Komunikaty PR

BFF OGŁASZA NOWĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ MARKI

2021-03-04  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelia Kolad
BFF Banking Group

ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/

BFF ma zaszczyt ogłosić nową tożsamość marki w związku z połączeniem firmy macierzystej Banca Farmafactoring S.p.A. z DEPObank S.p.A.1, które razem tworzyć będą BFF Bank S.p.ANowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w Europie.

 

BFF jest wiodącym, niezależnym europejskim bankiem, o wysokim poziomie generowanego kapitału, dobrej rentowności i zorientowanym na wzrost oraz o zrównoważonym modelu biznesowym. Specjalizuje się w faktoringu i pożyczkach, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, bankowością i płatnościami korporacyjnymi.

Nowe logo będzie przewodzić nowej tożsamości marki grupy, od 5 marca br. tj. daty wejścia w życie fuzji, stopniowo zastępując obecną wizualizację. Proces zmian został zaplanowany tak, aby sprostać rosnącemu, wewnętrznemu i zewnętrznemu, zapotrzebowaniu na ochronę środowiska i tworzenie zrównoważonych strategii na wszystkich poziomach.

Rebranding będzie zatem realizowany stopniowo od marca w całej Europie, aby uniknąć marnowania zasobów papieru i innych materiałów, które muszą zostać zastąpione lub zreorganizowane.

Nowa tożsamość marki została dziś, po raz pierwszy, zaprezentowana wszystkim pracownikom podczas wydarzenia online na żywo, które zgromadziło całą europejską Grupę, zgodnie z kulturą integracyjną, która stawia ludzi w centrum organizacji.

"Nowa tożsamość jest symbolem milowego kroku, jaki wykonaliśmy w ewolucji naszej grupy. Mamy doskonałą pozycję, aby wypracowywać dobre wyniki, dlatego chcieliśmy unowocześnić nasze logo, aby lepiej dopasować je do strategii firmy" –  powiedział Massimiliano Belingheri, Dyrektor Generalny BFF Banking Group.

Inspiracja sztuką

Logo, nawiązujące designem do obecnego, zostało uproszczone i obrócone, w taki sposób, aby sugerować ruch do przodu.

Jest ono inspirowane dziełem Danza [Taniec], które spółka zleciła artyście Gianfranco Pardiemu i podarowała miastu Mediolan w 2006 r.2, aby udekorować jedną z głównych bram miasta, w pobliżu siedziby BFF.

Rzeźba składa się z serii żółtych wygiętych linii, które - w swoich krzywiznach i przerwach - sugerują ruch i dynamizm zmian, zgodny z zasadami firmy opartymi na ciągłej innowacji i doskonałości w realizacji celów.

Myśl przewodnia

Nowe logo podtrzymuje przekaz wprowadzony w 2017 r.: "bank, jak żaden inny".

Fuzja z DEPObankiem łączy dwóch liderów w swoich segmentach rynkowych. Myśl przewodnia przypomina  o  sukcesach i wyjątkowych możliwościach firmy.

Deklaracja misji i wizji z planu strategicznego „BFF2023” pozostała niezmieniona.

Misja: Być liderem w zakresie innowacji, obsługi klienta i egzekucji na rynkach referencyjnych, przy niskim profilu ryzyka i wysokiej wydajności operacyjnej, dostosowanej do najlepszych praktyk ładu korporacyjnego dla firm publicznych.

Wizja: Być liderem w specjalistycznych segmentach finansowych w Europie.

Czcionka i kolory

Każda z liter logotypu jest wielka i powiększona, aby zapewnić natychmiastowe skojarzenie z marką i jej tożsamością z takimi cechami jak: wzrost, solidność i sprawność. Krój pisma jest unikalny, co dodatkowo potwierdza hasło "bank, jak żaden inny".

Kolorystyka pozostaje bez zmian, z przewagą żółtego, który przypomina twórczość Pardiego, oraz niebieskiego. Odświeżona paleta lepiej dostosowana jest do kanałów cyfrowych.

Trzy różne linie biznesowe - faktoring i pożyczki, usługi związane z instrumentami kapitałowymi oraz bankowość i płatności korporacyjne - będą miały swoje własne, charakterystyczne kolory z nowej palety, co zapewni im większą rozpoznawalność.

Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej: https://youtu.be/1hPWfWDZO04 

Nowe logo zostało zaprojektowane przez Ideogramma.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Elixir – fundament nowoczesnej bankowości Biuro prasowe
2024-04-18 | 15:30

Elixir – fundament nowoczesnej bankowości

W ciągu ostatnich 30 lat, w Polsce zmieniło się niemal wszystko – od kultury, przez muzykę, politykę, aż po gospodarkę i biznes. W przyspieszonym tempie rozwijały się usługi
Finanse Od harmonii do chaosu - czy nastaje nowa era globalnej ekonomii?
2024-04-18 | 12:30

Od harmonii do chaosu - czy nastaje nowa era globalnej ekonomii?

Już w XIX wieku pierwsi ekonomiści zwrócili uwagę, że rozwój gospodarek nie odbywa się harmonijnie. Zauważono, że momenty rozkwitu przeplatają się z okresami spowolnienia.
Finanse CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej
2024-04-17 | 12:30

CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej

CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej CVI Dom Maklerski już po raz drugi uruchamia program stażowy Pathfinder. Jego celem jest wsparcie studentek uczelni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.