Komunikaty PR

BFF OGŁASZA NOWĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ MARKI

2021-03-04  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelia Kolad
BFF Banking Group

ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/

BFF ma zaszczyt ogłosić nową tożsamość marki w związku z połączeniem firmy macierzystej Banca Farmafactoring S.p.A. z DEPObank S.p.A.1, które razem tworzyć będą BFF Bank S.p.ANowy design ma uczcić powstanie jednej z najbardziej dochodowych i najlepiej skapitalizowanych grup bankowych w Europie.

 

BFF jest wiodącym, niezależnym europejskim bankiem, o wysokim poziomie generowanego kapitału, dobrej rentowności i zorientowanym na wzrost oraz o zrównoważonym modelu biznesowym. Specjalizuje się w faktoringu i pożyczkach, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, bankowością i płatnościami korporacyjnymi.

Nowe logo będzie przewodzić nowej tożsamości marki grupy, od 5 marca br. tj. daty wejścia w życie fuzji, stopniowo zastępując obecną wizualizację. Proces zmian został zaplanowany tak, aby sprostać rosnącemu, wewnętrznemu i zewnętrznemu, zapotrzebowaniu na ochronę środowiska i tworzenie zrównoważonych strategii na wszystkich poziomach.

Rebranding będzie zatem realizowany stopniowo od marca w całej Europie, aby uniknąć marnowania zasobów papieru i innych materiałów, które muszą zostać zastąpione lub zreorganizowane.

Nowa tożsamość marki została dziś, po raz pierwszy, zaprezentowana wszystkim pracownikom podczas wydarzenia online na żywo, które zgromadziło całą europejską Grupę, zgodnie z kulturą integracyjną, która stawia ludzi w centrum organizacji.

"Nowa tożsamość jest symbolem milowego kroku, jaki wykonaliśmy w ewolucji naszej grupy. Mamy doskonałą pozycję, aby wypracowywać dobre wyniki, dlatego chcieliśmy unowocześnić nasze logo, aby lepiej dopasować je do strategii firmy" –  powiedział Massimiliano Belingheri, Dyrektor Generalny BFF Banking Group.

Inspiracja sztuką

Logo, nawiązujące designem do obecnego, zostało uproszczone i obrócone, w taki sposób, aby sugerować ruch do przodu.

Jest ono inspirowane dziełem Danza [Taniec], które spółka zleciła artyście Gianfranco Pardiemu i podarowała miastu Mediolan w 2006 r.2, aby udekorować jedną z głównych bram miasta, w pobliżu siedziby BFF.

Rzeźba składa się z serii żółtych wygiętych linii, które - w swoich krzywiznach i przerwach - sugerują ruch i dynamizm zmian, zgodny z zasadami firmy opartymi na ciągłej innowacji i doskonałości w realizacji celów.

Myśl przewodnia

Nowe logo podtrzymuje przekaz wprowadzony w 2017 r.: "bank, jak żaden inny".

Fuzja z DEPObankiem łączy dwóch liderów w swoich segmentach rynkowych. Myśl przewodnia przypomina  o  sukcesach i wyjątkowych możliwościach firmy.

Deklaracja misji i wizji z planu strategicznego „BFF2023” pozostała niezmieniona.

Misja: Być liderem w zakresie innowacji, obsługi klienta i egzekucji na rynkach referencyjnych, przy niskim profilu ryzyka i wysokiej wydajności operacyjnej, dostosowanej do najlepszych praktyk ładu korporacyjnego dla firm publicznych.

Wizja: Być liderem w specjalistycznych segmentach finansowych w Europie.

Czcionka i kolory

Każda z liter logotypu jest wielka i powiększona, aby zapewnić natychmiastowe skojarzenie z marką i jej tożsamością z takimi cechami jak: wzrost, solidność i sprawność. Krój pisma jest unikalny, co dodatkowo potwierdza hasło "bank, jak żaden inny".

Kolorystyka pozostaje bez zmian, z przewagą żółtego, który przypomina twórczość Pardiego, oraz niebieskiego. Odświeżona paleta lepiej dostosowana jest do kanałów cyfrowych.

Trzy różne linie biznesowe - faktoring i pożyczki, usługi związane z instrumentami kapitałowymi oraz bankowość i płatności korporacyjne - będą miały swoje własne, charakterystyczne kolory z nowej palety, co zapewni im większą rozpoznawalność.

Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej: https://youtu.be/1hPWfWDZO04 

Nowe logo zostało zaprojektowane przez Ideogramma.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BFF Banking Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Kongres Rady Podatkowej o najważniejszych wyzwaniach fiskalnych dla biznesu Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:30

Kongres Rady Podatkowej o najważniejszych wyzwaniach fiskalnych dla biznesu

IX edycja Kongresu Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan odbędzie się 10-11 czerwca w Warszawie. Podczas dwudniowego wydarzenia reprezentanci biznesu, środowiska naukowego, eksperci
Finanse Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.
2025-04-28 | 06:00

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Ceny ubezpieczeń na świecie spadły średnio o 3% w pierwszym kwartale 2025 roku, po spadku o 2% w Q4 2024 r., co oznacza trzeci z rzędu kwartalny spadek po siedmiu
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność

Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.

Polityka

Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.