Digital Signage: Sescom dostarcza rozwiązania technologiczne dla Polpharmy
Digital Signage, głównie postrzegany jako monitory reklamowe w branży retail, w rzeczywistości ma znacznie szersze zastosowanie i z powodzeniem może być stosowany w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Firma Sescom jest odpowiedzialna za wdrożenie systemu Digital Signage w 5 zakładach produkcyjnych największej polskiej firmy farmaceutycznej – Polpharmy.
Starogardzka Polpharma jest największym producentem leków w Polsce i jedną z wiodących firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem digitalizacji, zarówno jeśli chodzi o cyfryzację marketingu, komunikacji wewnętrznej, jak również rozwiązania produkcyjne, robotyzację, a także rozwiązania dla pacjentów. Innowacyjne podejście pozwala z powodzeniem wdrażać nowe technologie w produkcji i zarządzaniu kapitałem ludzkim. Do zaprojektowania i wdrożenia systemu łączącego aplikacje wewnętrzne firmy, maszyny produkcyjne i system Digital Signage firma wybrała spółkę Sescom, działającą w obszarze technicznego Facility Management oraz nowych technologii.
– Odpowiednie zastosowanie nowych technologii wspiera optymalizację procesów w firmach. Inwestycja zwraca się w postaci lepszego przepływu informacji, skupienia na kluczowych zadaniach, większej efektywności pracy oraz zwiększonej kontroli nad działalnością całego przedsiębiorstwa. Podczas wdrażania w Polpharmie centralnie zarządzanego systemu komunikacji wizualnej, rolą Sescom był dobór i integracja z systemami klienta aplikacji Digital Signage, która zapewni wszystkie funkcjonalności oczekiwane na etapie implementacji projektu i będzie narzędziem, które będzie ewoluowało wraz ze zmieniającymi się potrzebami klienta, rozbudową czy modernizacją parku maszynowego – mówi Sabina Kozan, Product Development Manager w Sescom SA.
W ramach wdrożenia systemu komunikacji wizualnej w 5 zakładach produkcyjnych Polpharmy firma Sescom była odpowiedzialna za trzy obszary. Pierwszy to dostarczenie i skonfigurowanie monitorów wielkoformatowych w recepcji i przestrzeniach wspólnych, na których emitowane są m.in. ciekawostki na temat grupy, informacje o bieżących wydarzeniach, imieninach czy pogodzie. Drugi to instalacja i konfiguracja ogólnodostępnych infokiosków, z poziomu których pracownicy produkcji mogą wystawić wniosek urlopowy, zgłaszać inicjatywy w ramach programu Kaizen, wypełniać ankiety czy sprawdzić menu w kantynie. Trzeci obszar to montaż wielkoformatowych monitorów na produkcji, które w oparciu o dane wyeksportowane z maszyn produkcyjnych, wyświetlają bieżące parametry realizacji zleceń produkcyjnych oraz wyniki wykonywanej pracy.
– Kolejnym ważnym zadaniem po stronie Sescom, był wybór sprzętu spełniającego wymagania i normy środowiskowe właściwe dla przestrzeni produkcyjnych oraz zaprojektowanie i wykonanie infokiosków, na których zintegrowaliśmy system Media4Display oraz autorską aplikację ePOP, czyli elektroniczny punkt obsługi pracownika. Dla tego typu realizacji kluczowe jest przeprowadzenie integracji naszego rozwiązania z systemami klienta przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dzięki zastosowaniu wysokospecjalistycznych komponentów systemu oraz efektywnej współpracy na linii Sescom – Polpharma, wdrożone rozwiązanie jest w pełni odporne na niepożądane działanie osób i aplikacji, czego dowodzą testy penetracyjne przeprowadzone przez niezależną firmę zajmująca się cyberbezpieczeństwem – dodaje Sabina Kozan, Product Development Manager w Sescom SA.
Zastosowanie sytemu Digital Signage w przedsiębiorstwie przemysłowym, na hali produkcyjnej, czy w przestrzeniach magazynowych zapewnia stały dostęp do informacji, zwiększa bezpieczeństwo pracy w zakładzie i usprawnia realizację bieżących zadań i obowiązków.
Systemy Digital Signage to narzędzie, którego wdrożenie ma bezpośrednie przełożenie na poprawę komunikacji wewnętrznej, lepszą organizację pracy oraz optymalizację procesów poprzez ich bieżącą kontrolę. Odpowiednio wykorzystany, pozytywnie wpływa na relacje z pracownikami i może uczynić ich miejsce pracy bardziej przyjaznym, a w konsekwencji poprawić ich produktywność.
– Sescom dostarcza swoim klientom coś więcej niż tradycyjny techniczny Facility Management. Zapewniamy profesjonalny serwis techniczny, a także nowe technologie, które wspierają ich biznes. Rozwiązania jakie oferujemy pomagają optymalizować procesy właściwie w każdym obszarze działalności. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorstw produkcyjnych, gdzie nawet chwilowy przestój, czy opóźnienie może skutkować znaczącymi stratami. Zastosowanie nowych technologii, takich jak Digital Signage pozwala efektywnie wykorzystywać informacje i dane, co z kolei przekłada się na lepszą integrację ludzi, systemów i maszyn, większą wydajność i zadowolenie z pracy – mówi Sławomir Halbryt, prezes Sescom SA.

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.