Komunikaty PR

1,5 proc. podatku ma wielką moc. Małopolskie firmy wspierają potrzebujących

2024-03-29  |  10:34
Biuro prasowe

Chociaż czas na rozliczenie podatku mamy do końca kwietnia, wielu z nas już teraz zastanawia się, w jaki sposób może najlepiej spożytkować swoje 1,5 proc. i wesprzeć potrzebujących. Jedną z możliwości jest pójście śladem małopolskich firm, które zdecydowały się na wsparcie znanego, nowosądeckiego stowarzyszenia Sursum Corda. W tym roku po raz kolejny wystartowało ono z akcją charytatywną, dzięki której zyskują przede wszystkim obdarowani, ale również darczyńcy. Warto dołączyć, bo według danych z raportu opracowanego przez twórców aplikacji Pitbot, jak dotąd tylko 13 proc. jej użytkowników przekazało w tym sezonie podatkowym 1,5 proc. na OPP.

Pochodzący z Nowego Sącza twórcy Pitbot - aplikacji do rozliczeń PIT w formie czatu ze sztuczną inteligencją - przeanalizowali dane 4,5 tys. użytkowników, którzy jak dotąd rozliczyli się przy pomocy tego narzędzia za rok 2023. Wynika z nich, że od 15 lutego, czyli od momentu startu okresu podatkowego, ze wszystkich osób, które złożyły deklarację podatkową przy pomocy aplikacji Pitbot, do akcji “1,5 proc.” dołączyło zaledwie 13 proc. podatników. Przeciętny podatnik wpłaca na ten cel średnio 98 zł, a najwyższe sumy odprowadzają użytkownicy z województwa śląskiego i mazowieckiego. Aby zachęcać większą liczbę podatników, m.in. z regionu Małopolski, do włączania się w temat pomocy poprzez 1,5 proc., powstała akcja Procentujesz.pl, skierowana do osób indywidualnych oraz do biur rachunkowych.

– Podwyższenie kwot wolnych od podatku, a także liczne ulgi sprawiły, że sporo podatników ma przychody mieszczące się w kwocie wolnej od podatku. Część naszych użytkowników decyduje się też na to, by nie przekazywać swojego 1,5 proc. podatku na żadną organizację pożytku publicznego. Dlatego też, wspólnie z nowosądeckim Stowarzyszeniem Sursum Corda, z którym współpracujemy od początku naszej działalności, realizujemy akcję Procentujesz.pl, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby Polaków do przekazywania 1,5 proc. podatku. W tym roku kierujemy nasze działania przede wszystkim, ale nie tylko, do biur rachunkowych – mówi Maciej Wawrzyniak, współtwórca aplikacji Pitbot, która jest partnerem akcji Procentujesz.pl. 

Małopolska solidarność

Niezależnie od sposobu rozliczenia się, warto pomyśleć o aktywnym włączeniu się w pomoc potrzebującym i świadomym wyborze beneficjenta naszego 1,5 proc. podatku. To bezkosztowy krok, który ma ogromne znaczenie. Z takiego samego założenia wyszli organizatorzy i partnerzy akcji Procentujesz.pl. Jej inicjatorem jest znane stowarzyszenie Sursum Corda, które już w 2000 roku połączyło siły, pomysły i energię osób, tworzących przez kilka lat wcześniej grupę wsparcia dla Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Mszanie Dolnej. Od tego czasu stowarzyszenie stało się jedną z czołowych organizacji działających na rzecz dobra społecznego w Polsce, sukcesywnie zajmując się szeroko rozumianą pomocą, profilaktyką i edukacją. Wspiera m.in. opuszczających zakłady karne oraz aktywizuje  seniorów i, jak twierdzą sami jej członkowie – “daje wędkę, a nie rybę”. Siłę i efektywność działań prowadzonych przez Sursum Corda dostrzegły również małopolskie firmy, które zdecydowały się na współpracę partnerską z tym stowarzyszeniem - wśród nich wymienić można m.in. firmę Koral, Fakro oraz aplikację Pitbot. 

– Tworząc aplikację Pitbot zwracaliśmy szczególną uwagę na kwestię przekazywania 1,5 proc. Cieszymy się, że postawiliśmy na sprawdzoną współpracę ze Stowarzyszeniem Sursum Corda, które, podobnie jak my, również ma swoje korzenie w Nowym Sączu. W tym roku poszliśmy z naszym partnerem o krok dalej, kierując akcję Procentujesz.pl szerzej - nie tylko do użytkowników Pitbota, ale też do biur rachunkowych, działających nie tylko w województwie małopolskim, ale również w całym kraju. Tego typu firmy są doskonałym łącznikiem z podatnikami i dzięki, nierzadko, wieloletniej współpracy z klientami mogą skutecznie zachęcać do przekazywania 1,5 proc. na OPP – mówi Maciej Wawrzyniak, współzałożyciel aplikacji Pitbot do rozliczania PIT-u w formie czatu ze sztuczną inteligencją.

Jak działa akcja zainicjowana przez Sursum Corda?

“Procentujesz” to inicjatywa promująca ideę społecznej odpowiedzialności biznesu. Biura rachunkowe, które decydują się na dołączenie do akcji, zachęcają własnych klientów do przekazania 1,5% podatku z deklaracji PIT na rzecz stowarzyszenia Sursum Corda. To gest, który ma olbrzymie znaczenie dla tych, którzy potrzebują pomocy. W zamian za zaangażowanie w akcję biura rachunkowe mogą liczyć na podziękowanie od organizatorów w formie voucherów, działań wizerunkowych czy koszy podarunkowych. 

Warto przyłączyć się do tej zainicjowanej lokalnie akcji, której moc niesie się wśród potrzebujących w całej Polsce.

O Procentujesz.pl

Procentujesz.pl to serwis umożliwiający przekazywanie darowizn na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia Sursum Corda poprzez organizowane zbiórki finansowe. Powstał z inicjatywy członków tego stowarzyszenia - jednej z czołowych organizacji działających na rzecz dobra społecznego w Polsce - jako efekt doświadczenia i dążenia do pomagania potrzebującym. Zgodnie z założeniami programu Procentujesz.pl pomaganie innym nie tylko ma ogromny wpływ na życie potrzebujących, ale również przynosi korzyści dla tych, którzy decydują się na działanie altruistyczne. W zamian za przekazane potrzebującym wsparcie, darczyńcy otrzymują zniżki lub kupony do wykorzystania w popularnych sieciach handlowych. Partnerem programu Procentujesz.pl jest Pitbot.pl - program do rozliczeń PIT w formie aplikacji do rozliczeń PIT w formie czatu ze sztuczną inteligencją.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.