Polscy studenci odwiedzili siedzibę KHNP w ramach programu mentorskiego
10 maja Korea Hydro & Nuclear Power (KHNP) zorganizowało inaugurację dnia mentoringowego dla polskich studentów w Kepco International Nuclear Graduate School (KINGS) w Korei.
Wydarzenie to oficjalnie rozpoczęło pierwszy dzień programu mentoringowego, który został wprowadzony po podpisaniu porozumienia między KHNP a KINGS 9 kwietnia br. Umowa ta dotyczy drugiej odsłony programu. Celem inicjatywy jest dostarczenie studentom z KINGS, zwłaszcza tym z krajów, które dopiero wkraczają w sektor energetyki jądrowej, takich jak Polska, dogłębnej wiedzy na temat koreańskiej technologii jądrowej. Program oferuje również cenne porady, które mogą wspomóc rozwój zawodowy uczestników.
Od czasu założenia programu w 2021 roku, 30 polskich studentów z KINGS aktywnie wzięło udział w programie, mieli także możliwość zwiedzania różnorodnych obiektów jądrowych w Korei. To doświadczenie pozwoliło im na rozszerzenie swojej wiedzy i umiejętności w sektorze energetyki jądrowej.
Sesja mentoringowa, która odbyła się w siedzibie KHNP, umożliwiła studentom KINGS bezpośredni kontakt z ekspertami z KHNP. Podczas interaktywnych sesji pytań i odpowiedzi skupionych na koreańskim sektorze jądrowym oraz wizytach w Energy-Tower i centrum PR KHNP, uczestnicy zdobyli praktyczne doświadczenie oraz dogłębną wiedzę na temat zaawansowanych technologii jądrowych Korei.
– Zauważamy wzrost zainteresowania koreańską technologią jądrową wśród studentów z zagranicy. Naszym głównym celem jest, aby program nie tylko wspierał uczestników, ale również aby stał się ważnym narzędziem w rozwijaniu przyszłej kadry pracowniczej dla polskich projektów jądrowych – skomentował Harry Chang, wiceprezes KHNP.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.