Komunikaty PR

Faktoring eksportowy – usługa finansowania za granicą dla polskich firm

2024-03-19  |  07:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Wiarygodność kontrahenta zagranicznego, odroczone terminy płatności w eksporcie oraz ryzyko różnic kursowych – z takimi wyzwaniami mierzą się polscy producenci i dostawcy usług w handlu międzynarodowym. Usługa finansowania faktur z powodzeniem pomoże zarządzać ryzykiem w transakcjach eksportowych – istotny jest jednak wybór firmy faktoringowej z odpowiednim zapleczem operacyjnym.

Taki partner faktoringowy jest w stanie za pomocą numeru identyfikacji podatkowej danego kontrahenta zweryfikować potencjalnego kontrahenta oraz ustalić jego zdolność do regulowania zobowiązań. W przypadku sprzedaży z odroczonym terminem płatności, to firma faktoringowa przejmuje ryzyko niewypłacalności takiego podmiotu. Biorąc pod uwagę wahania kursów walut w relacji do złotego, wartością usługi faktoringu eksportowego jest także fakt, że należność jest wypłacana na konto klienta w czasie do dwóch godzin, a więc po kursie z dnia wystawienia faktury.

Polskie firmy mierzą się przede wszystkim z zagrożeniem nie otrzymania zapłaty za fakturę  z powodu niepewnej sytuacji gospodarczej w Europie i dużych wahań kursów walut w stosunku do złotówki. Rozwiązaniem dla tego wyzwania jest finansowanie faktur w walucie, w której zostały wystawione, dzięki czemu unikamy ryzyka braku zapłaty za fakturę przez odbiorcę oraz unikamy ryzyka wahań kursowych. Dzięki naszej obecności na rynkach Unii Europejskiej, jesteśmy także w stanie zaproponować obsługę polskich eksporterów przez rozpoznawaną i uznaną na całym świecie markę, co ma ogromne znaczenie w utrzymaniu właściwych relacji z ich kontrahentami oraz na terminowość spłat – mówi Paweł Kacprzak, członek zarządu BNP Paribas Faktoring.

Jak podaje GUS, na koniec III kw. 2023 r. wartość eksportowanych towarów i usług z Polski osiągnęła rekordową wartość ponad 430,5 mld euro. Jest to wzrost aż o 52% w porównaniu do 2019 r. Największy udział w eksporcie miały Niemcy, Czechy oraz Francja. Polska wyprzedziła także francuskie firmy pod względem skali wymiany handlowej z Niemcami, pomimo że te dwa kraje Starego Kontynentu posługują się wspólną walutą.

Ok. 20% procent rynku faktoringu w Polsce, a 25% naszego biznesu to faktoring zagraniczny. W BNP Paribas Faktoring z powodzeniem obsługujemy przedsiębiorstwa oczekujące od nas odpowiedzi na wiele wyzwań biznesowych. Dzięki współpracy z aż trzema firmami ubezpieczeniowymi, jesteśmy w stanie skuteczniej uzyskać limit przejęcia ryzyka na danego kontrahenta zagranicznego – dodaje Paweł Kacprzak.

Uwzględniając niekorzystną sytuację niemieckiej gospodarki, polscy przedsiębiorcy decydują się poszukiwać nowych rynków zbytu. Faktoring sprawia, że eksporterzy mogą poprawić płynność finansową i konkurencyjność oraz zapobiec zatorom płatniczym. Wszystko dzięki przeniesieniu na firmę faktoringową ryzyka braku zapłaty oraz monitowania odbiorcy. Alternatywą są kosztowne procedury weryfikacji nowych kontrahentów, ubezpieczenia transakcji oraz niekorzystne kredytowanie, które mogą ostudzić zapał do ekspansji na nowe rynki. Faktoring eksportowy to wygodne rozwiązanie, które usprawnia rozliczenia z zagranicznymi klientami. Korzystać mogą z niego zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i średnie oraz małe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.