Faktoring eksportowy – usługa finansowania za granicą dla polskich firm
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Wiarygodność kontrahenta zagranicznego, odroczone terminy płatności w eksporcie oraz ryzyko różnic kursowych – z takimi wyzwaniami mierzą się polscy producenci i dostawcy usług w handlu międzynarodowym. Usługa finansowania faktur z powodzeniem pomoże zarządzać ryzykiem w transakcjach eksportowych – istotny jest jednak wybór firmy faktoringowej z odpowiednim zapleczem operacyjnym.
Taki partner faktoringowy jest w stanie za pomocą numeru identyfikacji podatkowej danego kontrahenta zweryfikować potencjalnego kontrahenta oraz ustalić jego zdolność do regulowania zobowiązań. W przypadku sprzedaży z odroczonym terminem płatności, to firma faktoringowa przejmuje ryzyko niewypłacalności takiego podmiotu. Biorąc pod uwagę wahania kursów walut w relacji do złotego, wartością usługi faktoringu eksportowego jest także fakt, że należność jest wypłacana na konto klienta w czasie do dwóch godzin, a więc po kursie z dnia wystawienia faktury.
Polskie firmy mierzą się przede wszystkim z zagrożeniem nie otrzymania zapłaty za fakturę z powodu niepewnej sytuacji gospodarczej w Europie i dużych wahań kursów walut w stosunku do złotówki. Rozwiązaniem dla tego wyzwania jest finansowanie faktur w walucie, w której zostały wystawione, dzięki czemu unikamy ryzyka braku zapłaty za fakturę przez odbiorcę oraz unikamy ryzyka wahań kursowych. Dzięki naszej obecności na rynkach Unii Europejskiej, jesteśmy także w stanie zaproponować obsługę polskich eksporterów przez rozpoznawaną i uznaną na całym świecie markę, co ma ogromne znaczenie w utrzymaniu właściwych relacji z ich kontrahentami oraz na terminowość spłat – mówi Paweł Kacprzak, członek zarządu BNP Paribas Faktoring.
Jak podaje GUS, na koniec III kw. 2023 r. wartość eksportowanych towarów i usług z Polski osiągnęła rekordową wartość ponad 430,5 mld euro. Jest to wzrost aż o 52% w porównaniu do 2019 r. Największy udział w eksporcie miały Niemcy, Czechy oraz Francja. Polska wyprzedziła także francuskie firmy pod względem skali wymiany handlowej z Niemcami, pomimo że te dwa kraje Starego Kontynentu posługują się wspólną walutą.
Ok. 20% procent rynku faktoringu w Polsce, a 25% naszego biznesu to faktoring zagraniczny. W BNP Paribas Faktoring z powodzeniem obsługujemy przedsiębiorstwa oczekujące od nas odpowiedzi na wiele wyzwań biznesowych. Dzięki współpracy z aż trzema firmami ubezpieczeniowymi, jesteśmy w stanie skuteczniej uzyskać limit przejęcia ryzyka na danego kontrahenta zagranicznego – dodaje Paweł Kacprzak.
Uwzględniając niekorzystną sytuację niemieckiej gospodarki, polscy przedsiębiorcy decydują się poszukiwać nowych rynków zbytu. Faktoring sprawia, że eksporterzy mogą poprawić płynność finansową i konkurencyjność oraz zapobiec zatorom płatniczym. Wszystko dzięki przeniesieniu na firmę faktoringową ryzyka braku zapłaty oraz monitowania odbiorcy. Alternatywą są kosztowne procedury weryfikacji nowych kontrahentów, ubezpieczenia transakcji oraz niekorzystne kredytowanie, które mogą ostudzić zapał do ekspansji na nowe rynki. Faktoring eksportowy to wygodne rozwiązanie, które usprawnia rozliczenia z zagranicznymi klientami. Korzystać mogą z niego zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i średnie oraz małe.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.