6 przykładów skutecznej strategii przyciągania uwagi klientów w marketach
Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud w pierwszym kwartale roku Polacy robili zakupy w dużych sieciach 15% częściej niż w 2022 roku, a same dyskonty odwiedziło 92% ogółu konsumentów. W jaki sposób wykorzystać ten trend w optymalizacji ścieżki zakupowej potencjalnego klienta? Odpowiadamy.
Reklamy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu decyzji zakupowych. Dzięki nim klienci dowiadują się o nowych produktach i usługach, zyskują wiedzę o ich funkcjach i korzyściach, a także, na czym zależy wielu firmom – są zachęcani do dokonywania zakupów. Reklamy mają zatem realny wpływ na budowanie i wzmacnianie świadomości marki i produktów, a także na percepcję wartości oferowanych produktów. Dzięki nim klienci są w stanie zidentyfikować oferty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom i oczekiwaniom.
Co istotne, wpływ komunikatów reklamowych na decyzje zakupowe klientów zależy od wielu czynników. Należą do nich m.in. jakość prezentowanej reklamy, zgodność reklamy z aktualnymi potrzebami i oczekiwaniami klientów, jakość oferowanych produktów oraz konkurencyjność cen.
6 przykładów skutecznej strategii przyciągania uwagi klientów
Według badań „wchłaniamy” dziennie około 100 000 słów z zewnętrznych źródeł masowego przekazu. Wyróżnienie swojej oferty wśród konkurencji jest zatem sporym wyzwaniem, jednak z pewnością wartym zaangażowania. Poniżej kilka elementów, które warto rozważyć podczas planowania działań:
- Produkty wysokiej jakości – Klienci doceniają dobrej jakości produkty, które spełniają ich oczekiwania. Warto postawić na asortyment najlepszych producentów i dbać o jakość produktów oferowanych w sklepie.
- Oferta specjalna – promocje, wyprzedaże, nagrody za lojalność, karty stałego klienta, programy rabatowe i bonusowe, gry i zabawy dla dzieci. Klienci lubią korzystać z okazji, dlatego warto oferować im różnego rodzaju bonusy.
- Merchandising – odpowiednie rozmieszczenie towarów, wyeksponowanie produktów, atrakcyjne prezentacje i promocje, czytelne oznaczenia i ceny. Wszystko to wpływa na estetykę sklepu i przyciąga uwagę klientów.
- Profesjonalna obsługa – przyjazna, pomocna, zawsze gotowa do udzielania porad i odpowiedzi na pytania klientów. Dobrze przeszkoleni pracownicy sklepu są ważnym elementem w pozytywnym odbiorze marki.
- Inwestycja w wygląd sklepu – czystość, porządek, wygodne koszyki i wózki, atrakcyjne oświetlenie, dekoracje sezonowe, wygodne kasy, darmowy dostęp do Internetu. Wszystko to wpływa na odczucia klientów i ich pozytywną opinię o marce.
- Kampanie marketingowe – reklamy w prasie, telewizji, radiu, Internecie, banery, plakaty, ulotki, newslettery, a także kampanie w mediach społecznościowych. Ważne jest, aby były skierowane do konkretnych grup docelowych, prezentowały ofertę w sposób atrakcyjny i wyrazisty. W efekcie klient zaczyna odczuwać potrzebę zakupową i łączyć dany produkt z naszą marką.
Ciekawym przykładem kampanii marketingowej jest reklama na drzwiach marketów
Drzwi marketów – dlaczego warto reklamować na nich produkty?
- Reklamy na drzwiach marketów są jednym ze sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów i zwiększenie ruchu w markecie. Mogą one zawierać informacje o promocjach, nowych produktach czy zmianach godzin otwarcia – podpowiada Sylwia Krysik-Myśliwiec, Chief Operating Officer w OOH.pl. – Reklamy te są drukowanie na folii samoprzylepnej i aplikowane na drzwiach wejściowych, przez co wprost nie da się ich przeoczyć. Ważne jest, aby reklama była dobrze zaprojektowana i zawierała krótkie, ale przekonujące przesłanie – dodaje ekspert OOH.pl.
Reklamowanie produktów i usług na drzwiach marketu to skuteczna forma marketingowa, która przyciąga uwagę konsumentów i finalnie wpływa na zwiększenie sprzedaży. Dlaczego warto rozważyć tę formę reklamy?
- Budowanie świadomości marki – gigantyczne zasięgi kampanii na drzwiach marketów przekładają się na doskonałe efekty kampanii wizerunkowych. Potencjalny odbiorca zapozna się z nazwą marki, jej logotypem, ofertą. W efekcie nawet jeśli w tej chwili nie skorzysta z oferty, to w przyszłości, myśląc o kategorii produktu/usługi, bez problemu przywoła z pamięci widzianą reklamę.
- Skuteczność – reklamy na drzwiach są umieszczane na wysokości oczu, na drodze konsumenta na zakupy. Kontakt z komunikatem reklamowym, tuż przed podjęciem decyzji zakupowych, zwiększa skłonność konsumenta do włożenia do swojego koszyka promowanego produktu, nawet jeśli wcześniej tego nie planował.
- Duża liczba potencjalnych odbiorców – drzwi marketów są nośnikiem reklamowym, który każdego dnia mijają miliony osób w całej Polsce. Dlatego reklama produktów w tym miejscu z pewnością dotrze do szerokiej grupy docelowej, stanowiąc konkurencję pod względem zasięgu dla telewizji czy internetu.
- Milionowe zasięgi także poza G8 – markety spożywcze znajdują się w każdej miejscowości w Polsce. Dzięki tej formie reklamy docieramy nie tylko do mieszkańców aglomeracji, a tych jest w naszym kraju aktualnie tylko 8 mln, ale także do klientów w mniejszym miejscowościach, w jakich łącznie na co dzień przebywa 30 mln.
- Możliwość promowania ofert specjalnych – reklamy na drzwiach to dobry sposób na promowanie ofert specjalnych, takich jak wyprzedaże czy wprowadzenie nowego produktu na półki sklepowe.
Reklamy umieszczone na drzwiach marketów stanowią niezwykle skuteczną strategię promocji produktów i wzrostu sprzedaży. Doskonale realizują cele marketingowe na początkowych etapach ścieżki zakupowej, gdy klienci zapoznają się z marką lub produktem, a także stanowią skuteczne wsparcie na ostatnich etapach, kiedy podejmują decyzję o zakupie – być może właśnie wewnątrz marketu.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.