Fabryka Roku - nagroda dla Danfoss Poland
Danfoss Poland otrzymał nagrodę w kategorii "Fabryka Roku" w konkursie „Diamenty Green Industry”.
Nagroda Fabryka Roku jest przyznawana przez Kapitułę Konkursową Executive Club (w skład której wchodzą m.in. profesorowie uczelni technicznych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, prezesi firm) podczas corocznej konferencji “Green Industry Summit”. Przy głosowaniu Kapituła ocenia zakłady produkcyjne korzystające z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, stale usprawniających procesy produkcyjne i funkcjonowanie fabryki w oparciu o normy środowiskowe.
W tym roku nagroda trafiła do Danfoss Poland za proekologiczne nastawienie do kwestii budownictwa nowej fabryki w Grodzisku. Jest to pierwsza, neutralna emisyjnie fabryka Danfoss na świecie, gdzie wszystkie systemy techniczne budynku są zelektryfikowane i ciepło odpadowe z procesów produkcyjnych jest wykorzystane do ogrzewania budynku i podgrzewania wody. Instalacje grzewcze, chłodnicze i wentylacyjne oraz wszystkie maszyny produkcyjne zasilane są zieloną energią elektryczną. Konstrukcja budynków hali produkcyjnej i magazynu jest przygotowana pod montaż instalacji fotowoltaicznej.
„Wyróżnienie to na pewno znajdzie się na honorowym miejscu w naszej firmie” – powiedział Adam Jędrzejczak, prezes Danfoss Poland, odbierając nagrodę – „Jest to dla nas ogromna motywacja, dlatego, że firma Danfoss postawiła sobie bardzo ambitny cel – osiągnięcie neutralności emisyjnej przed rokiem 2030. Nasza nowa, zeromisyjna fabryka jest przyczynkiem do tego, żeby przyspieszać i osiągnąć globalnie neutralność klimatyczną. I jest to możliwe – 45 linii produkcyjnych na 13 tys. m2 działa w sposób bezemisyjny”.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.