Firma BGT rozszerza dział transportu o nowe kraje
BGT Sp. z o.o.
ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
- Schemat organizacji transportu jest niemal taki sam, różni się właściwie niuansami - sposobem naliczania kosztów odprawy eksportowej, czy datami cut-off w zależności od portu (termin dostarczenia towaru i dokumentów do portu, by wypłynąć zgodnie z rezerwacją). Import z tych krajów w zdecydowanej większości odbywa się drogą morską. Przewóz z wykorzystaniem jedwabnego szlaku jest możliwy, jednak raczej nie jest zbyt powszechnie stosowany, gdyż w przypadku kraju innego niż Chiny traci swoją główną przewagę - czyli czas realizacji. – mówi Emilia Rogalska dyrektor ds. przewozów samochodowych i multimodalnych BGT
Dotychczas firma skupiała się głównie na realizacji transportów multimodalnych z Chin oraz po Europie. Jest to zatem kolejny krok w jej rozwoju.
- Rozwój tych usług można podsumować krótkim zdaniem „z przeszkodami, ale stabilnie”. Sytuacja gospodarczo-polityczna ostatnich lat zapewniła nam w tym zakresie wiele wyzwań, jednak w finalnym rozrachunku nie przeszkodziło nam to przeć do przodu. Kierunek Chiny-Europa powstał w firmie w 2017 roku, w tamtym czasie zajmowaliśmy się organizacją przewozów głównie kolejowych. Dziś realizujemy również przewozy lotnicze, morskie, a nawet samochodowe z odległych Chin i innych kierunków azjatyckich. – dodaje Emilia Rogalska

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.