Komunikaty PR

Faktura.pl i e-Kancelaria rozpoczynają współpracę

2020-03-23  |  01:00
Biuro prasowe
  • W odpowiedzi na zalecenia pracy zdalnej, Faktura.pl rozwija narzędzia on-line wspierające płynność przedsiębiorców i ich kondycję biznesową.
  • W tym celu nawiązała współpracę z e-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. Z o.o., która zajmuje się windykacją należności, zdalnymi konsultacjami prawniczymi, analizami zawartych umów i konsultacjami w sprawie tych negocjowanych.
  • Serwis Faktura.pl ma ponad 50 tys. użytkowników, część z nich korzysta z bezpłatnych funkcji.

 

Faktura.pl wprowadza innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie – połączenie w jednym serwisie funkcjonalności związanej z wystawianiem faktur z narzędziami windykacyjnymi dostępnymi bezpośrednio z tego samego serwisu. Windykacja przeterminowanych faktur jest w pełni dostosowana do pracy zdalnej i pozwala firmie wpływać na swoją płynność. Opiera się na działaniach telefonicznych i narzędziach on-line. Polega nie tylko na działaniach wyprzedzających, ale także na konkretnym wsparciu windykacji: stosowaniu pieczęci prewencyjnej na fakturach, telefonach monitorujących płatności, wezwaniach do zapłaty, telefonicznych konsultacjach z prawnikiem, analizie zawartych umów czy pomocy prawnej w sporządzeniu nowych umów.

 

Poszerzenie działalności Faktura.pl i integracja fakturowania z windykacją było możliwe dzięki podpisaniu umowy o współpracy e-Kancelarią Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o. – profesjonalnym podmiotem wyspecjalizowanym w odzyskiwaniu należności.

 

- Usługi Faktura.pl pomagają MŚP i odciążają przedsiębiorców w codziennych żmudnych czynnościach związanych z fakturowaniem. Nawiązanie współpracy z e-Kancelaria pozwala nam rozszerzyć zakres działań o wsparcie związane z odzyskiwaniem środków z przeterminowanych płatności. Od teraz przedsiębiorcy korzystający z Faktura.pl zyskują dodatkową opiekę nad swoimi przychodami w postaci kontroli zewnętrznej instytucji finansowej. Szczególnie dzisiaj, w okolicznościach kwarantanny i pracy zdalnej, która jest teraz sugerowana i polecana przez rząd i ekspertów medycznych, skuteczność wirtualnych i telefonicznych narzędzi windykacyjnych może stanowić o być albo nie być wielu przedsiębiorców. Faktura.pl ma ponad 50 tys. użytkowników i od 19 lat rozwija swoje kompetencje w świecie on-line. Ma więc know-how i doświadczenie, jak skutecznie działać w nowych okolicznościach - mówi Grzegorz Grodek, Prezes Zarządu Faktura.pl.

 

Zatory finansowe mogą się pogłębiać w czasie kwarantanny

Nieterminowe spłaty faktur przez kontrahentów to jedno z najważniejszych źródeł problemów przy prowadzeniu firmy, jest też uciążliwe dla całej gospodarki. W 2019 roku zaległości firm wobec partnerów biznesowych i banków osiągnęły 32,3 mld zł (dane Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej). W relacji rok do roku (2018 – 2019) firmom przybyło ponad 2,7 mld zł (9,1 proc.) płatności przeterminowanych powyżej 30 dni, na minimum 500 zł. Wg Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w badaniach aż 23,9 proc. prowadzących biznes zadeklarowało, że problem zatorów płatniczych nie maleje, a nawet zwiększa się. Badanie było jednak przeprowadzone przed atakiem koronawirusa. W obecnych okolicznościach eksperci obawiają się pogłębiania zatorów. Analizy pokazują, że 90 proc. firm, które nie opłaciły faktury w ciągu 30 dni od wymaganego terminu, bez zastosowania dodatkowych działań windykacyjnych nie opłaci jej również w kolejnym miesiącu.

 

- W aktualnych okolicznościach związanych z koronawirusem kondycja biznesowa wielu przedsiębiorców może się pogorszyć. Przeciąganie terminów zapłaty faktury przez ich kontrahentów może być dla nich bardzo groźne. Niestety część podmiotów działających na rynku może wykorzystywać COVID-19 jako pretekst do niepłacenia. My staramy się pomóc tym, którzy szukają wsparcia w utrzymaniu płynności. Celem współpracy Faktura.pl i e-Kancelarii jest odciążenie małego biznesu, co teraz może być szczególnie istotne. Bierzemy na siebie pilnowanie terminowości wpływów i mobilizowanie niesolidnych płatników do regulowania zobowiązań. Mamy w tym duże doświadczenie, windykację prowadzimy na wielu etapach – od miękkich polubownych, po sprawy sądowe – Piotr Maciągowski Prezes Zarządu e-kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o.

 

 

Nowa umowa to szansa na odzyskanie środków z przeterminowanych faktur, także tych zgłaszanych do faktoringu (Faktura.pl należy do spółki eFaktor). Windykacja faktur może być również prowadzona w modelu, w którym przedsiębiorca płaci wyłącznie za odzyskane należności. W takim przypadku prowizja pobierana jest bezpośrednio z odzyskanych środków. Wkrótce usługi zostaną poszerzone o pełne wsparcie prawne w windykacji kontrahenta.

 

 

 

O Faktura.pl

Serwis Faktura.pl udostępnia program do faktur online pozwalający na wystawienie dokumentu w kilkadziesiąt sekund. W podstawowej wersji jest bezpłatna. Portal funkcjonuje na rynku od 19 lat, od marca 2001 roku. Z końcem grudnia zmieniła właścicieli i od początku tego roku stawia na dynamiczny rozwój nowych funkcjonalności, które będą zaspokajać potrzeby firm nie tylko w zakresie procesu obiegu dokumentów, ale również zapewnienia bezpieczeństwa finansowego. Nowe możliwości kontrolowania przelewów i windykacji przeterminowanych płatności daje nowo podpisana umowa. Od początku istnienia serwisu jego celem było odciążanie MŚP w czynnościach administracyjnych i fakturowych (także dokumenty korygujące, zaliczkowe, czy proforma). Oferuje działania, które da się zautomatyzować lub przekazać zewnętrznej firmie po to, aby przedsiębiorca mógł skupić się na czynnościach bezpośrednio związanych z jego profilem produkcji czy działalności usługowej.

 

O e-Kancelaria.pl

e-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o. - / www.w-kancelaria.com to, aktywny członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF). Prowadzi windykację na wszystkich etapach: monitoringu, polubownym, sądowym i egzekucyjnym. Dysponuje własnymi, skutecznymi i stale unowocześnianymi narzędziami wspierającymi odzyskiwanie należności. Działa na zlecenie firm pożyczkowych, a także branż TSL, HORECA oraz budownictwa. Obecnie firma obsługuje ponad 20 tys. spraw windykacyjnych o łącznej wartości około 400 mln zł. Wspiera biznes w budowaniu i realizacji strategii dywersyfikacji przychodów i odzyskiwania należności. W ramach usług świadczonych dla biznesu EK oferuje również wykup FV (tzw. „późny faktoring”) – skierowany do klientów biznesowych którzy mają wierzytelności już po terminie płatności, a nie mogą czekać na zakończenie procesu windykacji – środków potrzebują „na wczoraj”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.