Komunikaty PR

Enefit podsumowuje kolejny udany rok na polskim rynku i planuje nowe inwestycje

2022-02-01  |  11:00
Biuro prasowe

Enefit, spółka należąca do estońskiej grupy Eesti Energia, jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich, podsumowuje kolejny rok zakończony sukcesem. W 2021 r. firma zakontraktowała łącznie 2,1 TWh, z czego ponad połowę stanowi sprzedaż energii elektrycznej. Po pięciu latach obecności na polskim rynku Enefit stale rośnie i poszerza zakres swoich usług. W drugiej połowie roku planowane jest wdrożenie kolejnego rozwiązania, jakim będzie nowa usługa związana z ładowaniem samochodów elektrycznych.

W ubiegłym roku Enefit sprzedał w Polsce ponad 1,2 TWh energii elektrycznej i 920 GWh gazu. Spółka kieruje swoją ofertę zarówno do dużych klientów, którzy rocznie zużywają ponad 20 GWh energii, jak i mniejszych, ze zużyciem poniżej tego progu. Obecnie, firma współpracuje z 1316 klientami biznesowymi, dostarczając energię dla podmiotów z takich sektorów jak: FMCG, handel, przemysł ciężki i lekki, logistyka, służba zdrowia i segment hotelarsko-gastronomiczny.

Klienci Enefit decydowali się głównie na formę kontraktacji tradycyjnej po stałej cenie energii, czyli „FIX”. Wyjątek stanowili jednak odbiorcy przemysłowi. Duże przedsiębiorstwa wybierały model klikany „KLIK”, czyli zakup energii w transzach, po cenie ustalanej na podstawie aktualnej sytuacji rynkowej.

– Ubiegły rok pod względem obrotu energią był wyjątkowy, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Sprzedaliśmy nieco mniej energii niż w roku 2020, jednak nasz udział w rynku gazu był wyższy. Przewidujemy, że ten rok powinien być stabilniejszy pod względem zakupu energii niż poprzedni – mówi Maciej Kowalski, dyrektor zarządzający Enefit w Polsce i dodaje Jesteśmy obecni w Polsce już pięć lat. W tym czasie poszerzyliśmy działalność i ugruntowaliśmy naszą pozycję na rynku, jednak nie zwalniamy tempa. Nadal rozwijamy usługi efektywności energetycznej, a także pracujemy nad ofertą odnawialnej energii dla odbiorców biznesowych w formacie Corporate PPA (Corporate Power Purchase Agreement).

W 2020 r. Enefit podpisał umowę z Orange Polska, która nadała spółce rolę integratora umożliwiającego klientowi podpisywanie w tym czasie Corporate PPA z wytwórcami energii z OZE. Firma zamierza jednak nadal rozpowszechniać tę formę kontraktacji, która jest najbardziej atrakcyjna dla dużych przedsiębiorstw.

Efektywność energetyczna oraz działalność w segmencie OZE

W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.

Grupa Eesti Energia posiada również spółkę Enefit Green, która pozyskuje energię ze źródeł odnawialnych. Obecnie w Polsce działa 19 elektrowni słonecznych o mocy nieco ponad 18 MW. Spółka poszerza swoją obecność w kraju i planuje kolejne projekty, które aktualnie są już na etapie budowy bądź końcowych decyzji inwestycyjnych. Ich łączna moc to ponad 50 MW.

Inwestycje spółki w rozwiązania zielonej energii są częścią strategii całej Grupy. Eesti Energia przyjęła zobowiązanie, że do 2024 r. wytwarzać będzie 43% energii elektrycznej i ciepła ze źródeł odnawialnych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.