciągłym wsparciu dla tych, którzy tego potrzebują. Jej opieką obejmowani są podopieczni takich instytucji, jak Powiślańska Fundacja Społeczna, Stowarzyszenie Serduszko dla Dzieci czy Ośrodek Wsparcia dla Kobiet z Dziećmi i Kobiet w Ciąży „Etezja". Wolontariusze Fundacji organizują dla nich okolicznościowe wydarzenia, przygotowują wyprawki szkolne i pomagają im zmagać się z codziennymi wyzwaniami.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.