Jak wziąć w leasing auto używane?
Auta używane zawsze cieszyły się zainteresowaniem kierowców. Atrakcyjną opcją dla tych, którzy chcieliby kupić auto do firmy, a jednocześnie nie naruszać tak potrzebnych w okresie rosnącej inflacji wypracowanych zysków, jest leasing. Jak skorzystać z tego finansowania przy zakupie pojazdu z drugiej ręki? Wyjaśnia ekspert Santander Consumer Multirent.
Na zwiększenie zainteresowania Polaków samochodami używanymi początkowo wpłynęła pandemia COVID-19, podczas której dostępność nowych pojazdów została mocno ograniczona m.in. przez wstrzymane produkcje. Obecnie sytuacja epidemiologiczna się poprawiła, jednak na auta z salonu nadal trzeba długo czekać z powodu kryzysu na rynku półprzewodników. Zyskują na tym auta używane, które mimo wzrostu ich cen nadal można nabyć w korzystny dla portfela sposób np. za pomocą leasingu.
Jak wygląda leasing auta używanego?
Zasady leasingu auta używanego oraz nowego są bardzo podobne. Różnica dotyczy głównie wieku pojazdu oraz jego przebiegu w momencie podpisywania umowy.
- W Santander Consumer Multirent okres ten wynosi 5 lat, a przebieg nie może przekraczać 300 000 km – komentuje Paweł Śnigurski z Santander Consumer Multirent. - Ograniczenia te są spowodowane potrzebą minimalizowania liczby awarii pojazdu, które są istotne zarówno w sytuacji, gdy klient zdecyduje się wykupić auto na koniec zobowiązania, jak i w przypadku, kiedy leasingobiorca tego nie zrobi i leasingodawca będzie musiał je sprzedać.
Przedsiębiorca może zdecydować się na zakup auta używanego z Polski lub sprowadzanego zza granicy. W tym drugim przypadku będzie wiązało się to jednak z większą ilością formalności, m.in. koniecznością przedłożenia dowodu zapłacenia akcyzy i pełnego ciągu dokumentów zakupu, od faktury transgranicznej importera pojazdu do Polski do obecnego zbywcy. Należy też przy tym pamiętać, że leasing samochodu używanego zza granicy nie jest dostępny u każdego leasingodawcy.
Jeśli chcemy leasingować auto używane z Polski, to w zależności od naszych preferencji finansowania do dyspozycji mamy procedurę standardową lub uproszczoną. W wariancie procedury uproszczonej potrzebujemy jedynie opisu przedmiotu leasingu i wypełnienia wniosku. Istotnym elementem jest także podmiot, od którego chcemy pozyskać samochód. Jeżeli wybieramy pojazd od tzw. zbywcy profesjonalisty cały proces skrócony jest do minimum. Natomiast w innych przypadkach wymagane są dodatkowe formalności takie jak:
- przedstawienie pełnego ciągu dokumentów zakupu od właściciela w dowodzie rejestracyjnym do obecnego zbywcy,
- dowód rejestracyjny poprzedniego właściciela i karta pojazdu dla aut zarejestrowanych w Polsce,
- notatka z oględzin pojazdu zawierająca oświadczenie sprzedającego o braku wad prawnych i fizycznych w przypadku zakupywania auta od zbywcy nieprofesjonalisty.
Leasing samochodu używanego nawet po zmianach spowodowanych Polskim Ładem pozostaje bardzo wygodną formą finansowania dzięki możliwości rozłożenia kosztów w czasie, a co za tym idzie nieobciążania firmy jednorazowym, dużym wydatkiem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Santander Consumer Multirent jest częścią hiszpańskiej Grupy Santander. Na polskim rynku działa od 2007 roku. Firma specjalizuje się w leasingu operacyjnym pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Podstawowym założeniem produktów leasingowych Santander Consumer Multirent jest dostępność dla małych, średnich jak i mikroprzedsiębiorstw, a także dla dużych klientów korporacyjnych. Santander Consumer Multirent współpracuje z importerami takich marek samochodowych jak Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Tesla, Dodge&RAM a także z markami motocyklowymi: Yamaha, Suzuki, KTM, Triumph, Husqvarna. Produkty leasingowe są dystrybuowane poprzez sieć dealerów samochodowych wszystkich marek, które współpracują z Santander Consumer Bankiem i z Santander Consumer Multirent, a także poprzez partnerów i pośredników oraz Doradców Mobilnych. W ramach Santander Consumer Multirent działa AutoSalon, platforma internetowa pozwalająca przedsiębiorcom na wybranie pojazdu i jego finansowania online.
Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.