Komunikaty PR

Faktura.pl i e-Kancelaria rozpoczynają współpracę

2020-03-23  |  01:00
Biuro prasowe
  • W odpowiedzi na zalecenia pracy zdalnej, Faktura.pl rozwija narzędzia on-line wspierające płynność przedsiębiorców i ich kondycję biznesową.
  • W tym celu nawiązała współpracę z e-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. Z o.o., która zajmuje się windykacją należności, zdalnymi konsultacjami prawniczymi, analizami zawartych umów i konsultacjami w sprawie tych negocjowanych.
  • Serwis Faktura.pl ma ponad 50 tys. użytkowników, część z nich korzysta z bezpłatnych funkcji.

 

Faktura.pl wprowadza innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie – połączenie w jednym serwisie funkcjonalności związanej z wystawianiem faktur z narzędziami windykacyjnymi dostępnymi bezpośrednio z tego samego serwisu. Windykacja przeterminowanych faktur jest w pełni dostosowana do pracy zdalnej i pozwala firmie wpływać na swoją płynność. Opiera się na działaniach telefonicznych i narzędziach on-line. Polega nie tylko na działaniach wyprzedzających, ale także na konkretnym wsparciu windykacji: stosowaniu pieczęci prewencyjnej na fakturach, telefonach monitorujących płatności, wezwaniach do zapłaty, telefonicznych konsultacjach z prawnikiem, analizie zawartych umów czy pomocy prawnej w sporządzeniu nowych umów.

 

Poszerzenie działalności Faktura.pl i integracja fakturowania z windykacją było możliwe dzięki podpisaniu umowy o współpracy e-Kancelarią Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o. – profesjonalnym podmiotem wyspecjalizowanym w odzyskiwaniu należności.

 

- Usługi Faktura.pl pomagają MŚP i odciążają przedsiębiorców w codziennych żmudnych czynnościach związanych z fakturowaniem. Nawiązanie współpracy z e-Kancelaria pozwala nam rozszerzyć zakres działań o wsparcie związane z odzyskiwaniem środków z przeterminowanych płatności. Od teraz przedsiębiorcy korzystający z Faktura.pl zyskują dodatkową opiekę nad swoimi przychodami w postaci kontroli zewnętrznej instytucji finansowej. Szczególnie dzisiaj, w okolicznościach kwarantanny i pracy zdalnej, która jest teraz sugerowana i polecana przez rząd i ekspertów medycznych, skuteczność wirtualnych i telefonicznych narzędzi windykacyjnych może stanowić o być albo nie być wielu przedsiębiorców. Faktura.pl ma ponad 50 tys. użytkowników i od 19 lat rozwija swoje kompetencje w świecie on-line. Ma więc know-how i doświadczenie, jak skutecznie działać w nowych okolicznościach - mówi Grzegorz Grodek, Prezes Zarządu Faktura.pl.

 

Zatory finansowe mogą się pogłębiać w czasie kwarantanny

Nieterminowe spłaty faktur przez kontrahentów to jedno z najważniejszych źródeł problemów przy prowadzeniu firmy, jest też uciążliwe dla całej gospodarki. W 2019 roku zaległości firm wobec partnerów biznesowych i banków osiągnęły 32,3 mld zł (dane Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej). W relacji rok do roku (2018 – 2019) firmom przybyło ponad 2,7 mld zł (9,1 proc.) płatności przeterminowanych powyżej 30 dni, na minimum 500 zł. Wg Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w badaniach aż 23,9 proc. prowadzących biznes zadeklarowało, że problem zatorów płatniczych nie maleje, a nawet zwiększa się. Badanie było jednak przeprowadzone przed atakiem koronawirusa. W obecnych okolicznościach eksperci obawiają się pogłębiania zatorów. Analizy pokazują, że 90 proc. firm, które nie opłaciły faktury w ciągu 30 dni od wymaganego terminu, bez zastosowania dodatkowych działań windykacyjnych nie opłaci jej również w kolejnym miesiącu.

