Jak wziąć w leasing auto używane?
Auta używane zawsze cieszyły się zainteresowaniem kierowców. Atrakcyjną opcją dla tych, którzy chcieliby kupić auto do firmy, a jednocześnie nie naruszać tak potrzebnych w okresie rosnącej inflacji wypracowanych zysków, jest leasing. Jak skorzystać z tego finansowania przy zakupie pojazdu z drugiej ręki? Wyjaśnia ekspert Santander Consumer Multirent.
Na zwiększenie zainteresowania Polaków samochodami używanymi początkowo wpłynęła pandemia COVID-19, podczas której dostępność nowych pojazdów została mocno ograniczona m.in. przez wstrzymane produkcje. Obecnie sytuacja epidemiologiczna się poprawiła, jednak na auta z salonu nadal trzeba długo czekać z powodu kryzysu na rynku półprzewodników. Zyskują na tym auta używane, które mimo wzrostu ich cen nadal można nabyć w korzystny dla portfela sposób np. za pomocą leasingu.
Jak wygląda leasing auta używanego?
Zasady leasingu auta używanego oraz nowego są bardzo podobne. Różnica dotyczy głównie wieku pojazdu oraz jego przebiegu w momencie podpisywania umowy.
- W Santander Consumer Multirent okres ten wynosi 5 lat, a przebieg nie może przekraczać 300 000 km – komentuje Paweł Śnigurski z Santander Consumer Multirent. - Ograniczenia te są spowodowane potrzebą minimalizowania liczby awarii pojazdu, które są istotne zarówno w sytuacji, gdy klient zdecyduje się wykupić auto na koniec zobowiązania, jak i w przypadku, kiedy leasingobiorca tego nie zrobi i leasingodawca będzie musiał je sprzedać.
Przedsiębiorca może zdecydować się na zakup auta używanego z Polski lub sprowadzanego zza granicy. W tym drugim przypadku będzie wiązało się to jednak z większą ilością formalności, m.in. koniecznością przedłożenia dowodu zapłacenia akcyzy i pełnego ciągu dokumentów zakupu, od faktury transgranicznej importera pojazdu do Polski do obecnego zbywcy. Należy też przy tym pamiętać, że leasing samochodu używanego zza granicy nie jest dostępny u każdego leasingodawcy.
Jeśli chcemy leasingować auto używane z Polski, to w zależności od naszych preferencji finansowania do dyspozycji mamy procedurę standardową lub uproszczoną. W wariancie procedury uproszczonej potrzebujemy jedynie opisu przedmiotu leasingu i wypełnienia wniosku. Istotnym elementem jest także podmiot, od którego chcemy pozyskać samochód. Jeżeli wybieramy pojazd od tzw. zbywcy profesjonalisty cały proces skrócony jest do minimum. Natomiast w innych przypadkach wymagane są dodatkowe formalności takie jak:
- przedstawienie pełnego ciągu dokumentów zakupu od właściciela w dowodzie rejestracyjnym do obecnego zbywcy,
- dowód rejestracyjny poprzedniego właściciela i karta pojazdu dla aut zarejestrowanych w Polsce,
- notatka z oględzin pojazdu zawierająca oświadczenie sprzedającego o braku wad prawnych i fizycznych w przypadku zakupywania auta od zbywcy nieprofesjonalisty.
Leasing samochodu używanego nawet po zmianach spowodowanych Polskim Ładem pozostaje bardzo wygodną formą finansowania dzięki możliwości rozłożenia kosztów w czasie, a co za tym idzie nieobciążania firmy jednorazowym, dużym wydatkiem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Santander Consumer Multirent jest częścią hiszpańskiej Grupy Santander. Na polskim rynku działa od 2007 roku. Firma specjalizuje się w leasingu operacyjnym pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Podstawowym założeniem produktów leasingowych Santander Consumer Multirent jest dostępność dla małych, średnich jak i mikroprzedsiębiorstw, a także dla dużych klientów korporacyjnych. Santander Consumer Multirent współpracuje z importerami takich marek samochodowych jak Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Tesla, Dodge&RAM a także z markami motocyklowymi: Yamaha, Suzuki, KTM, Triumph, Husqvarna. Produkty leasingowe są dystrybuowane poprzez sieć dealerów samochodowych wszystkich marek, które współpracują z Santander Consumer Bankiem i z Santander Consumer Multirent, a także poprzez partnerów i pośredników oraz Doradców Mobilnych. W ramach Santander Consumer Multirent działa AutoSalon, platforma internetowa pozwalająca przedsiębiorcom na wybranie pojazdu i jego finansowania online.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.