IBC SOLAR wprowadza na rynek nowe produkty
Światowy dostawca kompleksowych rozwiązań w zakresie energii słonecznej, firma IBC SOLAR, prezentuje w swojej ofercie nowe, wysokiej jakości komponenty. Produkty są skierowane głównie do obszaru tzw. residential i pozwalają zwiększyć poziom wydajności systemów fotowoltaicznych na dachach budynków mieszkalnych przy jednoczesnym znaczącym ułatwieniu pracy instalatora. O jakich nowościach mowa?
Z okazji 40-lecia firmy, IBC SOLAR oferuje jubileuszowy moduł IBC MonoSol 415/420 MS-HC-N o mocy 415 lub 420 W, który przekonuje swoją wysoką jakością i wydajnością. Monokrystaliczne ogniwa w formacie pojedynczej celi M10 pracują w oparciu o nowatorską technologię TOPCon. Uzyskuje ona wysokie wyniki dzięki ulepszonej sprawności temperaturowej i bardzo wysokiej wydajności wynoszącej 21,51%. Dzięki temu na tej samej powierzchni paneli uzyskuje się większą moc w porównaniu do konwencjonalnych ogniw PERC. Warto dodać, że moduł jest szczególnie produktywny, jako że koncepcja ogniw typu N zmniejsza degradację z powodu efektów LID i LeTID. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów opóźnia proces starzenia wynikający z ekspozycji na warunki atmosferyczne, co poprawia żywotność modułu. Dlatego IBC SOLAR udziela na ten moduł gwarancję na wydajność liniową na okres 30 lat. Obowiązuje również 15-letnia gwarancja produktowa, którą z okazji 40-lecia firma przedłuża o kolejne 40 miesięcy.
Do wszystkich konstrukcji PV i na każdy rodzaj dachu
Jubileuszowy moduł IBC MonoSol 415/420 MS-HC-N może być stosowany ze wszystkimi systemami montażowymi IBC SOLAR i na wszystkich rodzajach dachów. Dzięki certyfikowanej wytrzymałości na obciążenie i siły ssące - odpowiednio 5400 Pa i 2400 Pa - może on wytrzymać nawet duże obciążenia wiatrem i śniegiem. Nowość od marki jest solidnie przetestowana w laboratorium badawczym SUNLAB PV, m.in. poprzez testy naprężeniowe oraz te w komorze klimatycznej. Moduł posiada również oficjalny certyfikat IEC wydany przez TÜV Rheinland i pomyślnie przeszedł dalsze zewnętrzne sprawdziany jakości, takie jak test degradacji wywołanej światłem (LID) przeprowadzony przez Instytut Fraunhofera ISE.
Szybko, intuicyjnie i bezpiecznie
Drugim, mocnym akcentem w ofercie od IBC SOLAR jest rozszerzenie sprawdzonego system montażu na dachach skośnych TopFix 200. Usprawnienia dotyczą zaawansowanych komponentów: od nowej i regulowanej na wysokość klemy zewnętrznej G3 Vario przez zoptymalizowaną blachodachówkę Mammut Form S+, aż po rozwiązanie TopFix 200 Fast Click do wygodnego montażu mikroinwerterów. Wszystkie te elementy są idealnie dopasowane do całego systemu montażowego i umożliwiają większą produktywność przy maksymalnej elastyczności. Dzięki nowej regulowanej klamrze zewnętrznej G3 Vario moduły można teraz jeszcze szybciej i łatwiej niż dotychczas montować na systemie montażowym IBC TopFix 200. Zacisk zewnętrzny G3 Vario posiada zintegrowany mechanizm regulacji. Pozwala to nie tylko na łatwą obsługę, ale również gwarantuje szybki i intuicyjny montaż bez uszkodzenia ramy modułu.
Montaż za pomocą jednego kliknięcia
Kolejnym produktem przeznaczonym do szybkiego montażu jest blachodachówka Mammut Form S+. Dzięki nowemu, krótszemu wkrętowi, blachodachówka może być teraz stosowana również do izolacji nadkrokwiowej. Ułatwia to pracę instalatora na dachu, oszczędza czas i zmniejsza koszt montażu modułów, zwiększając stabilność całego systemu. Nowy IBC TopFix 200 Fast Click pozwala na instalację systemu już za pomocą jednego kliknięcia. Został zaprojektowany specjalnie do montażu mikroinwerterów. Również w tym przypadku kluczowe są szybkość i elastyczność, dlatego TopFix 200 Fast Click, który jest już wstępnie zmontowany na mikrofalowniku, jest po prostu wpinany w szynę nośną TopFix 200. Gwarantuje to bezpieczny i beznarzędziowy montaż mikroinwerterów w rekordowym czasie. Nowy Fast Click jest kompatybilny ze wszystkimi dostępnymi profilami nośnymi TopFix 200.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.