18 lat Fundacji E.ON w Polsce
Założona w 2005 roku Fundacja E.ON w Polsce właśnie osiągnęła „pełnoletność”. Mimo to wciąż poszukuje nowych możliwości skutecznej pomocy potrzebującym. Prowadzi działania charytatywne, edukacyjne i prozdrowotne głównie na terenie Warszawy. Aby skutecznie realizować swoje cele, współpracuje z organizacjami miejskimi i pozarządowymi.
Już pierwsze programy Fundacji E.ON w Polsce opierały się na analizie potrzeb społeczności z najbliższego sąsiedztwa. Jeden z nich, „Oświecona Warszawa”, powstał w odpowiedzi na raport „Warszawska Mapa Bezpieczeństwa” przygotowany przez Komendę Policji i Urząd Miasta. Wskazał on, że oświetlenie jest jednym z najważniejszych czynników, jakie wpływają na poczucie bezpieczeństwa. W badaniu opinii publicznej aż 85% mieszkańców stolicy stwierdziło, że czułoby się pewniej w miejscach gdzie są latarnie. Dlatego Fundacja w 10 lokalizacjach stolicy zamontowała 100 latarni.
Sport i edukacja
Od początku działalności Fundacji E.ON w Polsce ważnym obszarem jest wsparcie rozwoju dzieci i młodzieży oraz wyrównywanie ich szans. Prowadzone przez wiele lat projekty cieszą się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą konkretne dane. Jedną z takich inicjatyw był program „Orliki”. W jego ramach nieprzerwanie przez 7 lat około pół setki uzdolnionych piłkarzy z najuboższych rodzin otrzymywało co roku wsparcie w postaci sprzętu sportowego i dofinansowania do wyjazdów wakacyjnych.
Fundacja z sukcesem realizuje również programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży dotyczące bezpiecznego i efektywnego korzystania z energii. Z pomysłem debiutanckiej inicjatywy „Bezpieczna energia”, która trwała aż do 2012 roku, wyszli pracownicy pogotowia technicznego. Podczas pierwszej edycji projektu, w roku szkolnym 2005/2006, Fundacja przeprowadziła ponad 340 lekcji na temat bezpiecznego korzystania z elektryczności w około 100 warszawskich szkołach podstawowych. Projekt cieszył się doskonałymi opiniami, czego dowodem była nie tylko jego popularność, ale także nagrody tj. Złoty OTIS 2009, nominacje w konkursie „Złote spinacze 2008” czy „SABRE 2008”.
W kolejnych latach Fundacja opracowywała i realizowała nowe działania edukacyjne. W pięciu edycjach programu „Power Box”, prowadzonego we współpracy z Centrum Nauki Kopernik, wzięli udział nauczyciele z ok. 450 szkół. Natomiast w 250 warsztatach „Liczę się z energią”, które współtworzyła Krajowa Agencja Poszanowania Energii, wzięło udział łącznie ok. 4900 uczniów i nauczycieli.
Zaangażowani w pomoc
Znaczącym obszarem działań Fundacji jest pomoc potrzebującym.
Historia naszego zaangażowania społecznego zaczyna się w roku 2009 – mówi Joanna Kępczyńska, członkini Zarządu Fundacji E.ON w Polsce, od lat promująca ideę wolontariatu pracowniczego. – Wówczas wraz z Centrum Wolontariatu zorganizowaliśmy pierwszą akcję. Odnowiliśmy pomieszczenia Domu Samotnej Matki na ul. Szymanowskiego i właściwie powołaliśmy Program Companius, w którym to pracownicy spółek z Grupy E.ON zgłaszali projekty na dofinansowanie ważnej z ich perspektywy inicjatywy.
W 2020 roku, w związku z pandemią COVID-19, działania wolontariackie zostały dostosowane do bieżących potrzeb. Skoncentrowały się m.in. na wsparciu szpitali, fundacji oraz dostarczaniu pomocy dla seniorów i osób potrzebujących. Dziś Fundacja E.ON w Polsce aktywnie reaguje na bieżące wydarzenia, jak choćby wojna w Ukrainie czy klęski żywiołowe. Przekazuje na rzecz poszkodowanych środki finansowe i organizuje zbiórki rzeczowe.
Klimat na wsparcie i opiekę
W czasach, gdy kwestie środowiskowe i zmiany klimatu stają się coraz bardziej istotne, Fundacja E.ON w Polsce planuje stopniowo rozwijać działania w tych obszarach. Nie zapomina jednak o ciągłym wsparciu dla tych, którzy tego potrzebują. Jej opieką obejmowani są podopieczni takich instytucji, jak Powiślańska Fundacja Społeczna, Stowarzyszenie Serduszko dla Dzieci czy Ośrodek Wsparcia dla Kobiet z Dziećmi i Kobiet w Ciąży „Etezja". Wolontariusze Fundacji organizują dla nich okolicznościowe wydarzenia, przygotowują wyprawki szkolne i pomagają im zmagać się z codziennymi wyzwaniami.
Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.