Komunikaty PR

Jesteś inwestorem, bo pozwalasz swoim oszczędnościom pracować – kampania edukacyjna PTE PZU

2025-08-04  |  14:50
Biuro prasowe
DFE PZU
Każdy, kto korzysta z dobrowolnych form oszczędzania jak IKE czy IKZE, nie tylko zabezpiecza swoją finansową przyszłość na emeryturze, ale jest też realnym inwestorem, którego pieniądze w wymierny sposób wspierają rozwój polskich firm, gospodarki i lokalnych społeczności – przekonuje Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU SA w nowej kampanii edukacyjnej, pierwszej tego rodzaju na polskim rynku kapitałowym.
 
PTE PZU, zarządzające Dobrowolnym Funduszem Emerytalnym PZU, który prowadzi Indywidualne Konta Emerytalne (IKE) oraz Indywidualne Konta Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE), rozpoczyna długofalową kampanię edukacyjną skierowaną do obecnych i potencjalnych klientów DFE PZU. 
 
- Osoby dokonujące regularnych wpłat na IKE lub IKZE chcą wiedzieć, jak efektywnie zarządzamy ich oszczędnościami i je pomnażamy. Ale coraz częściej inwestorzy interesują się nie tylko stopą zwrotu, lecz także tym, gdzie ostatecznie trafią ich pieniądze i czemu służą. Chcemy uświadomić klientom DFE PZU, że ich oszczędności emerytalne nie są jedynie abstrakcyjnymi cyframi na koncie, lecz są inwestowane na rynku kapitałowym i wpływają na realne zmiany w naszym otoczeniu. Tworzymy również narzędzia, które pozwolą im zaangażować się w ważne procesy zarządzania powierzonymi nam środkami. To unikatowa na polskim rynku inicjatywa, przez którą chcemy budować zaufanie i zaangażowanie naszych klientów – mówi Andrzej Sołdek, prezes PTE PZU. 
 

Jednym z filarów kampanii będzie prezentowanie konkretnych przykładów inwestycji realizowanych przez spółki, których obligacje lub akcje DFE PZU nabył za pieniądze powierzone mu w zarządzanie przez klientów oszczędzających na IKE lub IKZE. Takie lokowanie środków powinno przynieść wzrost wartości aktywów członków DFE PZU, ale jednocześnie wspiera rozwój polskich firm - z korzyścią dla nich, gospodarki i lokalnych społeczności. 
 
Wśród pierwszych przykładów inwestycji spółek portfelowych DFE PZU, wykorzystanych również w spocie „Jestem inwestorem DFE PZU” promującym kampanię, są m.in.:
• wybudowane przez Mirbud nowa szkoła podstawowa dla 600 dzieci w Szczęsnem koło Grodziska Mazowieckiego oraz nowy budynek Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni,
• ponad 2600 nowych mieszkań oddanych przez Develię w ubiegłym roku,
• nowe sklepy odzieżowe LPP (660 w ubiegłym roku) oraz markety Dino (147 tylko od początku tego roku).
 
To realne efekty wykorzystania kapitału klientów DFE PZU, które pozytywnie wpływają na nasze wspólne otoczenie – poprzez tworzenie nowych miejsc pracy, lepszych warunków życia, aktywizowanie lokalnych rynków.
 
Drugim filarem kampanii edukacyjnej są udostępnione na stronie PTE PZU ankiety dotyczące głosowań na walnych zgromadzeniach akcjonariuszy (WZA) tych spółek, których akcje posiada DFE PZU. Jest to sposób na zebranie opinii członków funduszu na temat tego, w jaki sposób powinien on głosować podczas nadchodzących WZA nad istotnymi punktami porządku obrad, dotyczącymi np. podziału zysku spółki, emisji nowych akcji, zmiany statutu, planowanych ważnych transakcji czy udzielenia absolutorium członkom zarządu i rady nadzorczej. Ale głównym celem badania jest unaocznienie uczestnikom funduszu znaczenia prawa głosu związanego z inwestycjami w akcje. Udział w ankiecie daje im szansę zobaczenia bezpośrednio, jakie decyzje są podejmowane podczas walnych zgromadzeń, o jakich sprawach decydują akcjonariusze. 
 
- Oczywiście ostatecznie to PTE PZU podejmuje decyzje i oddaje głos podczas walnych zgromadzeń spółek, których akcje posiadamy. To na nas, jako profesjonalnych zarządzających powierzonymi nam środkami, spoczywa odpowiedzialność za to, by nasze działania jak najlepiej służyły interesowi członków naszego funduszu. Chcemy jednak przez zaangażowanie klientów w wyrażenie ich opinii na temat spraw głosowanych na WZA uświadomić im wpływ inwestorów na rozwój i działania spółek w które zainwestował fundusz DFE PZU – wyjaśnia Andrzej Sołdek.  
 
W pierwszym przeprowadzonym badaniu ankietowym, które trwało od 29 maja do 21 lipca br., jego uczestnicy mieli możliwość wskazania, jak sami zagłosowaliby nad ważnymi uchwałami podczas ZWA takich spółek, jak LPP, Tauron Polska Energia, Benefit Systems czy Orzeł Biały, których akcje są w portfelu DFE PZU (wg stanu na koniec 2024 r.). Kolejne ankiety będą sukcesywnie publikowane przed zbliżającymi się walnymi zgromadzeniami.
 
DFE PZU to jeden z pierwszych zarejestrowanych w Polsce dobrowolnych funduszy emerytalnych i pierwszy, który rozpoczął działalność operacyjną w 2012 r. W początku 2025 r. przekroczył próg 1 mld zł aktywów pod zarządzaniem. Szczegółowe informacje na temat DFE PZU, w tym opis ryzyka związanego z członkostwem w funduszu i ryzyka inwestycyjnego, informacje niezbędne do oceny inwestycji, ponoszone koszty i opłaty oraz inne informacje dotyczące funduszu, znajdują się w prospekcie informacyjnym DFE PZU.
 
Źródło informacji: PTE PZU
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Dywersyfikacja inwestycji – co to jest? Biuro prasowe
2025-08-04 | 11:30

Dywersyfikacja inwestycji – co to jest?

Najprościej tłumacząc, dywersyfikacja inwestycji to zróżnicowanie portfela inwestycyjnego. Może to być dywersyfikacja m.in.: według klasy
Finanse Jak zwiększyć szanse na otrzymanie pożyczki bez BIK?
2025-07-31 | 09:40

Jak zwiększyć szanse na otrzymanie pożyczki bez BIK?

Nie każdy wniosek o pożyczkę bez BIK kończy się akceptacją. Choć taka oferta zakłada pominięcie historii kredytowej w Biurze Informacji Kredytowej, nie oznacza to
Finanse Bitget
2025-07-21 | 09:00

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutam. Ponad jedna trzecia użytkowników portfeli

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.