Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek
Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie. Polska mierzy się dziś z jednym z największych deficytów mieszkań w regionie, szacowanym na blisko 1,5 mln lokali. Ceny nieruchomości galopują – według Eurostatu w 2024 roku wzrosły aż o 15%. Tymczasem MyCabin oferuje szybszą i wygodniejszą alternatywę dla tradycyjnego budownictwa.
Firma obserwuje stale rosnące zainteresowanie kompaktowymi, energooszczędnymi domami jednorodzinnymi. Coraz więcej klientów decyduje się na przeprowadzkę na przedmieścia lub do mniejszych miejscowości, gdzie trwałe, szybkie w montażu, przyjazne środowisku mieszkania sprawdzają się szczególnie dobrze. Ponadto MyCabin notuje wzrost zainteresowania ze strony osób rozważających zakup domów modułowych pod obiekty wakacyjne lub najem krótkoterminowy za pośrednictwem serwisów takich jak Airbnb czy Booking. Połączenie nowoczesnego projektu, wydajnej produkcji i błyskawicznego montażu sprawia, że domy MyCabin świetnie nadają się zarówno do użytku prywatnego, jak i pod wynajem.
– W Polsce od lat brakuje kilku milionów mieszkań – to sytuacja, która wciąż wywiera presję zarówno na nabywców, jak i władze. Materiały budowlane i robocizna są drogie, proces budowy długi, a formalności uciążliwe. Dostrzegliśmy więc szansę, by wejść na rynek z gotowym produktem o stałej wartości – w pełni wykończonym domem realizowanym w jasno określonej cenie i terminie. Dzięki normalizacji i optymalizacji procesu produkcji domy MyCabin doskonale odpowiadają na obecne potrzeby rynkowe – jako obiekty zarówno całoroczne, jak i wakacyjne. Uważam, że budownictwo prefabrykowane stanie się światowym standardem – mówi Ģirts Draugs, założyciel i dyrektor generalny MyCabin.
Wzorem innych rynków eksportowych MyCabin zainwestował w rozwój struktur także w Polsce. Firma otworzyła już dom pokazowy „Milla 40” w Emowie (zaledwie 15-20 minut jazdy od centrum Warszawy), gdzie potencjalni klienci mogą na własne oczy przekonać się o jakości jej rozwiązań i zrównoważonym podejściu MyCabin do budownictwa. Ponadto na miejscu powstał specjalny zespół sprzedaży i obsługi klienta. To część rozwijającego się systemu MyCabin, który obejmuje regionalne oddziały i logistykę, zapewniając klientom wszechstronne wsparcie: od wyboru i personalizacji modelu po dostawę i montaż na działce.
Wszystkie domy MyCabin są w całości montowane w zakładzie produkcyjnym firmy na Łotwie. Wydajny proces produkcji znacząco ogranicza zarówno czas realizacji, jak i ilość odpadów materiałowych. Dom MyCabin można postawić na działce nawet w ciągu jednego dnia, co istotnie zmniejsza ryzyko i zaangażowanie po stronie klienta w porównaniu z tradycyjną budową.
Prefabrykacja domów pozwala ograniczyć marnowanie materiałów aż o 60-70% w porównaniu z tradycyjną budową, gdzie odpady czy nadwyżki materiałów są codziennością. Jest to możliwe dzięki precyzyjnemu projektowi, minimalizacji nadwyżek już na wczesnym etapie i dokładnemu wykonaniu, które eliminuje potrzebę wprowadzania poprawek na miejscu.
Domy MyCabin zużywają też nawet o 30-50% mniej energii niż tradycyjne domy o podobnym metrażu. To zasługa solidnej izolacji, wysokiej jakości stolarki, dopasowanych systemów grzewczych oraz projektowania z myślą o przeznaczeniu i lokalizacji budynku.
Aby zapewnić trwałość konstrukcji, firma oferuje również coroczne przeglądy techniczne i usługi serwisowe, wspierając klientów także po odbiorze gotowego domu.
– Polscy klienci mają dość niepewności w tym segmencie, dlatego stała, przejrzysta cena i dom gotowy w dwa-cztery miesiące to atuty, które wyróżniają naszą ofertę na rynku. Zaufanie wzmacnia także znakomita reputacja Łotwy w branży budownictwa drewnianego. Odwiedzający dom pokazowy zwracają uwagę na wysoki standard wykonania – wielu podkreśla, że na polskim rynku brakowało producenta łączącego tak wysoką jakość z wygodą – mówi Szymon Dąbrowski, przedstawiciel MyCabin w Polsce.
Dni otwarte
Chcąc zaprezentować koncepcję MyCabin odbiorcom w Polsce, firma organizuje dni otwarte w domu pokazowym w Emowie (ul. Jasna 18, 05-462 Emów) w dniach 26 lipca oraz 9, 23 i 30 sierpnia w godzinach od 11:00 do 15:00. W tym czasie goście będą mieli okazję zwiedzić pierwszy dostępny dom pokazowy MyCabin w Polsce, poznać dodatkowe modele i warianty wymiarowe, a także skonsultować się z zespołem sprzedaży w sprawie m.in. wyboru i personalizacji modelu, montażu czy opcji dostawy. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Osoby, które nie mogą uczestniczyć w dniach otwartych, mogą zarezerwować z wyprzedzeniem wizytę indywidualną. Więcej informacji oraz formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie: www.mycabinpolska.pl.
W tym roku MyCabin sprzedał na terenie Europy już ponad 50 domów, co świadczy o dużym zainteresowaniu i satysfakcji klientów. W 2024 roku firma otworzyła domy pokazowe i biura sprzedaży w Estonii i na Litwie, a tego lata odbyły się kolejne otwarcia – w Niemczech oraz Polsce.
O MyCabin
MyCabin to producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych z Łotwy. Firma posiada zakłady produkcyjne w Jełgawie i Chicago oraz oferuje najwygodniejsze rozwiązania mieszkaniowe klientom w Europie i Ameryce Północnej. MyCabin specjalizuje się w produkcji trwałych domów modułowych w kontrolowanych warunkach fabrycznych, zapewniając precyzję wykonania i wysoką wydajność. Firma rozwija sieć oddziałów regionalnych w całej Europie, tworząc w poszczególnych regionach lokalny zespół sprzedażowy i obsługi klienta oraz dom pokazowy. Obecnie przedstawiciele MyCabin znajdują się w Estonii, na Litwie, w Niemczech i w Polsce. Firma dąży do tego, by domy modułowe stały się światowym standardem – dlatego oferuje zrównoważone mieszkania wysokiej jakości, które sprawdzają się niezależnie od stylu życia, lokalizacji i warunków klimatycznych. Domy MyCabin zdobyły międzynarodowe uznanie, a na ich temat pisały m.in. Business Insider, portale architektoniczne DWELL i Designboom oraz magazyn wnętrzarski „House Beautiful”.
Kontakt dla mediów:
Matylda Setlak
PR Director, Agencja PR All 4 Comms
m. +48 (0) 788 252 651
m. +44 (0) 7737 1 63 194
e. matylda@all4comms.com
www.all4comms.com
Źródło informacji: All 4 Comms

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.