 

- W aktualnych okolicznościach związanych z koronawirusem kondycja biznesowa wielu przedsiębiorców może się pogorszyć. Przeciąganie terminów zapłaty faktury przez ich kontrahentów może być dla nich bardzo groźne. Niestety część podmiotów działających na rynku może wykorzystywać COVID-19 jako pretekst do niepłacenia. My staramy się pomóc tym, którzy szukają wsparcia w utrzymaniu płynności. Celem współpracy Faktura.pl i e-Kancelarii jest odciążenie małego biznesu, co teraz może być szczególnie istotne. Bierzemy na siebie pilnowanie terminowości wpływów i mobilizowanie niesolidnych płatników do regulowania zobowiązań. Mamy w tym duże doświadczenie, windykację prowadzimy na wielu etapach – od miękkich polubownych, po sprawy sądowe – Piotr Maciągowski Prezes Zarządu e-kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o.

 

 

Nowa umowa to szansa na odzyskanie środków z przeterminowanych faktur, także tych zgłaszanych do faktoringu (Faktura.pl należy do spółki eFaktor). Windykacja faktur może być również prowadzona w modelu, w którym przedsiębiorca płaci wyłącznie za odzyskane należności. W takim przypadku prowizja pobierana jest bezpośrednio z odzyskanych środków. Wkrótce usługi zostaną poszerzone o pełne wsparcie prawne w windykacji kontrahenta.

 

 

 

O Faktura.pl

Serwis Faktura.pl udostępnia program do faktur online pozwalający na wystawienie dokumentu w kilkadziesiąt sekund. W podstawowej wersji jest bezpłatna. Portal funkcjonuje na rynku od 19 lat, od marca 2001 roku. Z końcem grudnia zmieniła właścicieli i od początku tego roku stawia na dynamiczny rozwój nowych funkcjonalności, które będą zaspokajać potrzeby firm nie tylko w zakresie procesu obiegu dokumentów, ale również zapewnienia bezpieczeństwa finansowego. Nowe możliwości kontrolowania przelewów i windykacji przeterminowanych płatności daje nowo podpisana umowa. Od początku istnienia serwisu jego celem było odciążanie MŚP w czynnościach administracyjnych i fakturowych (także dokumenty korygujące, zaliczkowe, czy proforma). Oferuje działania, które da się zautomatyzować lub przekazać zewnętrznej firmie po to, aby przedsiębiorca mógł skupić się na czynnościach bezpośrednio związanych z jego profilem produkcji czy działalności usługowej.

 

O e-Kancelaria.pl

e-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o. - / www.w-kancelaria.com to, aktywny członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF). Prowadzi windykację na wszystkich etapach: monitoringu, polubownym, sądowym i egzekucyjnym. Dysponuje własnymi, skutecznymi i stale unowocześnianymi narzędziami wspierającymi odzyskiwanie należności. Działa na zlecenie firm pożyczkowych, a także branż TSL, HORECA oraz budownictwa. Obecnie firma obsługuje ponad 20 tys. spraw windykacyjnych o łącznej wartości około 400 mln zł. Wspiera biznes w budowaniu i realizacji strategii dywersyfikacji przychodów i odzyskiwania należności. W ramach usług świadczonych dla biznesu EK oferuje również wykup FV (tzw. „późny faktoring”) – skierowany do klientów biznesowych którzy mają wierzytelności już po terminie płatności, a nie mogą czekać na zakończenie procesu windykacji – środków potrzebują „na wczoraj”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Katowizje 2020 – nabór zgłoszeń przedłużony! Biuro prasowe
2020-12-04 | 12:30

Katowizje 2020 – nabór zgłoszeń przedłużony!

Termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu Katowizje – Firma Społecznie Odpowiedzialna został przedłużony. Przedstawiciele firm z sektora MMŚP mogą wziąć w nim udział do 13 grudnia
Firma Małe firmy przestają planować – funkcjonują z dnia na dzień
2020-12-04 | 08:30

Małe firmy przestają planować – funkcjonują z dnia na dzień

Firmy z sektora MŚP w czasie pandemii porzuciły długookresowe planowanie – tylko 5% z nich planuje działania na przyszły rok. Dwukrotnie wzrosła grupa przedsiębiorców,
Firma BRAK ZDJĘCIA
2020-12-03 | 18:00

OSM Piątnica włącza się w akcję #WeźWolneOdRaka

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska Piątnica dołączyła do akcji #WeźWolneOdRaka. Wszyscy pracownicy Spółdzielni otrzymają dodatkowy dzień płatnego urlopu w celu wykonania badań z zakresu profilaktyki onkologicznej.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Handel

Technologiczna rewolucja w handlu przyspieszyła dzięki pandemii. Skanowanie i płatności w aplikacji mobilnej mają zwiększyć bezpieczeństwo zakupów [DEPESZA]

Pandemia sprawiła, że podczas zakupów przykładamy większą wagę do własnego bezpieczeństwa i zachowywania dystansu. Choć w rekordowym tempie rośnie rynek e-commerce, Polacy wciąż kupują także w sklepach stacjonarnych, które w dobie koronawirusa zaczęły zbroić się w nowe technologie. Sieci handlowe wprowadzają rozwiązania, które pomagają zachować dystans i zwiększają bezpieczeństwo, takie jak np. mobilne kasy samoobsługowe. Całkowicie bezdotykowe płatności od 1 grudnia uruchomiła sieć Rossmann. Artykuły w popularnej drogerii można skanować za pomocą telefonu i zapłacić za nie aplikacją mobilną.

Prawo

CASE: W długim terminie możemy spodziewać się wzrostu bezrobocia. Na razie przed zwolnieniami firmy powstrzymują warunki pomocy publicznej

Według badania Diagnoza.plus, przeprowadzonego pod koniec października, bezrobocie jesienią nie spadło, choć normalnie w tym okresie jest niższe ze względu na sezon przedświąteczny. Rodzi to obawy o zachowanie rynku pracy po Nowym Roku. Według prezes Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych trudna sytuacja na wielu firmach wymusiłaby redukcję etatów, ale pracodawcy nie mogą tego zrobić ze względu na otrzymaną pomoc państwa. To może pogłębić ich problemy finansowe.

Problemy społeczne

Przez pandemię pogarsza się kondycja skóry Polaków. Przyczynami rezygnacja z wizyt u dermatologa, stres i noszenie maseczek

Prawie połowa pacjentów ze schorzeniami dermatologicznymi ogranicza lub rezygnuje z wizyt u lekarzy specjalistów w czasie pandemii COVID-19 – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii #WłączLeczenie. – Przewlekłe choroby skóry nieregularnie kontrolowane mogą się zaostrzyć,  a wtedy ich terapia jest bardzo trudna – przestrzega dermatolog, dr Ivana Stanković. Już teraz ponad połowa pacjentów dostrzega pogorszenie kondycji skóry w czasie pandemii. Wpływ na to może mieć nie tylko brak opieki dermatologicznej, lecz również stres i noszenie maseczek.

 

IT i technologie

Na wejście do branży IT decyduje się coraz więcej młodych. Większość programistów to samoucy, a co trzeci zaczynał od studiów kierunkowych

Ponad 60 proc. polskich programistów deklaruje, że samodzielnie stawiało pierwsze kroki w zawodzie. Tylko 35 proc. zgłębianie IT zaczynało na studiach, a 4 proc. – od kursów programowania – wynika z Antybadania firmy Just Join IT. Wbrew stereotypom programiści to nie zamknięci w domach introwertycy mieszkający z rodzicami, ale ludzie, którzy mają lub planują założyć rodzinę, lubią integrację z zespołem i sport. Co drugi pracownik podkreśla, że bardzo ceni sobie work–life balance.