4,3 mln zł oszczędności na energii elektrycznej
Sescom zaoszczędził 4,3 mln złotych na energii elektrycznej dla jednej z największych marek paliwowych. W trakcie trwającego dwa lata kontraktu, w 2020 roku wygenerowano oszczędności na poziomie 6%, a w 2021 roku na poziomie 11%.
Kwota ta została zaoszczędzona poprzez wypracowanie i wprowadzenie przez ekspertów Sescom rozwiązań z zakresu efektywności energetycznej. Analiza wielu zmiennych pozwoliła na wdrożenie założeń, dzięki którym zaoszczędzono więcej, niż pierwotnie zakładano. W celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej dla klienta firma Sescom wykorzystała autorski system telemetryczny SES Control. Systemy telemetryczne monitorowały zużycie energii zarówno całych obiektów, jak i poszczególnych sekcji, takich jak oświetlenie, ogrzewanie elektryczne, klimatyzacja, czy też podmiotów najmujących od firmy przestrzeń.
– Wykorzystując system telemetryczny SES Control, wykonaliśmy szereg działań i pomiarów, które pozwoliły nam określić 5 obszarów, w których istniał potencjał do redukcji kosztów i wolumenu zużycia energii elektrycznej. Opracowaliśmy również i wdrożyliśmy ogólnofirmową politykę oszczędnościową dla firmy i nieustannie śledzimy cykl życia budynków, urządzeń i systemów, dążąc cały czas do redukcji śladu węglowego. Wprowadziliśmy rozwiązania zmieniające przyzwyczajenia, styl pracy i działania personelu, bez utraty jakości pracy i użytkowania. Ponadto przekazaliśmy rekomendacje w kwestii poprawy stanu urządzeń i ich właściwej regulacji, a także stanu budynków i stolarki okienno-drzwiowej oraz zajęliśmy się dostosowaniem zamawianych poziomów mocy i grup taryfowych do rzeczywistych potrzeb energetycznych obiektów. Wszystkie te działania sprawiły, że pomniejszyliśmy zużycie na całej sieci o 8 162 MWh – dodaje Piotr Mindykowski, Energy Manager w Sescom.
Nad bieżącym monitorowaniem zużycia energii w obiektach należących do marki paliwowej oraz nad skutecznością działania polityki oszczędnościowej czuwali analitycy i Energy Manager Sescom. Program obejmował w 2020 roku 360 obiektów, w 2021 roku 365 obiektów.
– Sescom jest spółką technologiczną działającą głównie w obszarze usług technicznego Facility Management, która z powodzeniem prowadzi projekty, z zakresu efektywności energetycznej pokazując, że można wygenerować znaczne oszczędności z optymalnego zarządzania energią, dzięki zastosowaniu odpowiednich modeli biznesowych. Biorąc pod uwagę prognozy analityków, można spodziewać się, że w ciągu najbliższych lat ceny prądu będą nadal rosnąć. To oznacza, że dla przedsiębiorców koszty związane z utrzymaniem obiektów będą stawały się coraz większym obciążeniem. Dlatego kwestia optymalizacji zużycia energii i oszczędności, która stanowi jedną z gałęzi działania Sescom, jest aktualna i bardzo potrzebna – mówi Bartłomiej Gawin, Dyrektor Biura Energy i Digital w Sescom S.A.
Poprawa efektywności energetycznej poza ograniczeniem kosztów działalności firmy przynosi znaczne korzyści ekologiczne, wpływając na redukcję emisji CO2 i śladu węglowego.
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Zielona lekcja na farmie wiatrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.