5-lecie oddziału GLS Poland Warszawa-Wypędy. Są już plany rozbudowy
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Przez 5 lat zwiększyli trzykrotnie liczbę obsługiwanych paczek. Regionalna sortownia w Wypędach pod Warszawą obchodzi 5-lecie działalności.
Ponad 160, a w sezonie przedświątecznym nawet 200 kurierów, codziennie rano wyrusza z Wypęd pod Warszawą, by doręczyć paczki do odbiorców w stolicy i aglomeracji warszawskiej. Największa lokalizacja GLS w kraju obchodzi swój 5. jubileusz, a firma już zapowiada plany rozbudowy sortowni. – Nasza lokalizacja w Wypędach nie była przypadkowa. Ten największy oddział GLS w Polsce miał spełnić dwie funkcje. Pierwszą i podstawową było zapewnienie dystrybucji przesyłek na terenie aglomeracji warszawskiej oraz miejscowości w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Druga to wsparcie naszej infrastruktury jako regionalna sortownia – mówi Miłosz Skubis, dyrektor Regionu Wschód GLS Poland.
Jak dodaje, po pięciu latach działalności lokalizacja doskonale spełniła swoje zadanie, a liczba obsługiwanych paczek wzrosła od 2018 roku nawet trzykrotnie. Dziś Wypędy działają przez sześć dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę, obsługując ponad 60 tys. przesyłek dziennie.
Pięć lat funkcjonowania Wypęd to nie tylko zwiększająca się liczba przesyłek. Dzięki uruchomieniu tej lokalizacji GLS mógł zmodernizować i zmienić funkcjonalność pierwotnego warszawskiego oddziału, który mieści się przy al. Krakowskiej w Warszawie. Obecnie oddział ten jest przekształcany w tzw. green depot i będzie odpowiedzialny za obsługę ścisłego centrum Warszawy przy wykorzystaniu coraz większej liczby pojazdów zeroemisyjnych. GLS planuje kontynuować też modernizację tego oddziału. Zamierza rozbudować istniejącą już instalację fotowoltaiczną, zamontować kolejne stacje ładowania, zwiększyć termoizolacyjność budynku czy zbudować system zielonego dachu.
Od 2018 roku wzrosła również rola Wypęd jako regionalnej sortowni. – Pięć lat temu mieliśmy bezpośrednie połączenia z 10 lokalizacjami w kraju, w tym z centralną sortownią w Strykowie i regionalnym HUBem w Bydgoszczy. Dzisiaj, po kolejnych inwestycjach w technologię, regionalny HUB Warszawa-Wypędy zapewnia nam sortowanie paczek na 26 kierunkach bezpośrednich oraz połączenie z centralną sortownią i regionalnymi HUBami w Krakowie, Czeladzi i Bydgoszczy – wylicza Miłosz Skubis.
Plan na Wypędy
Dziś oddział i sortownia w Wypędach to 6,3 tys. mkw. powierzchni użytkowej i 500 mkw. powierzchni administracyjno-biurowej. Łączna liczba bram kurierskich to 155. Na terenie oddziału znajduje się również 14 bram rozładunkowych i 28 załadunkowych dwufunkcyjnych.
W strefie biurowej działają dwie nowoczesne sale konferencyjne, które stanowią centrum szkoleniowe dla pracowników, a także strefa relaksu dla zespołu GLS.
Obiekt w Wypędach wyposażony jest w panele solarne do podgrzewania wody użytkowej, a przy budynkach zlokalizowanych jest też 12 stacji do ładowania samochodów elektrycznych.
- Wypędy mają potencjał do rozwoju i w najbliższych kilku latach na pewno to wykorzystamy. Planujemy rozbudować infrastrukturę do sortowania przesyłek i rozbudować halę o 10 sekcji, co da nam 40 bram – mówi Andrzej Wasielewski, dyrektor operacji krajowych i infrastruktury GLS Poland.
GLS planuje nowe inwestycje w kraju
Plany rozwoju lokalizacji w Wypędach to jedna z wielu inwestycji, którą GLS Poland zamierza realizować w najbliższych latach. Firma chce skupić się przede wszystkim na budowie nowej centralnej sortowni pod Łodzią, która docelowo zastąpi obecną lokalizację w Strykowie.
– Przewidujemy, że stanie się to w perspektywie najbliższych trzech, czterech latach. Planujemy uruchamiać nową lokalizację etapowo, gwarantując płynne przejście wszystkich procesów. Po zakończeniu inwestycji pod Łodzią obecny HUB Stryków będzie pełnił funkcję wspomagającą – podkreśla Andrzej Wasielewski.
W perspektywie najbliższych 5 lat GLS chce zwiększyć również liczbę swoich filii do 70, a nawet 80 lokalizacji. – Naszą ambicją jest być coraz bliżej klientów, zapewniać im najlepszy standard usług i jeszcze mocniej wpisywać się w lokalne społeczności – podkreśla Andrzej Wasielewski.
GLS będzie kontynuował też modernizację swojego oddziału w Warszawie przy ul. Fajansowej. Zamierza rozbudować istniejącą już instalację fotowoltaiczną, zamontować kolejne stacje ładowania, zwiększyć termoizolacyjność budynku czy zbudować system zielonego dachu.
Małgorzata Markowska, GLS Poland
E-mail: malgorzata.markowska@gls-poland.com
Telefon: +48 695 354 791
Adriana Kondratowicz, PR Expert
E-mail: akondratowicz@prexpert.com.pl
Telefon: + 48 502 332 358
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.