Komunikaty PR

Everli przyspiesza ekspansję rynkową w Europie. Nowa runda finansowania

2021-03-31  |  11:10
Biuro prasowe

Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Od 2014 roku jest partnerem dla takich europejskich marek jak m.in. Lidl, Kaufland, Carrefour, Spar, Metro, oferując dostęp do ponad 300 000 produktów w 70 miastach we Włoszech, Polsce, Czechach, a ostatnio również we Francji. Nowa runda inwestycyjna o wartości 100 mln USD to zastrzyk finansowy, który pozwoli firmie kontynuować międzynarodową ekspansję.

 

Inwestorzy wspierają rewolucję konsumencką w branży e-grocery

Zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów w kierunku zakupów spożywczych online to szybko rosnący trend w branży e-commerce. Tylko w zeszłym roku sprzedaż Everli wzrosła prawie czterokrotnie do 130 mln USD, a usługa jest już dostępna w ponad 70 miastach w Europie. Dodatkowa inwestycja pozwoli nie tylko przyspieszyć międzynarodową ekspansję, ale również znacząco skalować zespół w obszarach takich jak technologia, operacje, marketing i finanse.

 

Nowa runda finansowania serii C została poprowadzona przez grupę Verlinvest, przy udziale nowych inwestorów takich jak Luxor, DN Capital, C4 Ventures i Convivavilité Ventures oraz wsparciu dotychczasowych: FITEC (członek Fondo Italiano d’Investimento), 360 Capital Partners, Innogest i DIP. Warto zaznaczyć, że ta ostatnia runda jest największą jak dotąd rundą finansowania Everli.

 

Zakupy spożywcze online coraz bardziej dostępne

Aplikacja Everli pozwala klientom wybrać swój ulubiony supermarket i zamawiać produkty z dostawą na określoną godzinę, nawet tego samego dnia przez dedykowanego Szopera. Bezpieczeństwo i wygoda stały się istotne dla konsumentów, którzy podczas pandemii Covid-19 coraz chętniej korzystają z rozwiązań online w celu zaspokojenia potrzeb związanych z zakupami spożywczymi. Zamówienia są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową.

 

Everli jest pierwszą platformą zakupową, która oferuje usługę dostawy artykułów spożywczych także na obszarach o małej lub średniej gęstości zaludnienia, a które są niedoceniane przez innych dużych graczy spożywczych online. Oferta Everli okazała się nieoceniona również dla supermarketów i sprzedawców detalicznych, którzy chcą dostosować się do nowych zachowań zakupowych konsumentów, same nie mając własnej, przystępnej cenowo opcji dostawy.

 

Verlinvest jest aktywnym inwestorem w przestrzeni konsumenckiej od ponad 25 lat. Obecnie przeżywamy rewolucję konsumencką na dużą skalę, w ramach której klienci kupują artykuły spożywcze masowo, trwale przechodząc do Internetu. Jesteśmy dumni, że razem z Everli dokonujemy rewolucji w branży spożywczej. - mówi Simone Sallustio, dyrektor wykonawczy Verlinvest. Everli łączy swoją doskonałość w zakresie wykorzystania technologii i danych z wieloletnim doświadczeniem swoich partnerów w handlu detalicznym artykułami spożywczymi. To połączenie zapewnia podstawy do umocnienia się jako lidera europejskiego rynku e-grocery, poprzez dostarczanie konsumentom jeszcze lepszych usług, a partnerom detalicznym i markom FMCG nowych możliwości współpracy, w szczególności w zakresie rozwijania oferty reklamy cyfrowej - dodaje Sallustio.

