Orsted Polska z Diamentem Sustainable Economy 2022
Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Polska spółka duńskiego, państwowego koncernu energetycznego Ørsted, będącego liderem w branży morskiej energetyki wiatrowej, została laureatem ósmej edycji konkursu Diamenty Sustainable Economy 2022. Jury konkursu, który od lat organizowany jest przez Executive Club, przyznało Ørsted Polska tytuł „Lidera Ekologii w Energetyce”.
Uroczyste wręczenie „diamentowych” statuetek laureatom konkursu odbyło się 30 maja br. w hotelu Sheraton Grand w Warszawie podczas gali, będącej zwieńczeniem konferencji Sustainable Economy Summit.
Ørsted Polska został zwycięzcą w kategorii „Lider Ekologii w Energetyce”, w której łącznie nominowanych było pięć firm działających na polskim rynku. Przedsiębiorstwa nominowane w tej kategorii zostały wskazane przez kapitułę jako te, które realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi, a także działają w duchu minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko.
Ørsted jest pierwszym na świecie koncernem energetycznym, który przeprowadził transformację swojej działalności, odchodząc od paliw kopalnych i z sukcesem rozwijając biznes oparty o produkcję energii ze źródeł odnawialnych. Do 2025 roku będzie neutralny dla klimatu w ramach własnej działalności operacyjnej, a w 2040 roku – w ramach całego łańcucha dostaw.
- Od lat konsekwentnie zmniejszamy nasz ślad środowiskowy, co więcej zobowiązaliśmy się, że wszystkie, budowane przez nas po 2030 roku, morskie farmy wiatrowe, będą miały pozytywny wpływ na różnorodność biologiczną obszarów, na których powstają. Naszym zobowiązaniom w zakresie ochrony środowiska towarzyszą także wysokie standardy zarządzania, realizowane na wszystkich rynkach, na których działamy. W zeszłym roku warszawskie biuro Ørsted otrzymało nagrodę za najlepsze zrównoważone wnętrze w konkursie PLGBC Green Building Awards 2021, a zaledwie kilka dni temu zostaliśmy wyróżnieni przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i znaleźliśmy się na liście firm najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i włączeniem społecznym w Polsce. Dlatego z satysfakcją przyjmujemy tytuł „Lidera Ekologii w Energetyce”. Jesteśmy wdzięczni za uznanie dla naszych starań o świat zasilany wyłącznie odnawialnymi źródłami energii. To wyróżnienie traktuję także jako wyraz zaufania do Ørsted jako wiarygodnego i wartościowego partnera wspierającego polską, niskoemisyjną transformację – podsumowuje Joanna Wis-Bielewicz, dyrektorka ds. rozwoju rynku w Offshore Ørsted Polska i ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, która podczas gali odbierała nagrodę w imieniu Ørsted Polska.
Ørsted to duński państwowy koncern energetyczny, który wymyślił i skomercjalizował technologię pozyskiwania energii z wiatru na morzu, czyli morską energetykę wiatrową. Dotychczas firma postawiła 32 farmy wiatrowe na wielu globalnych rynkach, wspierając swoją wiedzą i doświadczeniem światową transformację w kierunku neutralności klimatycznej. Większość działających na świecie farm wiatrowych Ørsted zarządzana jest przez specjalistów SCADA pracujących z warszawskiego biura firmy. W Polsce koncern obecny jest już przeszło 10 lat. Od roku w partnerstwie z Grupą PGE buduje największą morską farmę wiatrową na Morzu Bałtyckim MFW Baltica (2,5GW). Firma konsekwentnie angażuje się na różnych polach, w tym m.in. na rzecz rozwoju w Polsce silnego i konkurencyjnego łańcucha dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej. Jest jednym z około 200 sygnatariuszy polskiego Porozumienia Sektorowego na rzecz Rozwoju Morskiej Energetyki Wiatrowej, współpracuje także z polskimi uniwersytetami i jednostkami badawczymi na rzecz kształcenia kadr i rozwoju nowych technologii MEW.
Inicjatorem konferencji Sustainable Economy Summit, podobnie jak pomysłodawcą konkursu Diamenty Sustainable Economy 2022, jest Executive Club – organizacja biznesowa, od 2005 r. zrzeszająca liderów biznesu, reprezentujących najważniejsze polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa.
Celem konferencji, odbywającej się cyklicznie, jest promowanie idei zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialnego biznesu. Natomiast konkurs to forma zaprezentowania i uhonorowania firm, które działają zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi.
Do tego wyjątkowego, „diamentowego” grona dołączył właśnie Ørsted.
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Zielona lekcja na farmie wiatrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.