Komunikaty PR

Enefit podsumowuje kolejny udany rok na polskim rynku i planuje nowe inwestycje

2022-02-01  |  11:00
Biuro prasowe

Enefit, spółka należąca do estońskiej grupy Eesti Energia, jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich, podsumowuje kolejny rok zakończony sukcesem. W 2021 r. firma zakontraktowała łącznie 2,1 TWh, z czego ponad połowę stanowi sprzedaż energii elektrycznej. Po pięciu latach obecności na polskim rynku Enefit stale rośnie i poszerza zakres swoich usług. W drugiej połowie roku planowane jest wdrożenie kolejnego rozwiązania, jakim będzie nowa usługa związana z ładowaniem samochodów elektrycznych.

W ubiegłym roku Enefit sprzedał w Polsce ponad 1,2 TWh energii elektrycznej i 920 GWh gazu. Spółka kieruje swoją ofertę zarówno do dużych klientów, którzy rocznie zużywają ponad 20 GWh energii, jak i mniejszych, ze zużyciem poniżej tego progu. Obecnie, firma współpracuje z 1316 klientami biznesowymi, dostarczając energię dla podmiotów z takich sektorów jak: FMCG, handel, przemysł ciężki i lekki, logistyka, służba zdrowia i segment hotelarsko-gastronomiczny.

Klienci Enefit decydowali się głównie na formę kontraktacji tradycyjnej po stałej cenie energii, czyli „FIX”. Wyjątek stanowili jednak odbiorcy przemysłowi. Duże przedsiębiorstwa wybierały model klikany „KLIK”, czyli zakup energii w transzach, po cenie ustalanej na podstawie aktualnej sytuacji rynkowej.

– Ubiegły rok pod względem obrotu energią był wyjątkowy, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Sprzedaliśmy nieco mniej energii niż w roku 2020, jednak nasz udział w rynku gazu był wyższy. Przewidujemy, że ten rok powinien być stabilniejszy pod względem zakupu energii niż poprzedni – mówi Maciej Kowalski, dyrektor zarządzający Enefit w Polsce i dodaje Jesteśmy obecni w Polsce już pięć lat. W tym czasie poszerzyliśmy działalność i ugruntowaliśmy naszą pozycję na rynku, jednak nie zwalniamy tempa. Nadal rozwijamy usługi efektywności energetycznej, a także pracujemy nad ofertą odnawialnej energii dla odbiorców biznesowych w formacie Corporate PPA (Corporate Power Purchase Agreement).

W 2020 r. Enefit podpisał umowę z Orange Polska, która nadała spółce rolę integratora umożliwiającego klientowi podpisywanie w tym czasie Corporate PPA z wytwórcami energii z OZE. Firma zamierza jednak nadal rozpowszechniać tę formę kontraktacji, która jest najbardziej atrakcyjna dla dużych przedsiębiorstw.

Efektywność energetyczna oraz działalność w segmencie OZE

W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.

Grupa Eesti Energia posiada również spółkę Enefit Green, która pozyskuje energię ze źródeł odnawialnych. Obecnie w Polsce działa 19 elektrowni słonecznych o mocy nieco ponad 18 MW. Spółka poszerza swoją obecność w kraju i planuje kolejne projekty, które aktualnie są już na etapie budowy bądź końcowych decyzji inwestycyjnych. Ich łączna moc to ponad 50 MW.

Inwestycje spółki w rozwiązania zielonej energii są częścią strategii całej Grupy. Eesti Energia przyjęła zobowiązanie, że do 2024 r. wytwarzać będzie 43% energii elektrycznej i ciepła ze źródeł odnawialnych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.