Sescom wspiera realizację strategii ESG czołowego polskiego ubezpieczyciela
Wdrażanie strategii ESG, czyli sposobu prowadzenia biznesu w oparciu m.in. o rozwiązania kładące nacisk na poszanowanie środowiska, staje się wręcz wymogiem dla firm działających zarówno na rynku polskim, jak i światowym. Sescom, spółka działająca w obszarze usług technicznego Facility Management dla obiektów rozproszonych przy wykorzystaniu najnowszych technologii, wspiera sieci handlowe również w podnoszeniu efektywności energetycznej ich placówek, w tym redukcji emisji CO2. Zaawansowane narzędzia pomiarowe, wieloletnie doświadczenie, wiedza techniczna i analityczna ekspertów Sescom pozwoliły spółce wkroczyć w nowy obszar biznesowy – wspieranie firm w realizacji założeń strategii ESG.
– Nasz Klient, który jest liderem branży ubezpieczeniowej w Polsce, w swojej strategii ESG założył, że do 2024 roku obniży zużycie energii elektrycznej oraz emisję dwutlenku węgla do atmosfery od 3 do 10 proc. Firma samodzielnie rozpoczęła wprowadzanie zmian mających na celu realizację strategii, jednak nie miała narzędzi do oszacowania, na jakim etapie realizacji założeń się znajduje. Wśród podjętych przez firmę ubezpieczeniową działań były m.in.: wymiana kotłów olejowych na gazowe, montaż instalacji paneli fotowoltaicznych, wymiana oświetlenia na LED, termomodernizacja obiektów, centralizacja lokalizacji biur firmy, zakup zielonej energii czy wprowadzenie zmian w zarządzaniu transportem, zasobami wody oraz odpadami – mówi Bartłomiej Gawin, Dyrektor Biura Energy i Digital wspierający operacyjnie i analitycznie realizację usług Energy w Grupie Sescom. – Przygotowaliśmy modele, które umożliwiły obliczenie, na ile wprowadzone przez Klienta zmiany wpłynęły na realizację założeń opisanych w strategii ESG. Co więcej, zaproponowaliśmy działania, które w przyszłości pozwolą na dalszą redukcję emisji CO2 przez organizację.
Każdy z obszarów, w których Klient Sescom rozpoczął działania, wymagał od ekspertów opomiarowania i wpisania do modelu. Dokonano weryfikacji i oceny działań już podjętych, tych będących w trakcie realizacji, a także zaproponowano dodatkowe działania i usprawnienia, które doprowadzą do realizacji zamierzonego przez ubezpieczyciela celu w kolejnych latach.
– Zebrane przez nas dane oraz ich analiza pozwoliły odpowiedzieć na pytanie, ile z planu redukcji emisji dwutlenku węgla oraz obniżenia zużycia energii udało się firmie już zrealizować. Okazało się, że działania, które do tej pory zostały podjęte miały duży wpływ na realizację założeń strategii ESG – dodaje Paweł Trojanowski, Business Development Manager, ekspert ds. Energy w Sescom. – Często bywa tak, że pierwsze działania w zakresie optymalizacji zużycia energii oraz ograniczenia emisyjności działań firm są stosunkowo najłatwiejsze do wdrożenia. Uzyskane efekty cieszą, ale pojawia się pytanie, co organizacja może robić dalej, aby tak dobre wyniki w tym obszarze utrzymywać i nadal „poprawiać się” w odpowiedzialnych działaniach proekologicznych. W projekcie dla wspomnianego Klienta mieliśmy możliwość przedstawić rekomendacje, które oparliśmy o nasze doświadczenie z obszaru zarządzania energią.
Eksperci Sescom wykonali analizę rozwiązań możliwych do wdrożenia przez Klienta oraz plan działania prowadzący do dalszej redukcji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery wraz z oszacowaniem potencjalnego poziomu redukcji wynikającego z wdrożenia każdego z działań.
– Projekt oceny stopnia realizacji strategii ESG Klienta przygotowany przez Sescom jest dowodem na to, jak wiele jako zespół wiemy o optymalizacji efektywności energetycznej i zmniejszaniu śladu węglowego na wielu obszarach działań firm i organizacji. Skomplikowane analizy oraz zbudowane na potrzeby projektu metryki i algorytmy to wynik naszego kilkunastoletniego doświadczenia w serwisowaniu technicznym infrastruktury obiektów rozproszonych. W mojej ocenie jesteśmy gotowi do pomocy firmom, które deklarują rozpoczęcie realizacji strategii ESG, robią w tym zakresie pierwsze kroki i nie potrafią realnie ocenić, jak bardzo wdrożone rozwiązania przybliżyły je do realizacji celów strategicznych. Mierzymy wprowadzone działania, możemy też proponować plan dalszej aktywności, oceniamy różne scenariusze, rekomendujemy rozwiązania, a także – co najważniejsze – umiemy liczbowo i kwotowo ocenić ich efekt. Wsparcie strategii ESG naszych klientów staje się jednym z komponentów usługi technicznego Facility Management firmy Sescom – dodaje Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu, Sescom S.A.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.