44 proc. MŚP z branży usługowej i handlowej posiada terminal płatniczy
Firmy z sektora MŚP z branży usługowej i handlowej najczęściej umożliwiają swoim klientom płatności tradycyjnym przelewem – tak odpowiedziało prawie 90 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv. Na drugim miejscu znalazły się rozliczenia za pomocą terminala płatniczego (44 proc.). Z kolei jednymi z najpopularniejszych dodatkowych usług, z których korzystają przedsiębiorcy, są: zwrot środków na rachunek karty oraz możliwość płatności w różnych walutach, czyli DCC.
Już niemal 90 proc. firm z sektora handlowo-usługowego umożliwia płatności bezgotówkowe. Najpopularniejszym sposobem jest tradycyjny przelew (90 proc.), niezależnie od świadczonej usługi oraz wielkości firmy, a na drugim miejscu są rozliczenia z wykorzystaniem terminala płatniczego, który posiada 44 proc. badanych. Natomiast 18 proc. ma wdrożoną bramkę płatniczą, pozwalającą akceptować płatności przez internet. Najmniej przedsiębiorców zadeklarowało posiadanie aplikacji płatniczej (ponad 6 proc.).
- Wybór sposobu akceptowania płatności bezgotówkowych w dużej mierze powinien zależeć od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem warto rozważyć wdrożenie terminala płatniczego, który jest najszybszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. Dodatkowo pozwala przedsiębiorcom w prosty sposób udostępnić swoim klientom dodatkowe usługi w ramach posiadania urządzenia i czerpać z tego kolejne benefity. W przypadku biznesów mobilnych dobrze sprawdzi się natomiast aplikacja płatnicza. Najważniejsze jednak, aby możliwość płatności bez użycia gotówki była dostępna. Jest to szczególnie istotne w branży usługowej i handlowej, w których bezgotówkowe rozliczenia stają się już standardem – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
Ponad połowa przedsiębiorców zintegrowała terminal z kasą fiskalną bądź systemem kasowym
Według raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, ponad połowa (53 proc.) przedsiębiorców z sektora handlowo-usługowego, którzy posiadają terminal płatniczy, zintegrowała go z kasą fiskalną lub systemem kasowym.
- Rosnąca liczba integracji to pozytywna informacja, ponieważ połączenie to niesie ze sobą liczne korzyści. Przede wszystkim pozwala ona na zautomatyzowanie oraz uproszczenie procesów biznesowych, a także wiąże się ze sprawniejszą obsługą klienta. To z kolei sprawia, że kolejki są mniejsze, a doświadczenia konsumentów lepsze. Należy też pamiętać, że integracja jest obowiązkiem ustawowym, który należy zrealizować do końca 2024 roku - mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A. - Warto również podkreślić, że terminale płatnicze to obecnie urządzenia wielofunkcyjne. Poza ich podstawową rolą, czyli przyjmowaniem płatności, oferują one wiele innych, dodatkowych funkcji, które są użyteczne zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla ich klientów. Rok temu w lipcu w naszym badaniu konsumenckim, Polacy zadeklarowali, że najbardziej atrakcyjna jest dla nich wypłata gotówki z kasy sklepu (41 proc.). Kolejne usługi, które wskazywał już co trzeci badany to DCC, czyli możliwość płatności w różnych walutach (32 proc.) oraz wpłata gotówki na kartę (31 proc.). Tak duże zainteresowanie ankietowanych świadczy o wysokim potencjale dla tego typu rozwiązań – dodaje.
Jak wynika z tegorocznego badania PolCard from Fiserv, kolejne popularne usługi, jakie proponują obecnie ankietowani przedsiębiorcy to: zwrot środków na rachunek karty (prawie 44 proc.) i możliwość płatności w różnych walutach, czyli DCC (43 proc.). Natomiast 18 proc. badanych oferuje swoim klientom możliwość realizacji płatności kartami lojalnościowymi, podarunkowym czy bonami towarowymi.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami.
Próba n = 500.
Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.