Komunikaty PR

44 proc. MŚP z branży usługowej i handlowej posiada terminal płatniczy

2023-07-18  |  15:00

Firmy z sektora MŚP z branży usługowej i handlowej najczęściej umożliwiają swoim klientom płatności tradycyjnym przelewem – tak odpowiedziało prawie 90 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv. Na drugim miejscu znalazły się rozliczenia za pomocą terminala płatniczego (44 proc.). Z kolei jednymi z najpopularniejszych dodatkowych usług, z których korzystają przedsiębiorcy, są: zwrot środków na rachunek karty oraz możliwość płatności w różnych walutach, czyli DCC.

Już niemal 90 proc. firm z sektora handlowo-usługowego umożliwia płatności bezgotówkowe. Najpopularniejszym sposobem jest tradycyjny przelew (90 proc.), niezależnie od świadczonej usługi oraz wielkości firmy, a na drugim miejscu są rozliczenia z wykorzystaniem terminala płatniczego, który posiada 44 proc. badanych. Natomiast 18 proc. ma wdrożoną bramkę płatniczą, pozwalającą akceptować płatności przez internet. Najmniej przedsiębiorców zadeklarowało posiadanie aplikacji płatniczej (ponad 6 proc.).

- Wybór sposobu akceptowania płatności bezgotówkowych w dużej mierze powinien zależeć od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem warto rozważyć wdrożenie terminala płatniczego, który jest najszybszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. Dodatkowo pozwala przedsiębiorcom w prosty sposób udostępnić swoim klientom dodatkowe usługi w ramach posiadania urządzenia i czerpać z tego kolejne benefity. W przypadku biznesów mobilnych dobrze sprawdzi się natomiast aplikacja płatnicza. Najważniejsze jednak, aby możliwość płatności bez użycia gotówki była dostępna. Jest to szczególnie istotne w branży usługowej i handlowej, w których bezgotówkowe rozliczenia stają się już standardem – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Ponad połowa przedsiębiorców zintegrowała terminal z kasą fiskalną bądź systemem kasowym

Według raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, ponad połowa (53 proc.) przedsiębiorców z sektora handlowo-usługowego, którzy posiadają terminal płatniczy, zintegrowała go z kasą fiskalną lub systemem kasowym.

- Rosnąca liczba integracji to pozytywna informacja, ponieważ połączenie to niesie ze sobą liczne korzyści. Przede wszystkim pozwala ona na zautomatyzowanie oraz uproszczenie procesów biznesowych, a także wiąże się ze sprawniejszą obsługą klienta. To z kolei sprawia, że kolejki są mniejsze, a doświadczenia konsumentów lepsze. Należy też pamiętać, że integracja jest obowiązkiem ustawowym, który należy zrealizować do końca 2024 roku - mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A. - Warto również podkreślić, że terminale płatnicze to obecnie urządzenia wielofunkcyjne. Poza ich podstawową rolą, czyli przyjmowaniem płatności, oferują one wiele innych, dodatkowych funkcji, które są użyteczne zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla ich klientów. Rok temu w lipcu w naszym badaniu konsumenckim, Polacy zadeklarowali, że najbardziej atrakcyjna jest dla nich wypłata gotówki z kasy sklepu (41 proc.). Kolejne usługi, które wskazywał już co trzeci badany to DCC, czyli możliwość płatności w różnych walutach (32 proc.) oraz wpłata gotówki na kartę (31 proc.). Tak duże zainteresowanie ankietowanych świadczy o wysokim potencjale dla tego typu rozwiązań – dodaje.

Jak wynika z tegorocznego badania PolCard from Fiserv, kolejne popularne usługi, jakie proponują obecnie ankietowani przedsiębiorcy to: zwrot środków na rachunek karty (prawie 44 proc.) i możliwość płatności w różnych walutach, czyli DCC (43 proc.). Natomiast 18 proc. badanych oferuje swoim klientom możliwość realizacji płatności kartami lojalnościowymi, podarunkowym czy bonami towarowymi.

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami.

Próba n = 500.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.