Feedback ma znaczenie
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Regularny, konstruktywny feedback od przełożonego jest jednym z najważniejszych elementów rozwoju pracowników. Badania pokazują [1], że Polacy chcą być w pracy doceniani. Aż 99% badanych udzieliło właśnie takiej odpowiedzi. A ile procent z nich czuje się docenianych? Już tylko 54%.
Cenna informacja zwrotna
– Właściwie sformułowana informacja zwrotna odgrywa kluczową rolę podczas współpracy na linii pracownik–przełożony. Odpowiednio prowadzona komunikacja w firmie może odgrywać ogromną rolę w budowaniu zaangażowania i rozwijaniu umiejętności poszczególnych specjalistów – mówi Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.
Ciekawym faktem jest, że to wcale nie gratyfikacja finansowa jest najważniejszym docenieniem, jaki chcą otrzymywać pracownicy. Według badania „Siła doceniania” 61% badanych na równi z finansami podało pozytywną informację od przełożonego. 39% badanych wskazało na podziękowanie za pracę na forum zespołu/firmy.
– To pokazuje, że każdego pracodawcę „stać” na docenianie pracowników. Dlatego tak ważne jest ułożenie procesów i efektywne działania z zakresu human relations. Pracownik musi mieć świadomość, że jego praca jest ważna i zauważana, a on sam jest niezbędnym członkiem zespołu. To buduje morale i sprawia, że razem chce się pracować na sukces firmy, a w konsekwencji na sukces nas wszystkich – dodaje Tikhomiroff.
Postawmy na radość w pracy
Polacy chcą mieć w pracy atmosferę, w której chcą czuć się swobodnie i nie bać się wyrażać swoich poglądów – to 79% wskazań. Dla 30% ankietowanych radość w pracy to pozytywna informacja zwrotna i docenianie ze strony czy to pracowników, czy szefa. A co ciekawe – popularne niegdyś „piłkarzyki” czy pokoje do relaksu kojarzą się z radością w pracy niewielu ankietowanym (odpowiednio 1% i 2%).
– Bo to właśnie relacje i atmosfera są najważniejsze. Niby mówimy o podstawach, ale widać, że to one są najważniejsze – podsumowuje Stephane Tikhomiroff.
[1] https://hrminstitute.pl/raport-sila-doceniania-2021/
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.