Polscy studenci odwiedzili siedzibę KHNP w ramach programu mentorskiego
10 maja Korea Hydro & Nuclear Power (KHNP) zorganizowało inaugurację dnia mentoringowego dla polskich studentów w Kepco International Nuclear Graduate School (KINGS) w Korei.
Wydarzenie to oficjalnie rozpoczęło pierwszy dzień programu mentoringowego, który został wprowadzony po podpisaniu porozumienia między KHNP a KINGS 9 kwietnia br. Umowa ta dotyczy drugiej odsłony programu. Celem inicjatywy jest dostarczenie studentom z KINGS, zwłaszcza tym z krajów, które dopiero wkraczają w sektor energetyki jądrowej, takich jak Polska, dogłębnej wiedzy na temat koreańskiej technologii jądrowej. Program oferuje również cenne porady, które mogą wspomóc rozwój zawodowy uczestników.
Od czasu założenia programu w 2021 roku, 30 polskich studentów z KINGS aktywnie wzięło udział w programie, mieli także możliwość zwiedzania różnorodnych obiektów jądrowych w Korei. To doświadczenie pozwoliło im na rozszerzenie swojej wiedzy i umiejętności w sektorze energetyki jądrowej.
Sesja mentoringowa, która odbyła się w siedzibie KHNP, umożliwiła studentom KINGS bezpośredni kontakt z ekspertami z KHNP. Podczas interaktywnych sesji pytań i odpowiedzi skupionych na koreańskim sektorze jądrowym oraz wizytach w Energy-Tower i centrum PR KHNP, uczestnicy zdobyli praktyczne doświadczenie oraz dogłębną wiedzę na temat zaawansowanych technologii jądrowych Korei.
– Zauważamy wzrost zainteresowania koreańską technologią jądrową wśród studentów z zagranicy. Naszym głównym celem jest, aby program nie tylko wspierał uczestników, ale również aby stał się ważnym narzędziem w rozwijaniu przyszłej kadry pracowniczej dla polskich projektów jądrowych – skomentował Harry Chang, wiceprezes KHNP.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.