Ergonomia i bezpieczeństwo - LED-owe oświetlenie magazynów
Wysokie konstrukcje i wąskie przejścia między regałami w magazynach wymagają specjalnego oświetlenia – szczególnie że w większości takich miejsc nie ma dostępu do światła naturalnego. Producent GTV przygotował ofertę przemysłowego oświetlenia LED-owego, które jest coraz bardziej popularną, energooszczędną alternatywą dla lamp wykonanych przy wykorzystaniu starszych technologii.
Od oświetlenia przeznaczonego do przemysłu wymaga się, by zapewniało komfortowe i bezpieczne warunki pracy, a przy tym pozwalało ograniczyć koszty utrzymania przedsiębiorstwa. Produkty w technologii LED bardzo dobrze spełniają się w tej roli – dostępna na rynku oferta staje się coraz szersza.
High Bay na wysokościach
Kluczowym czynnikiem przy projektowaniu oświetlenia w budynkach przemysłowych jest ich wysokość. Jeśli źródło światła ma znajdować się wyżej niż 6 m, stosuje się lampy typu High Bay LED. GTV ma w swojej ofercie model KANSAS, którego parametry doskonale obrazują, dlaczego takie oświetlenie stosuje się właśnie w wysokich magazynach.
KANSAS, dzięki kątowi świecenia 100 stopni, skupia wąski słup światła w dół, bez strat na oświetlenie ścian bocznych pomieszczenia. Umiejscowienie lampy na dużej wysokości zapobiega rażeniu kierowców wózków widłowych, co często może być powodem wypadków w tym środowisku pracy. Model KANSAS jest także wysoce energooszczędny – jego skuteczność świetlna osiąga poziom nawet 130 lm/W. Przy dwóch wersjach o mocy 150 W i 200 W pozwala to uzyskać odpowiednio 19 500 oraz 26 000 lm. Model posiada także klasę szczelności IP65, co oznacza, że jest całkowicie odporny na wnikanie kurzu oraz polewanie strugami wody. Ponadto, jak przystało na lampę stosowaną w warunkach przemysłowych, posiada najwyższą klasę odporności na uszkodzenia IK10. Lampy tego typu bywają bardzo ciężkie – mogą ważyć nawet 7-8 kg – wymagają odpowiedniego, wytrzymałego montażu. High Bay LED KANSAS jest wykonana z aluminium i waży jedynie 2,7 kg w wersji o mocy 150 W oraz 3,7 kg w wypadku wersji o poborze mocy 200 W.
W marcu GTV wprowadza do sprzedaży także lżejszy i tańszy model o nazwie DALLAS. Lampa posiada kąt świecenia na poziomie 120 stopni oraz skuteczność świetlną 100 lm/W. Mimo niższej ceny model posiada taką samą szczelność oraz odporność na uszkodzenia. Obydwa modele zapewniają 40 000 godzin świecenia neutralnym światłem o temperaturze 4000 K.
Oprawy między regałami
W magazynie strefy między wysokimi regałami wymagają innego rodzaju oświetlenia. Względy bezpieczeństwa oraz ergonomii pracy sprawiają, że doświetla się tę przestrzeń systemami liniowymi o szerokim kącie świecenia. Zapewnia to jednolity i równomierny rozkład oświetlenia.
Do tego typu zastosowań producent GTV zaprojektował model oprawy hermetycznej LED BERGA, które dzięki rozproszeniu światła na poziomie 120 stopni, dokładnie doświetlają przestrzeń między regałami. Ten model emituje neutralne światło o barwie 4000 K i posiada wysoką skuteczność świetlną – dostępne dwie wersje o mocy 50 lub 70 W, zapewnią odpowiednio 7000 lub 9800 lm. Obydwie wersje charakteryzują się niską wagą, poniżej 2 kg, co wpływa na łatwość montażu.
GTV oferuje także specjalne oprawy HEROS. Oświetlenie tego typu montowane jest dużo niżej, co sprawia, że jego konserwacja nie jest tak wymagająca, jak w przypadku modeli montowanych wyżej. Co więcej, oprawa HEROS ma możliwość łączenia w linie (maksymalnie 20) oraz montażu na dwa sposoby: sufitowego i zwieszania na stalowych linkach. Posiada najwyższą klasę odporności na uszkodzenia IK10 oraz klasę szczelności IP66. Hermetyczna i wytrzymała oprawa HEROS, przy poborze mocy 60 W daje 8400 lm. emituje neutralne światło o temperaturze 4000 K, które odpowiednio doświetli półki regałów i przejścia między nimi.
Obydwa modele opraw liniowych od GTV gwarantują 40 000 godzin świecenia.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.