 

Everli nie zwalnia tempa, wchodzi na kolejne rynki

Od momentu uruchomienia Everli stale się rozwija, a polski rynek już dziś stanowi 20% wszystkich zamówień. Ubiegły rok upłynął firmie pod znakiem intensywnego rozwoju. Początkiem 2020 roku rozpoczęto działalność w Polsce, a następnie w Czechach i Francji - udostępniając usługę w ponad 70 miastach w całej Europie. W miarę rozwoju, Everli oferuje markom FMCG działania reklamowe i promocyjne na swojej platformie oparte o wielowymiarową analizę koszyków i zwyczajów konsumentów. Dzięki tym rozwiązaniom działy Trade Marketingu marek FMCG zyskują zupełnie nowy punkt styku z klientem. Warto również dodać, że model logistyki oparto na ponad 3000 dedykowanych Szoperów (w tym 600 w Polsce), zapewniając im elastyczne możliwości zatrudnienia.

 

Od początku 2020 roku objęliśmy zasięgiem naszych usług 23 miasta, m.in Białystok, Bytom, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Sopot, Sosnowiec, Szczecin, Tychy, Wrocław, Warszawę, a także okolice stolicy: Piaseczno, Piastów. To oznacza, że w zasięgu Everli jest obecnie ok. 9 milionów mieszkańców Polski. Nasi Klienci mogą wybierać spośród dużych sieci Kaufland, Carrefour, Auchan, Biedronka, Lidl, SPAR oraz E.Leclerc. Rozwijamy też aktywnie współpracę z markami FMCG. W Polsce Everli współpracuje już między innymi z liderami rynkowymi z kategorii napojów, piw czy nabiału, a zainteresowanie marek naszą ofertą dynamicznie wzrasta. Nowa runda finansowania pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój nie tylko poprzez dotarcie do nowych miast, ale również większe inwestycje marketingowe i technologiczne, a także przyspieszy rozwój nowych, zróżnicowanych modeli operacyjnych. - komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli Poland.

 

Everli umacnia pozycję lidera i rozwija nowe współprace

O dynamicznym rozwoju usługi Everli w Polsce świadczy zarówno procentowy wzrost liczby zamówień (w lutym 2021 było to 1000% rok do roku), ale również współpraca z kluczowymi partnerami biznesowymi. Od września 2020 klienci supermarketu Kaufland mogą dokonać zakupów online za pośrednictwem platformy Everli z dostawą nawet tego samego dnia.  W listopadzie do grona partnerów platformy dołączyła również sieć SPAR. Cały czas szukamy nowych możliwości współpracy, aby nasza oferta była dla konsumentów jeszcze bardziej atrakcyjna. Mogę już oficjalnie poinformować, że w przeciągu najbliższych tygodni uruchamiamy współpracę z pierwszym partnerem spoza kategorii dużych i znanych sieci spożywczych. Klienci Everli już niedługo będą mogli kupować lokalne rzemieślnicze produkty z internetowego targu naturalnego jedzenia PORA NA POLA.  W ciągu najbliższych miesięcy dołączymy kolejnych partnerów.- dodaje Podkowińska-Tretyn. Wiosną ruszyła również kampania reklamowa serwisu Everli obejmująca radio, digital i outdoor.

O Everli

Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czasu. Użytkownicy Everli mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach szybko, wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Zakupy są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową. Usługa jest już dostępna w 23 miastach Polski.

 

O Verlinvest

Verlinvest to prywatna rodzinna firma inwestycyjna z siedzibą w Brukseli, z biurami w Nowym Jorku, Londynie i Singapurze, której wyjątkową misją jest napędzanie rewolucji konsumenckich. Od momentu powstania w 1995 roku, długoterminowe, operacyjne nastawienie Verlinvest koncentrowało się na budowaniu i rozwijaniu marek oraz pomaganiu przedsiębiorcom w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji, w przekształcaniu ich wizji w globalne historie sukcesu. Verlinvest rozwija się, tworząc społeczność ukierunkowaną na marki, które napędzają wzrost i zrównoważone zmiany. Społeczność firmy obejmuje Oatly, Tony’s Chocolonely, Vita Coco i Mutti.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.