Komunikaty PR

W jakie zewnętrzne działania reklamowe warto zainwestować w 2023 roku?

2023-01-19  |  01:00
Biuro prasowe

W jaki sposób dobrać odpowiednie nośniki reklamowe w 2023 roku? Co będzie na topie i w co warto inwestować? Jedna z największych agencji reklamy zewnętrznej w Polsce – RECEVENT – przygotowała zestawienie najpopularniejszych rozwiązań reklamowych, w które warto inwestować w 2023 roku. Sprawdziła także, jak będzie się rozwijał rynek OOH w nadchodzących latach.

Niepewna sytuacja gospodarcza, z którą mają do czynienia przedsiębiorstwa na całym świecie, wpływa na wiele obszarów funkcjonowania firm. Jednak te nadal będą inwestować w reklamę. Jak wynika z najnowszych prognoz, globalne wydatki na reklamę wzrosły w 2022 roku o prawie 9 procent w porównaniu do 2021 roku[1]. Najwięcej środków finansowych na płatne działania przeznaczają firmy funkcjonujące w regionie CEE – tu prognozowany wzrost wynosi ponad 12 procent. W 2023 roku rynek ma nadal rosnąć.

Sytuacja w branży OOH

Sektor OOH na świecie sukcesywnie rośnie. W 2021 roku jego wartość była szacowana na 31 miliardów dolarów, zaś prognozowany wzrost do 2024 roku wynosi 42,8 miliarda dolarów. Najnowsze analizy wskazują, że branża zamknęła rok 2022 z wynikiem 40,2 miliarda dolarów. Na popularności zyska nie tylko rynek OOH, ale także Digital OOH.

Personalizowane reklamy kluczem do sukcesu

W 2023 roku na popularności zyska personalizacja. Reklamy będą dopasowane do odbiorców, ich preferencji konsumenckich i zachowań zakupowych, oraz precyzyjnie geolokalizowane.

 - Reklama jest skuteczna, gdy jest konsumowana przez odbiorców z własnego wyboru; ponadto gdy przyciąga uwagę przechodniów i mobilizuje ich do refleksji. Firmy w 2023 roku powinny inwestować w nietypowe nośniki, które będą spersonalizowane. Dobrze dopasowana reklama lepiej trafia w gusta odbiorców – uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Personalizacja to nie jedyny trend, który będziemy obserwować w nachodzącym roku. Dążenie do zrównoważonego rozwoju i coraz większa presja środowiskowa zmobilizują firmy do faworyzowania ekologicznych rozwiązań.

Inwestujesz w OOH? Pomyśl o ekologii

Współcześni konsumenci są świadomi. 3 na 4 gospodarstwa domowe oszczędzają energię elektryczną i wodę, zaś ponad 60 proc. Polaków przyznaje, że ochrona środowiska jest dla nich ważna[2]. Co więcej, aż 55 proc. konsumentów uważa, że biznes musi przejmować odpowiedzialność za zrównoważony rozwój i ochronę środowiska naturalnego.

- Mając na uwadze te dane, firmy powinny inwestować w formy reklamowe, które odciskają niższe piętno środowiskowe. Przed przedsiębiorstwami stoi ogromne wyzwanie związane z wprowadzaniem rozwiązań ekologicznych i walką z kryzysem energetycznym. Wybierając firmy działające w branży OOH, warto postawić na takie, które nie drukują z użyciem toksycznych solwentów i obniżają emisję dwutlenku węgla z własnej działalności, ponadto dają możliwość kompensacji wytworzonych gazów cieplarnianych dzięki dodatkowym projektom z zakresu ochrony klimatu. Przedsiębiorstwa, które chcą uchodzić za ekologiczne, będą współpracować w innymi firmami dbającymi o środowisko naturalne, to logiczna konsekwencja działania – dodaje prezes Recevent.

Personalizacja i ekologia to dwa wiodące trendy. A jakie nośniki będą na topie? Te, które są blisko odbiorców i dają możliwości lepszego dopasowania do potrzeb i oczekiwań konsumentów: reklamy na drzwiach marketów, citylighty oraz nieduże formaty wyklejane bluebackiem, które mogą być montowane w ciągach komunikacyjnych pieszych i samochodowych oraz łatwo relokowane.

 

Czy firmy będą inwestować w OOH nawet w czasie kryzysu? Dane rynkowe wyraźne wskazują trend rosnący – ponadto na rynku jest większa dostępność powierzchni reklamowych, co daje możliwość wyboru lepszych lokalizacji.

 

Na koniec pamiętajmy: gdy konkurencja przestaje inwestować w reklamę, koszt zakupu uwagi klienta spada. To kolejny argument za tym, że działania reklamowe powinny znaleźć się w każdej strategii firmy w 2023 roku.

 


[1] Dane Ad Spend.

[2] Customer Life, GfK.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe
2024-07-04 | 17:30

73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań

Działania eko stają się coraz ważniejsze dla Polaków, a firmy stoją w coraz większym stopniu przed wyzwaniem związanym z raportowaniem niefinansowym (ESG),
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.