Komunikaty PR

Jak wziąć w leasing auto używane?

2022-08-11  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Auta używane zawsze cieszyły się zainteresowaniem kierowców. Atrakcyjną opcją dla tych, którzy chcieliby kupić auto do firmy, a jednocześnie nie naruszać tak potrzebnych w okresie rosnącej inflacji wypracowanych zysków, jest leasing. Jak skorzystać z tego finansowania przy zakupie pojazdu z drugiej ręki? Wyjaśnia ekspert Santander Consumer Multirent.

Na zwiększenie zainteresowania Polaków samochodami używanymi początkowo wpłynęła pandemia COVID-19, podczas której dostępność nowych pojazdów została mocno ograniczona m.in. przez wstrzymane produkcje. Obecnie sytuacja epidemiologiczna się poprawiła, jednak na auta z salonu nadal trzeba długo czekać z powodu kryzysu na rynku półprzewodników. Zyskują na tym auta używane, które mimo wzrostu ich cen nadal można nabyć w korzystny dla portfela sposób np. za pomocą leasingu.

Jak wygląda leasing auta używanego?

Zasady leasingu auta używanego oraz nowego są bardzo podobne. Różnica dotyczy głównie wieku pojazdu oraz jego przebiegu w momencie podpisywania umowy.

- W Santander Consumer Multirent okres ten wynosi 5 lat, a przebieg nie może przekraczać 300 000 km – komentuje Paweł Śnigurski z Santander Consumer Multirent. - Ograniczenia te są spowodowane potrzebą minimalizowania liczby awarii pojazdu, które są istotne zarówno w sytuacji, gdy klient zdecyduje się wykupić auto na koniec zobowiązania, jak i w przypadku, kiedy leasingobiorca tego nie zrobi i leasingodawca będzie musiał je sprzedać.

Przedsiębiorca może zdecydować się na zakup auta używanego z Polski lub sprowadzanego zza granicy. W tym drugim przypadku będzie wiązało się to jednak z większą ilością formalności, m.in. koniecznością przedłożenia dowodu zapłacenia akcyzy i pełnego ciągu dokumentów zakupu, od faktury transgranicznej importera pojazdu do Polski do obecnego zbywcy. Należy też przy tym pamiętać, że leasing samochodu używanego zza granicy nie jest dostępny u każdego leasingodawcy.

Jeśli chcemy leasingować auto używane z Polski, to w zależności od naszych preferencji finansowania do dyspozycji mamy procedurę standardową lub uproszczoną. W wariancie procedury uproszczonej potrzebujemy jedynie opisu przedmiotu leasingu i wypełnienia wniosku. Istotnym elementem jest także podmiot, od którego chcemy pozyskać samochód. Jeżeli wybieramy pojazd od tzw. zbywcy profesjonalisty cały proces skrócony jest do minimum. Natomiast w innych przypadkach  wymagane są dodatkowe formalności takie jak:

  • przedstawienie pełnego ciągu dokumentów zakupu od właściciela w dowodzie rejestracyjnym do obecnego zbywcy,
  • dowód rejestracyjny poprzedniego właściciela i karta pojazdu dla aut zarejestrowanych w Polsce,
  • notatka z oględzin pojazdu zawierająca oświadczenie sprzedającego o braku wad prawnych i fizycznych w przypadku zakupywania auta od zbywcy nieprofesjonalisty.

 

Leasing samochodu używanego nawet po zmianach spowodowanych Polskim Ładem pozostaje bardzo wygodną formą finansowania dzięki możliwości rozłożenia kosztów w czasie, a co za tym idzie nieobciążania firmy jednorazowym, dużym wydatkiem.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Santander Consumer Multirent jest częścią hiszpańskiej Grupy Santander. Na polskim rynku działa od 2007 roku. Firma specjalizuje się w leasingu operacyjnym pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Podstawowym założeniem produktów leasingowych Santander Consumer Multirent jest dostępność dla małych, średnich jak i mikroprzedsiębiorstw, a także dla dużych klientów korporacyjnych. Santander Consumer Multirent współpracuje z importerami takich marek samochodowych jak Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Tesla, Dodge&RAM a także z markami motocyklowymi: Yamaha, Suzuki, KTM, Triumph, Husqvarna. Produkty leasingowe są dystrybuowane poprzez sieć dealerów samochodowych wszystkich marek, które współpracują z Santander Consumer Bankiem i z Santander Consumer Multirent, a także poprzez partnerów i pośredników oraz Doradców Mobilnych. W ramach Santander Consumer Multirent działa AutoSalon, platforma internetowa pozwalająca przedsiębiorcom na wybranie pojazdu i jego finansowania online.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe
2024-07-04 | 17:30

73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań

Działania eko stają się coraz ważniejsze dla Polaków, a firmy stoją w coraz większym stopniu przed wyzwaniem związanym z raportowaniem niefinansowym (ESG),
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.