Komunikaty PR

Mocny złoty wyzwaniem dla polskich eksporterów

2024-12-12  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Ożywienie na krajowym rynku w połączeniu ze spowolnieniem gospodarek strefy euro i umacniającym się złotym stanowi wyzwanie dla polskich eksporterów, rozliczających faktury w europejskiej walucie. Przedsiębiorcy muszą dostosować się do zmiennych kursów walut oraz fluktuacji w płynności finansowej. W tym celu naturalne jest poszukiwanie rozwiązań, które pozwolą im zachować stabilność finansową i chronić marże, szczególnie przy odroczonych terminach płatności, będących codziennością w międzynarodowym handlu.

Ryzyko związane z transakcjami eksportowymi obejmuje nie tylko utratę marży na skutek niekorzystnych zmian kursów, ale także opóźnienia w płatnościach i związane z tym wyzwania płynnościowe. W sytuacji rosnącej inflacji i zmienności na rynkach finansowych, firmy coraz częściej muszą mierzyć się w wydłużaniem  terminów płatności przez kontrahentów z krajów strefy euro, którzy sami odczuwają presję ekonomiczną w swoich gospodarkach. Takie warunki sprawiają, że polscy eksporterzy muszą szukać rozwiązań finansowych, które pozwolą im zminimalizować ryzyko i zapewnić stabilny przepływ gotówki.

Ryzyka są istotne – od opóźnień w płatnościach, po utratę marży przy transakcjach o odroczonych terminach płatności. Rozwiązaniem jest finansowanie faktur w walucie, w której zostały wystawione, co także obniża koszt tej usługi do ok. 0,5-1% wartości transakcji. BNP Paribas Faktoring jest największym faktorem strefy euro – jesteśmy obecni na 14 rynkach Unii Europejskiej, na których to możemy zaproponować obsługę polskich eksporterów. Ponadto, BNP Paribas jest marką znaną globalnie,  co ma znaczenie w nawiązaniu i utrzymaniu właściwych relacji z ich kontrahentami. Dzięki współpracy z aż trzema firmami ubezpieczeniowymi, możemy skuteczniej uzyskać limit przejęcia ryzyka dla danego kontrahenta zagranicznego – mówi Mariusz Łukasiewicz, prezes zarządu BNP Paribas Faktoring.   

Spowolnienie gospodarcze w strefie euro ma swoje korzenie nie tylko w czynnikach ekonomicznych, ale również geopolitycznych. Konflikt zbrojny na Ukrainie, kryzys energetyczny oraz zmiany regulacyjne związane z Zielonym Ładem, który wymusza transformację energetyczną, wpływają na gospodarki krajów zachodnioeuropejskich. W związku z tym wiele firm w Europie stoi przed wyzwaniem dostosowania swoich strategii finansowych i biznesowych do rosnących kosztów energii, surowców oraz transportu. Taka sytuacja może powodować, że zagraniczni kontrahenci będą coraz bardziej ostrożni w realizacji płatności na czas, co może bezpośrednio wpłynąć na sytuację finansową polskich eksporterów.

Faktoring nie tylko wspiera płynność finansową, ale również znacząco wpływa na poprawę cash flow przedsiębiorstwa. Dzięki szybkiej zamianie faktur na gotówkę, firmy mogą elastyczniej reagować na zmieniające się potrzeby rynku. W kontekście polskiego sektora eksportowego, który wciąż rośnie, szczególnie w obszarach takich jak przemysł spożywczy, meblarski czy produkcja maszyn, zapewnienie stałego dostępu do kapitału obrotowego staje się kluczowe. Faktoring stanowi więc istotne wsparcie dla firm, które chcą zwiększać swoje moce produkcyjne i zdobywać nowe rynki zagraniczne, nie rezygnując jednocześnie z finansowej stabilności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.