Komunikaty PR

„Masz to jak w banku” traci na znaczeniu. Procedury niemal pogrążyły dewelopera

2024-03-13  |  17:00
Biuro prasowe

Zdjęcie ilustracyjne. Źródło: oLIVE media

Wyrażenie „masz to jak w banku” powoli odchodzi do lamusa. Wrocławski deweloper, który starał się o pozyskanie funduszy na zakup działki pod kolejne inwestycje, stanął w obliczu kryzysu. Termin dotrzymania warunków zakupowych zbliżał się nieubłaganie, a formalnościom związanym z finansowaniem z banku nie było widać końca. Kluczowa dla dewelopera inwestycja, przez biurokrację i opieszałość stanęła pod znakiem zapytania.

- Deweloper starał się o finansowanie w kilku bankach, ale mimo przedstawienia niezbędnej dokumentacji i pozytywnej historii finansowej, procedury się przeciągały. Przez ponad cztery miesiące nie mógł doczekać się na decyzję. W efekcie pojawiło się ryzyko, że działka, którą chciał kupić pod kluczową inwestycję, przepadnie — relacjonuje Paweł Świt, broker z Poznania, do którego deweloper zwrócił się o pomoc w zdobyciu niezbędnych funduszy. Chodziło o 10 mln zł, które trzeba było pozyskać w… 6 dni.

„Mission Impossible” dla brokera. Zdobyć 10 mln w 6 dni

- Taki był termin na dotrzymanie warunków zakupowych nowej działki. Szukaliśmy alternatywnych źródeł finansowania — relacjonuje Paweł Świt. Broker skontaktował się z IBI Polska Secured Funding, polską spółką wchodzącą w skład izraelskiej grupy IBI Investment House. Firma wydała pozytywną decyzję o finansowaniu już w ciągu 24 godzin, a ustalenie wszystkich warunków transakcji zajęło 3 dni robocze. Dwa dni później umowa była już podpisana, a planowany zakup działki – znajdującej się w centrum Wrocławia – mógł dojść do skutku.

IBI Polska Secured Funding specjalizuje się w pożyczkach zabezpieczonych hipoteką na nieruchomości. W przypadku wspomnianej transakcji rolę tę spełni 55 mieszkań w nowej inwestycji deweloperskiej, a źródłem spłaty będzie ich sprzedaż. Jak czytamy na stronie internetowej firmy, udziela ona finansowania na okres maksymalnie 2 lat — co wskazuje, że lokale trafią na rynek najpóźniej do końca przyszłego roku.

IBI Polska. Pozabankowe finansowanie na wielką skalę

IBI Polska ogłosiła niedawno współpracę z Landeskrone Group, której prezesem jest książę Jan Lubomirski. Na dokończenie inwestycji w centrum Krakowa firma wyłożyła 23,5 mln zł. To najwyższe jednostkowe finansowanie, którego do tej pory udzieliła spółka. Przez 3 lata działalności w Polsce skorzystało z niego już 100 podmiotów, a łączna kwota to ponad 300 mln zł. - Naszym celem jest przebicie poziomu miliarda złotych w ciągu 3-4 lat i bycie pierwszą alternatywą dla banków w Polsce – mówi Itsik Cohen, prezes IBI Polska Secured Funding.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty
Finanse Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem
2025-06-05 | 11:20

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

Kiedy myślisz o wejściu w świat kryptowalut, Kanada może nie być pierwszym kierunkiem, który przychodzi Ci do głowy. A szkoda – bo to jeden z najbardziej
Finanse BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.