EPEC szuka wykonawcy farmy fotowoltaicznej. Ruszył przetarg
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej opublikowało zapytanie ofertowe na budowę farmy fotowoltaicznej w Elblągu. Oferty przyjmowane są za pośrednictwem platformy zakupowej EPEC do 23 lutego br. do godz. 10:00.
Budowa farmy fotowoltaicznej jest jednym z celów strategicznych wynikającym ze Strategii Rozwoju EPEC do roku 2025. Inwestycja jest częścią modelu zaopatrzenia Miasta Elbląg w energię elektryczną i ciepło. Powstanie w części Elbląga zwaną Terkawką.
- Nasza firma konsekwentnie przeobraża się w firmę zdolną również oferować zieloną energię - mówi Andrzej Kuliński, prezes Zarządu Elbląskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. - Ogłoszenie przetargu to kolejny krok w tym projekcie. Mamy już podpisaną umowę na dzierżawę działki. Sama inwestycja będzie dodatkowym źródłem dochodów dla naszej spółki, poprzez sprzedaż energii elektrycznej.
Przedmiot zamówienia
Postępowanie zostało ogłoszone na platformie zakupowej EPEC w trybie zapytania ofertowego. Przedmiotem zamówienia jest budowa farmy fotowoltaicznej o mocy około 2 MW w formule” zaprojektuj i wybuduj”. W ramach zadań znajduje się m.in. wykonanie kompleksowej dokumentacji farmy fotowoltaicznej umożliwiającej realizację inwestycji oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową.
Zamawiający określił również przedmioty dodatkowe, m.in. usługi elektryczne, roboty instalacyjne, usługi geodezyjne. Szczegółowe informacje znajdują się w dokumencie Specyfikacje Warunków Zamówienia, który dostępny jest na platformie zakupowej EPEC.
Planowany termin uruchomienia farmy to koniec roku 2023.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.