Komunikaty PR

Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation

2020-03-24  |  11:00
Biuro prasowe

W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła swój rosnący wkład w czynienie dobra dla świata.

Częścią założonej w 1983 roku grupy Davines jest marka kosmetyków do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów – Davines. Firma z siedzibą główną w Parmie posiada oddziały w Londynie, Paryżu, Nowym Jorku, Meksyku, Hong Kongu i Deventer, a jej międzynarodowa dystrybucja obejmuje ponad 90 krajów. Wysokiej jakości produkty są wytwarzane w duchu rzemieślniczym i rozwijane naukowo za pomocą najnowocześniejszych technologii kosmetycznych, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów w zakresie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Dbałość Davines o zrównoważony rozwój został doceniony przez organizację Benefit Corporation zrzeszającą firmy, dla których etyka i proekologiczne podejście to kluczowe wartości działalności. Włoski producent kosmetyków dołączył do tego grona w 2016 roku po pozytywnej ocenie jednostki certyfikującej B Lab. Cztery lata później otrzymał recertyfikację z wynikiem 117,4 pkt. (o 18,4 pkt. większym niż w 2016 r.). B Lab dokonuje oceny w oparciu o punktację, która mierzy stopień zaangażowania firmy w pięciu obszarach: zarządzanie, pracownicy, społeczność, środowisko naturalne i klienci.

Najlepsze praktyki

Na osiągnięty wynik złożył się szereg rozwiązań podejmowanych przez Davines w zgodzie z zasadami odpowiedzialnego biznesu oraz dbałości o społeczeństwo. Neutralność węglowa wszystkich oddziałów grupy na całym świecie jest szczególnie istotna w tym względzie i została osiągnięta poprzez redukcję i kompensację emisji dwutlenku węgla. W tym celu Davines od 11 lat organizuje Dzień Zrównoważonego Piękna (ang. Sustainable Beauty Day), w ramach którego angażuje fryzjerów i ich klientów do zbiórki funduszy na zakup sadzonek drzew – finałem akcji jest zalesianie zubożałych w drzewostan terenów. Siedziba firmy i jej zakład produkcyjny w Parmie pozyskują energię elektryczną ze źródeł odnawialnych, paneli fotowoltaicznych i biometanu. Wszystkie odpady wytworzone przez zakład produkcyjny są przetwarzane poprzez recykling i ich konwersję na energię. Firma wspiera bioróżnorodność życia na Ziemi, korzystając w produkcji z ekstraktów pochodzących z włoskich tradycyjnych gospodarstw, uprawiających rośliny zagrożone wyginięciem. W raporcie B Lab wyróżniono stworzenie i rozwijanie przez firmę Kodeksu Etycznego – pracownicy kierują się wartością przejrzystości zarówno w kontaktach wewnętrznych, jak i zewnętrznych (z dostawcami). Podczas oceny doceniono również zaangażowanie społeczności Davines na rzecz społeczności lokalnej poprzez rozwój firmowych inicjatyw wolontariackich oraz projektów z zakresu marketingu społecznego. Włoski producent zachęca fryzjerów z całego świata do podejmowania działań non profit na rzecz otoczenia. Od 5 lat realizuje międzynarodowy konkurs I Sustain Beauty na najciekawszy projekt CSR.

Grupa Davines, podobnie jak wszystkie firmy zrzeszone w ramach B Corporation, z każdym rokiem maksymalizuje swój pozytywny wpływ poprzez poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań problemów środowiskowych i społecznych oraz przestrzeganie najwyższych standardów wydajności, przejrzystości i odpowiedzialności. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.