Komunikaty PR

Potęga sprzedaży na portalach społecznościowych – social selling

2021-01-20  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl

Social selling polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych do prowadzenia działalności sprzedażowej czyli udostępnianiu produktów on-line swoim klientom bez konieczności zakładania sklepu e-commerce.  

Sprzedaż przez social media prowadzona jest z wykorzystaniem narzędzi, które dostarcza sama platforma, np. Facebook, Instagram czy Pinterest.  Media społecznościowe dostarczają nie tylko szerokie grono odbiorców ale przy odpowiedniej jakości produktu – popularność.  

Na całym świecie ponad 30 % internautów informuje, że śledzą oni swoje ulubione/pożądane marki w mediach społecznościowych i prawie tyle samo twierdzi, że czerpie korzyści z sieci społecznościowych w celu poszukiwania usług i produktów. Statystyki pokazują, że o ile samo planowanie zakupów jest wygodne to finalizacja zakupów w sieci jest znacznie mniejsza. W rzeczywistości tylko 10% użytkowników Internetu powiedziało, że byliby w stanie kupić produkt bezpośrednio poprzez taki portal korzystając z przycisku „kup”. Dlaczego? Jednym z najczęściej wskazywanych powodów jest brak wirtualnego koszyka, jasnych zasad współpracy (zwroty, rękojmie) oraz brak możliwości zakupu na raty.  

Sprzedaż poprzez media społecznościowe doczekała się regulacji i zostały wprowadzone zmiany. Najważniejsze z nich dotyczą: reklamacji i rękojmi, prawa do zwrotu towarów bez podania przyczyny, czyli odstąpienia od umowy oraz zakazu stosowania klauzul niedozwolonych także w stosunku do przedsiębiorców. Biorąc pod uwagę fakt, że na Facebooku czy Instagramie można sprzedawać na różne sposoby, zmiany te dotyczą także każdej firmy, czy osoby, która to robi.  

Na bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania social selling musiał zaczekać ale i tu pojawiło się nowe narzędzie ułatwiające internetową sprzedaż. Raty kojarzone są głównie z punktami stacjonarnymi lub witrynami e-commerce. Nic bardziej mylnego. Całkiem niedawno polski fintech dodał w swojej ofercie wtyczkę o nazwie LoanByLink – proste raty. Do kogo skierowana jest nowoczesna płatność? Raty nie tylko dla e-commerce i sklepów stacjonarnych ale również raty w mediach społecznościowych, raty dla WWW bez funkcji sklepu i generator linku ratalnego. Ty wybierasz gdzie sprzedajesz.  Co oznacza to dla przedsiębiorców? Prostą integrację w serwisie partnera. W dodatku bezpłatną. Będąc partnerem wybierasz interesującą Cię formę płatności. Decydując się na sprzedaż w mediach społecznościowych wystarczy, że pobierzesz link z panelu partnera i udostępnisz na twojej aukcji „kup z LoanByLink”. Możesz go (link) też wysłać dowolnym komunikatorem. Klient dostaje pożyczkę lub opłaca zamówienie szybkim przelewem, dostaje zakupiony towar, a Ty środki. Status płatności widoczny jest w Twoim panelu partnera. LoanByLink nie pobiera opłat w ramach integracji i sprzedaży. Będziesz tam, gdzie Twoi klienci.  

To narzędzie realnie wpłynie na przekształcenie zainteresowania produktem w rzeczywisty zakup.  

Sprzedaż przestała być jednorazowym aktem zaufania a stała się procesem, w którym kluczowe jest zbudowanie trwałej relacji z konsumentem. Zabezpieczając transakcję odpowiednimi narzędziami możemy liczyć nie tylko na zaufanie naszych klientów ale też pozytywną opinię.   
 
Autor: Małgorzata Szulik, Project Manager w Provema  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Provema Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.