CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej
CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej
CVI Dom Maklerski już po raz drugi uruchamia program stażowy Pathfinder. Jego celem jest wsparcie studentek uczelni ekonomicznych w zaplanowaniu kariery zawodowej w branży private debt i private equity. Program realizuje także strategię ESG firmy, która w ten sposób chce zwiększyć liczbę kobiet w sektorze inwestycyjnym.
Kobiety wciąż stanowią zdecydowaną mniejszość na stanowiskach inwestycyjnych, a im wyżej tym gorzej. Spośród 48 proc. kobiet zajmujących stanowiska na poziomie „entry level” tylko 17 proc. z nich awansuje do roli członka zarządu. Dlatego CVI Dom Maklerski, w ramach swojej strategii ESG, angażuje się w edukację ambitnych kobiet wspierając je w rozwoju kariery zawodowej w branży private debt i private equity. W dłuższej perspektywie czasu ma to zwiększyć liczbę kobiet kontynuujących karierę zawodową w sektorze inwestycyjnym.
Pathfinder prowadzony jest w formule job shadowing. Stażysta towarzyszy mentorowi podczas wykonywania codziennych aktywności. Studentki mogą wybrać interesujące projekty z dostępnej puli różnorodnych zadań, takich jak: strategie inwestycyjne, analizy kredytowe, metodologia ratingu, zagadnienia ESG, prawo i zgodność. Pod okiem mentora studentki biorą udział w wielu spotkaniach z potencjalnymi inwestorami i zarządami spółek portfelowych, uczestniczyć w Komitetach Inwestycyjnych oraz w prezentacjach dla klientów na temat inwestycji private debt i private equity.
- Ubiegłoroczna edycja Pathfinder cieszyła się dużym zainteresowaniem, a pozytywne opinie uczestniczek utwierdziły nas w decyzji o kontynuacji programu. Studentki podkreślały praktyczną wiedzę, jaką wyniosły ze stażu oraz indywidualne wsparcie mentorów. Dzięki naszemu programowi dziewczyny zyskują pomoc w zaplanowaniu kariery zawodowej po skończeniu uczelni. Branża ma szansę na zwiększenie liczby utalentowanych kobiet oraz budowanie różnorodnych zespołów, co przekłada się na szereg korzyści dla inwestorów, firm inwestycyjnych i pracowników – podkreśla Elżbieta Winnik, Investment Manager w CVI Dom Maklerski, która opiekuje się programem.
Program CVI Pathfinder skierowany jest do studentek uczelni ekonomicznych od III roku. Aplikacje można składać online do dnia 19 kwietnia.
www.cvi.pl

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.