Komunikaty PR

39 proc. MŚP dobrze ocenia swoją kondycję finansową

2023-06-20  |  01:00

39 proc. firm z sektora MŚP zajmujących się handlem i usługami dobrze ocenia swoją aktualną sytuację finansową. Większość ankietowanych przedsiębiorstw uważa też, że ich obecna kondycja nie zmieni się w ciągu najbliższych 12 miesięcy (52 proc.). Z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv wynika również, że firmy będą starały się utrzymać zatrudnienie na podobnym poziomie - tak prognozuje aż 73 proc. respondentów.

Jak wynika z najnowszego raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, 39 proc. firm zajmujących się handlem i usługami dobrze ocenia swoją sytuację finansową, natomiast 22 proc. określiło ją jako złą bądź bardzo złą. Wśród wszystkich ankietowanych większy optymizm wykazują małe i średnie przedsiębiorstwa (od 10 do 249 pracowników) – tutaj aż 54 proc. określiło aktualny stan firmy jako dobry, a 5 proc. jako bardzo dobry. W przypadku mikro firm (do 9 pracowników) jest mniej optymistycznie - co trzecia z nich uważa, że jej obecna forma jest dobra. W gronie badanych sektorów najsłabiej swoją kondycję finansową ocenia branża związana z fitnessem i rozrywką – 29 proc. tego typu podmiotów określiło sytuacje firmy jako złą, a 9 proc. jako bardzo złą.

- Jak wynika z naszego badania polskie MŚP patrzą w przyszłość dość optymistycznie. Ponad połowa ankietowanych (52 proc.) przewiduje, że ich obecna kondycja finansowa pozostanie bez zmian w ciągu najbliższych 12 miesięcy, natomiast prawie 23 proc. sądzi, że raczej się pogorszy. Takie nastawienie może być związane z niepewną sytuacją gospodarczą, wysoką inflacją czy też rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Aby poprawić kondycję finansową przedsiębiorstwa warto podjąć działania, które pomogą przyciągnąć nowych klientów. Jednym z nich jest np. udostępnienie możliwości płacenia bezgotówkowo. Z pewnością sprzyja to wzmacnianiu pozycji danej firmy na rynku, niwelując dystans do konkurencji. Dobrym rozwiązaniem jest także poszukiwanie dodatkowych źródeł dochodu i wprowadzanie nowych usług – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Polscy przedsiębiorcy będą starać się utrzymać zatrudnienie

Aż 70 proc. polskich MŚP zajmujących się handlem i usługami zadeklarowało w badaniu PolCard from Fiserv, że w minionych 12 miesiącach poziom zatrudnienia się u nich nie zmienił. 10 proc. informowało o wzroście liczby pracowników, a prawie 19 proc. o spadku.

- Mimo niepewnej sytuacji gospodarczej polskie firmy z sektora MŚP będą starały się utrzymać obecne zatrudnienie – tak powiedziało aż 73 proc. badanych (77 proc. mikro firm oraz 64 proc. małych i średnich). Co więcej co dziesiąte przedsiębiorstwo przewiduje powiększenie załogi w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Podobna liczba firm planuje także zwolnienia w najbliższej przyszłości – podsumowuje Krzysztof Polończyk.

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami.

Próba n = 500.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.