Komunikaty PR

EPEC coraz bardziej zielony. Za 6,5 mln zł wybuduje farmę fotowoltaiczną

2022-04-27  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej podpisało umowę z firmą SPIE Elbud Gdańsk S.A. na wybudowanie farmy fotowoltaicznej. Instalacja o mocy 2MW ma powstać do końca maja 2023 r. w części Elbląga zwanej Terkawką. Koszt projektu to ponad 6,5 mln zł, a firma wykonawcza została wyłoniona w przetargu.

Budowa farmy fotowoltaicznej to jedna z inwestycji wynikających ze Strategii Rozwoju EPEC do roku 2025. Jest ona częścią działań mających poprawić efektywność energetyczną, ekologiczną i ekonomiczną elbląskiego dostawcy ciepła.

Farma fotowoltaiczna to jedna z kluczowych inicjatyw strategicznych naszej spółki - mówi Andrzej Kuliński, prezes Zarządu Elbląskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. - Budowa farmy pozwoli ograniczyć koszty, które ponosimy na energię elektryczną. Dla nas to nie tylko aspekt ekonomiczny, ale też ochrona środowiska. Farma fotowoltaiczna to jedno z wielu ekologicznych działań, jakie podejmujemy.

Formuła “zaprojektuj i wybuduj”

Przedmiotem podpisanej 21 kwietnia br. umowy jest formuła “zaprojektuj i wybuduj”, składająca się z dwóch etapów. Pierwszym z nich jest wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Drugi etap to wybudowanie farmy fotowoltaicznej 2MW wraz z wszystkimi towarzyszącymi instalacjami. Zakres prac obejmuje także przygotowanie terenu, zakup i instalację niezbędnych elementów, a także uruchomienie farmy.

O wyborze oferty zadecydowały trzy czynniki: cena (90%), okres rękojmi (5%) oraz reakcja na usunięcie awarii 5%. Do postępowania przetargowego przystąpiło sześciu oferentów, z których najkorzystniejszą ofertę złożyła firma SPIE Elbud Gdańsk S.A w wysokości 6,588 mln zł netto.

Zielone działania EPEC

Farma fotowoltaiczna powstająca na Terkawce to nie pierwsza instalacja słonecznej energii w dorobku EPEC. W kwietniu na dachu swego biurowca spółka uruchomiła mini elektrownię słoneczną - zainstalowano panele fotowoltaiczne o mocy 49,95kW. Pozwoli ona na pokrycie ⅓ zaopatrzenia budynku w energię elektryczną.

Inne inwestycje realizowane przez EPEC, których celem jest odejście od węgla oraz poprawa wpływu przedsiębiorstwa na środowisko, to budowa układu wysokosprawnej kogeneracji wraz z modernizacją Ciepłowni Dojazdowa oraz zbudowanie magazynu ciepła. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na rok 2025.

O EPEC

Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej odpowiada za dystrybucję ciepła i ciepłej wody do blisko 2 tys. odbiorców w Elblągu. Dysponuje siecią o łącznej długości prawie 200 km, zasilającą 2024 węzły cieplnych. Ponad połowa sieci jest w technologii preizolowanej. Wszystkie węzły ciepłownicze są wyposażone w układy regulacji automatycznej, firma wdrożyła także system zdalnego odczytu liczników ciepła. 

W ciągu ostatnich 8 lat przedsiębiorstwo zainwestowało ponad 109 mln zł w modernizację i rozwój sieci, pozyskując na ten cel 20,5 mln złotych ze środków unijnych.    

EPEC jest właścicielem ciepłowni węglowej „Dojazdowa” o mocy 40 MW, co pozwala na pokrycie ok. 20-25 proc. zapotrzebowania na energię cieplną.  

Przedsiębiorstwo zatrudnia 172 pracowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.