Komunikaty PR

Orsted Polska z Diamentem Sustainable Economy 2022

2022-06-09  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Polska spółka duńskiego, państwowego koncernu energetycznego Ørsted, będącego liderem w branży morskiej energetyki wiatrowej, została laureatem ósmej edycji konkursu Diamenty Sustainable Economy 2022. Jury konkursu, który od lat organizowany jest przez Executive Club, przyznało Ørsted Polska tytuł „Lidera Ekologii w Energetyce”.

Uroczyste wręczenie „diamentowych” statuetek laureatom konkursu odbyło się 30 maja br. w hotelu Sheraton Grand w Warszawie podczas gali, będącej zwieńczeniem konferencji Sustainable Economy Summit.

Ørsted Polska został zwycięzcą w kategorii „Lider Ekologii w Energetyce”, w której łącznie nominowanych było pięć firm działających na polskim rynku. Przedsiębiorstwa nominowane w tej kategorii zostały wskazane przez kapitułę jako te, które realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi, a także działają w duchu minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko.

Ørsted jest pierwszym na świecie koncernem energetycznym, który przeprowadził transformację swojej działalności, odchodząc od paliw kopalnych i z sukcesem rozwijając biznes oparty o produkcję energii ze źródeł odnawialnych. Do 2025 roku będzie neutralny dla klimatu w ramach własnej działalności operacyjnej, a w 2040 roku – w ramach całego łańcucha dostaw.

- Od lat konsekwentnie zmniejszamy nasz ślad środowiskowy, co więcej zobowiązaliśmy się, że wszystkie, budowane przez nas po 2030 roku, morskie farmy wiatrowe, będą miały pozytywny wpływ na różnorodność biologiczną obszarów, na których powstają. Naszym zobowiązaniom w zakresie ochrony środowiska towarzyszą także wysokie standardy zarządzania, realizowane na wszystkich rynkach, na których działamy. W zeszłym roku warszawskie biuro Ørsted otrzymało nagrodę za najlepsze zrównoważone wnętrze w konkursie PLGBC Green Building Awards 2021, a zaledwie kilka dni temu zostaliśmy wyróżnieni przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i znaleźliśmy się na liście firm najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i włączeniem społecznym w Polsce. Dlatego z satysfakcją przyjmujemy tytuł „Lidera Ekologii w Energetyce”. Jesteśmy wdzięczni za uznanie dla naszych starań o świat zasilany wyłącznie odnawialnymi źródłami energii. To wyróżnienie traktuję także jako wyraz zaufania do Ørsted jako wiarygodnego i wartościowego partnera wspierającego polską, niskoemisyjną transformację – podsumowuje Joanna Wis-Bielewicz, dyrektorka ds. rozwoju rynku w Offshore Ørsted Polska i ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, która podczas gali odbierała nagrodę w imieniu Ørsted Polska.

Ørsted to duński państwowy koncern energetyczny, który wymyślił i skomercjalizował technologię pozyskiwania energii z wiatru na morzu, czyli morską energetykę wiatrową. Dotychczas firma postawiła 32 farmy wiatrowe na wielu globalnych rynkach, wspierając swoją wiedzą i doświadczeniem światową transformację w kierunku neutralności klimatycznej. Większość działających na świecie farm wiatrowych Ørsted zarządzana jest przez specjalistów SCADA pracujących z warszawskiego biura firmy. W Polsce koncern obecny jest już przeszło 10 lat. Od roku w partnerstwie z Grupą PGE buduje największą morską farmę wiatrową na Morzu Bałtyckim MFW Baltica (2,5GW). Firma konsekwentnie angażuje się na różnych polach, w tym m.in. na rzecz rozwoju w Polsce silnego i konkurencyjnego łańcucha dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej. Jest jednym z około 200 sygnatariuszy polskiego Porozumienia Sektorowego na rzecz Rozwoju Morskiej Energetyki Wiatrowej, współpracuje także z polskimi uniwersytetami i jednostkami badawczymi na rzecz kształcenia kadr i rozwoju nowych technologii MEW.

Inicjatorem konferencji Sustainable Economy Summit, podobnie jak pomysłodawcą konkursu Diamenty Sustainable Economy 2022, jest Executive Club – organizacja biznesowa, od 2005 r. zrzeszająca liderów biznesu, reprezentujących najważniejsze polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa.

Celem konferencji, odbywającej się cyklicznie, jest promowanie idei zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialnego biznesu. Natomiast konkurs to forma zaprezentowania i uhonorowania firm, które działają zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi.

Do tego wyjątkowego, „diamentowego” grona dołączył właśnie Ørsted.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero Biuro prasowe
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 23:00

Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT

Dlaczego warto rozwijać karierę w energetyce? Mogli się o tym przekonać uczestnicy Targów Pracy na Wojskowej Akademii Technicznej (WAT). Podczas pierwszego dnia wydarzenia odbywającego się 17 i 18 kwietnia br. Stoen Operator

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.