Faktura.pl i e-Kancelaria rozpoczynają współpracę
- W odpowiedzi na zalecenia pracy zdalnej, Faktura.pl rozwija narzędzia on-line wspierające płynność przedsiębiorców i ich kondycję biznesową.
- W tym celu nawiązała współpracę z e-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. Z o.o., która zajmuje się windykacją należności, zdalnymi konsultacjami prawniczymi, analizami zawartych umów i konsultacjami w sprawie tych negocjowanych.
- Serwis Faktura.pl ma ponad 50 tys. użytkowników, część z nich korzysta z bezpłatnych funkcji.
Faktura.pl wprowadza innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie – połączenie w jednym serwisie funkcjonalności związanej z wystawianiem faktur z narzędziami windykacyjnymi dostępnymi bezpośrednio z tego samego serwisu. Windykacja przeterminowanych faktur jest w pełni dostosowana do pracy zdalnej i pozwala firmie wpływać na swoją płynność. Opiera się na działaniach telefonicznych i narzędziach on-line. Polega nie tylko na działaniach wyprzedzających, ale także na konkretnym wsparciu windykacji: stosowaniu pieczęci prewencyjnej na fakturach, telefonach monitorujących płatności, wezwaniach do zapłaty, telefonicznych konsultacjach z prawnikiem, analizie zawartych umów czy pomocy prawnej w sporządzeniu nowych umów.
Poszerzenie działalności Faktura.pl i integracja fakturowania z windykacją było możliwe dzięki podpisaniu umowy o współpracy e-Kancelarią Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o. – profesjonalnym podmiotem wyspecjalizowanym w odzyskiwaniu należności.
- Usługi Faktura.pl pomagają MŚP i odciążają przedsiębiorców w codziennych żmudnych czynnościach związanych z fakturowaniem. Nawiązanie współpracy z e-Kancelaria pozwala nam rozszerzyć zakres działań o wsparcie związane z odzyskiwaniem środków z przeterminowanych płatności. Od teraz przedsiębiorcy korzystający z Faktura.pl zyskują dodatkową opiekę nad swoimi przychodami w postaci kontroli zewnętrznej instytucji finansowej. Szczególnie dzisiaj, w okolicznościach kwarantanny i pracy zdalnej, która jest teraz sugerowana i polecana przez rząd i ekspertów medycznych, skuteczność wirtualnych i telefonicznych narzędzi windykacyjnych może stanowić o być albo nie być wielu przedsiębiorców. Faktura.pl ma ponad 50 tys. użytkowników i od 19 lat rozwija swoje kompetencje w świecie on-line. Ma więc know-how i doświadczenie, jak skutecznie działać w nowych okolicznościach - mówi Grzegorz Grodek, Prezes Zarządu Faktura.pl.
Zatory finansowe mogą się pogłębiać w czasie kwarantanny
Nieterminowe spłaty faktur przez kontrahentów to jedno z najważniejszych źródeł problemów przy prowadzeniu firmy, jest też uciążliwe dla całej gospodarki. W 2019 roku zaległości firm wobec partnerów biznesowych i banków osiągnęły 32,3 mld zł (dane Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej). W relacji rok do roku (2018 – 2019) firmom przybyło ponad 2,7 mld zł (9,1 proc.) płatności przeterminowanych powyżej 30 dni, na minimum 500 zł. Wg Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w badaniach aż 23,9 proc. prowadzących biznes zadeklarowało, że problem zatorów płatniczych nie maleje, a nawet zwiększa się. Badanie było jednak przeprowadzone przed atakiem koronawirusa. W obecnych okolicznościach eksperci obawiają się pogłębiania zatorów. Analizy pokazują, że 90 proc. firm, które nie opłaciły faktury w ciągu 30 dni od wymaganego terminu, bez zastosowania dodatkowych działań windykacyjnych nie opłaci jej również w kolejnym miesiącu.
- W aktualnych okolicznościach związanych z koronawirusem kondycja biznesowa wielu przedsiębiorców może się pogorszyć. Przeciąganie terminów zapłaty faktury przez ich kontrahentów może być dla nich bardzo groźne. Niestety część podmiotów działających na rynku może wykorzystywać COVID-19 jako pretekst do niepłacenia. My staramy się pomóc tym, którzy szukają wsparcia w utrzymaniu płynności. Celem współpracy Faktura.pl i e-Kancelarii jest odciążenie małego biznesu, co teraz może być szczególnie istotne. Bierzemy na siebie pilnowanie terminowości wpływów i mobilizowanie niesolidnych płatników do regulowania zobowiązań. Mamy w tym duże doświadczenie, windykację prowadzimy na wielu etapach – od miękkich polubownych, po sprawy sądowe – Piotr Maciągowski Prezes Zarządu e-kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o.
Nowa umowa to szansa na odzyskanie środków z przeterminowanych faktur, także tych zgłaszanych do faktoringu (Faktura.pl należy do spółki eFaktor). Windykacja faktur może być również prowadzona w modelu, w którym przedsiębiorca płaci wyłącznie za odzyskane należności. W takim przypadku prowizja pobierana jest bezpośrednio z odzyskanych środków. Wkrótce usługi zostaną poszerzone o pełne wsparcie prawne w windykacji kontrahenta.
O Faktura.pl
Serwis Faktura.pl udostępnia program do faktur online pozwalający na wystawienie dokumentu w kilkadziesiąt sekund. W podstawowej wersji jest bezpłatna. Portal funkcjonuje na rynku od 19 lat, od marca 2001 roku. Z końcem grudnia zmieniła właścicieli i od początku tego roku stawia na dynamiczny rozwój nowych funkcjonalności, które będą zaspokajać potrzeby firm nie tylko w zakresie procesu obiegu dokumentów, ale również zapewnienia bezpieczeństwa finansowego. Nowe możliwości kontrolowania przelewów i windykacji przeterminowanych płatności daje nowo podpisana umowa. Od początku istnienia serwisu jego celem było odciążanie MŚP w czynnościach administracyjnych i fakturowych (także dokumenty korygujące, zaliczkowe, czy proforma). Oferuje działania, które da się zautomatyzować lub przekazać zewnętrznej firmie po to, aby przedsiębiorca mógł skupić się na czynnościach bezpośrednio związanych z jego profilem produkcji czy działalności usługowej.
O e-Kancelaria.pl
e-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o. - / www.w-kancelaria.com to, aktywny członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF). Prowadzi windykację na wszystkich etapach: monitoringu, polubownym, sądowym i egzekucyjnym. Dysponuje własnymi, skutecznymi i stale unowocześnianymi narzędziami wspierającymi odzyskiwanie należności. Działa na zlecenie firm pożyczkowych, a także branż TSL, HORECA oraz budownictwa. Obecnie firma obsługuje ponad 20 tys. spraw windykacyjnych o łącznej wartości około 400 mln zł. Wspiera biznes w budowaniu i realizacji strategii dywersyfikacji przychodów i odzyskiwania należności. W ramach usług świadczonych dla biznesu EK oferuje również wykup FV (tzw. „późny faktoring”) – skierowany do klientów biznesowych którzy mają wierzytelności już po terminie płatności, a nie mogą czekać na zakończenie procesu windykacji – środków potrzebują „na wczoraj”.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.