Huta w Częstochowie świętuje rok w ramach Grupy LIBERTY
LIBERTY Częstochowa, największy w Polsce producent niskowęglowych blach grubych GREENSTEEL, świętuje pierwszy rok od czasu przejęcia zakładu przez LIBERTY Steel Group. W pierwszym roku działalności pod szyldem LIBERTY, produkcja w Hucie jest systematycznie zwiększana, osiągając w marcu b.r. najwyższe poziomy od 2017 roku, co przełożyło się na blisko milion ton wyprodukowanej przez zakład w ciągu minionego roku: produkcja kęsisk płaskich GREENSTEEL w Stalowni przekroczyła 500 000 ton, a w Walcowni Blach Grubych wyprodukowano ponad 400 000 ton blach GREENSTEEL.
Wzrost produkcji zakładu był możliwy dzięki wznowieniu procesów operacyjnych i szeregowi projektów modernizacyjnych obejmujących: ponowne uruchomienie zakładu prefabrykacji; modernizacje linii ciągłego odlewania stali, linii walcowniczej oraz linii cięcia nr 1 i nr 2; a także wzrost efektywności procesu produkcyjnego. Mając na celu osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2030 r., w lutym uruchomiono w zakładzie farmę fotowoltaiczną, na ten rok zaplanowana jest instalacja kolejnej, która po ukończeniu zapewni LIBERTY Częstochowa około 3 MW mocy w zakresie energii odnawialnej.
Wszystkie poczynione inwestycje wesprą przyjętą strategię produkcyjną firmy „55-65-85” zakładającą docelowo wysyłkę 85 000 ton blach GREENSTEEL miesięcznie.
Firma przez cały rok ciężko pracowała również nad wzmocnieniem partnerstw z lokalnymi społecznościami i instytucjami edukacyjnymi: podpisane przez LIBERTY Częstochowa umowy o współpracy z uczelniami: Politechniką Częstochowską i Uniwersytetem im. Jana Długosza pozwolą na odbycie przez ich studentów praktyk i staży doktoranckich w zakładzie oraz wspólne programy badawcze.
Krishnamoorthy Venkatasubramanian, Dyrektor Generalny Liberty Częstochowa, powiedział: „Pierwszy rok działalności LIBERTY Częstochowa był wyzwaniem, któremu cały zespół Huty więcej, niż sprostał. Z tej okazji chciałbym podziękować wszystkim pracownikom za zaangoażowanie i cieżką pracę. Udało nam się wspólnie osiągnąć ambitne cele – zarówno jeśli chodzi o poziomy produkcji, przeprowadzone modernizacje, jak i wyznaczenie nowych standardów bezpieczeństwa pracy. Jestem przekonany, że to dopiero początek drogi, a LIBERTY Częstochowa w niedługim czasie stanie się liderem produkcji GREENSTEEL w tej części Europy oraz zaufanym parterem dla polskiego rządu przy realizacji najważniejszych polskich projektów infrastrukturalnych“.
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Zielona lekcja na farmie wiatrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.