Komunikaty PR

Rekordowy rok dla BlaBlaCar: przychody na poziomie 253 milionów euro

2024-04-08  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

BlaBlaCar odnotowało rekordowe przychody rzędu 253 milionów euro i osiągnięcie rentowności w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Dodatkowo firma poinformowała o zabezpieczeniu linii kredytowej w wysokości 100 milionów euro. Dzięki realizacji obranej strategii platforma przyczyniła się także do zmniejszenia śladu węglowego o 2 miliony ton CO2 w 2023 roku.

Pozyskane finansowanie pozwoli platformie umocnić pozycję rynkową w dziedzinie współdzielonej mobilności. Strategicznym celem firmy jest rozwój sprawdzonego modelu łączenia różnych środków współdzielonego transportu.

- Tak znaczące finansowanie pozwoli nam kontynuować realizację ambitnej strategii wzrostu i dokonywać kolejnych fuzji i przejęć. W połączeniu z ciągłymi innowacjami to narzędzie, które szczególnie pomaga nam w dążeniu do pozycji lidera rynku - powiedział Nicolas Brusson, współzałożyciel i CEO BlaBlaCar.

Model działania oparty o fuzje i przejęcia został już z powodzeniem wdrożony we Francji. Dzięki przejęciu Ouibus w 2019 r. BlaBlaCar utworzyło sieć autobusową obejmującą swoim zasięgiem całą Europę Zachodnią. Równolegle, w Europie Wschodniej i Brazylii przejęcie Busfor oraz rozwój własnej platformy autobusowej umożliwiły BlaBlaCar przywództwo w transformacji branży transportu autobusowego ze środowiska offline na online. Dzięki temu oferty ponad 5000 tysięcy przewoźników są dostępne na jednej platformie.

Przełomowy rok 2023: przychody wyższe o niemal 30% i osiągnięcie rentowności

BlaBlaCar odnotowało w 2023 roku 253 milionów euro przychodu - to wzrost o 29% w porównaniu z poprzednim rokiem. Po raz pierwszy firma osiągnęła rentowność przez 24 miesiące i zamknęła rok z dodatnim wynikiem EBITDA, rozpoczynając kolejną fazę wzrostu. Zabezpieczenie linii kredytowej w wysokości 100 milionów euro to następstwo rekordowych wyników platformy.

Tylko w ubiegłym roku aż 80 milionów pasażerów zarezerwowało przejazd autobusem lub samochodem poprzez platformę BlaBlaCar. To wzrost o 23% w stosunku do 2022 roku. Tendencja zwyżkowa jest szczególnie widoczna na rynkach wschodzących, takich jak Indie i Brazylia, które odnotowują nawet trzycyfrowe stopy wzrostu. W rezultacie Brazylia stała się krajem na mapie rynków, gdzie działa BlaBlaCar - to właśnie tam aktywność użytkowników wybierających współdzielone przejazdy była najwyższa w 2023 roku.

W Polsce społeczność BlaBlaCar liczy już niemal 6 milionów aktywnych użytkowników, a tylko w 2023 roku kierowcy zgłosili chęć zabrania ponad 4 milionów pasażerów. Najaktywniejszy kierowca w naszym kraju miał na swoim koncie aż 611 przejazdów. Ponadto użytkownicy BlaBlaCar w Polsce zadeklarowali jako cel lub miejsce startowe aż 6398 zagranicznych miejscowości, w 38 krajach.

Droga do zielonej mobilności - 2 miliony ton CO2 mniej

Ograniczając liczbę pustych miejsc w samochodach i autobusach oraz zachęcając do wspólnych podróży, tylko w ubiegłym roku BlaBlaCar pomogło zmniejszyć ślad węglowy o 2 miliony ton CO2. Nie byłoby to możliwe bez stale rosnącej społeczności użytkowników platformy. W ubiegłym roku podróżujący z BlaBlaCar połączyli się w 2,4 miliona punktów spotkań na całym świecie oraz nawiązali 104 miliony znajomości. Kierowcy korzystający z platformy zaoszczędzili w 2023 roku 513 milionów euro dzięki współdzielonym przejazdom.

- Współdzielone przejazdy to skuteczne rozwiązanie naszych obecnych i przyszłych wyzwań środowiskowych. Niezaprzeczalnym jest, że aby zmniejszyć ślad węglowy i zakorkowanie w miastach, nasze nawyki podróżowania muszą ulec zmianie. Współdzielona mobilność realnie przyczynia się do poprawy stanu środowiska i cieszy mnie fakt, że zauważają to także władze publiczne. Dofinansowanie dla kierowców we Francji czy certyfikaty oszczędności energii w Hiszpanii to przykłady działań, z których także Polska powinna czerpać - dodaje Olgierd Szyłejko, Regional General Manager CEE BlaBlaCar.

Wraz z rosnącą popularnością i zaufaniem użytkowników, BlaBlaCar konsekwentnie poszerza swoją obecność na nowe rynki, mając na uwadze strategiczny cel stworzenia kompleksowego ekosystemu transportowego, który integruje różnorodne środki komunikacji na jednej platformie.


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.